י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מינוי מפתיע ובשורה: גוש עציון על המפה החרדית

מינוי מפתיע ובשורה: גוש עציון על המפה החרדית

יואל סילבר
יואל סילבר



בימים האחרונים מונה יואל סילבר לסגנו של ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן

ראשית, ברכות על המינוי. הזדמנות לשמוע: כיצד בכלל מגיע בחור חרדי לגוש עציון?

מזה מספר שנים אני תושב מעלה עמוס, יישוב חרדי בגוש עציון. זכיתי ללמוד בישיבת הנגב החדשה במושב זרועה וגם בחברותא עם מורי ורבי ר' יששכר מאיר זצוק"ל בישיבת הנגב החדשה ואולי שם נכנס בי המסר ואולי גם הרצון לפתח נקודות חרדיות גם באזורים מפתיעים יחסית.

מדובר במינוי מפתיע מאד - סגן ראש מועצה חרדי במועצה שרובה דתיים. איך אתה מסביר את זה?

זהו אכן מינוי על בסיס היכרות אישית עם הפעילות שלי, זה לא סוד שפעלתי רבות למען בחירתו של שלמה נאמן לראשות המועצה אבל זה גם לא סוד שאני פועל ציבורית בגוש עציון בכלל וביישובים החרדים בפרט בגוש עציון, כחבר מליאת מועצת גוש עציון מס' שנים וכדירקטור בחברה לפיתוח גוש עציון, לצד תפקידי כמנכ"ל האתר JDN. אכן זוהי היסטוריה שממונה סגן ראש מועצה חרדי בגוש עציון, ואין ספק כי טמון בה גם ביטוי לכוונותיו של ראש המועצה לעמוד לימין האכלוס החרדי באזור.

כשבביתר עילית כמעט חילקו דירות בחינם

עם ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ועסקנים חרדים בגוש עציוןצילום: עם ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ועסקנים חרדים בגוש עציון
עם ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין ועסקנים חרדים בגוש עציון


.

מה אתה חושב על ההתיישבות החרדית בגוש עציון?

לשמחתי הרבה, בשנים האחרונות כתוצאה מעבודה קשה ומאמצים רבים, הציבור החרדי מתבסס עוד ועוד בגוש עציון עם משפחות רבות חדשות של אברכים ובני תורה שהגיעו בשנים האחרונות להתגורר ביישובים מעלה עמוס ומיצד. העתיד הגדול עוד לפנינו בעז"ה עם עתודות קרקע גדולות שיכולות בסייעתא דשמיא להפוך את 'מעלה עמוס' לעיר וגם את 'מיצד' לעיר, לצד 'גבעת אדומים' שאמנם עדיין לא התחילו לבנות בה, אבל היא עשויה להיות בשורה נוספת לצד שכנותיה הותיקות. בעז"ה שנזכה לזה.

ההתיישבות החרדית בגוש עציון החלה לפני שנים רבות, ולא כולם יודעים, אבל גם העיר ביתר החלה את דרכה כחלק מהשטח המונציפאלי של גוש עציון. מי שנתן לי את הראיה לרחוק ואת האמונה שככה מתחילים דברים גדולים הלא הוא מורי ורבי לענייני דיור, המומחה בעל הניסיון המעשי הגדול ביותר שיש לציבור החרדי כיום ומי שהקים את העיר ביתר עילית - הרב ד"ר משה לייבוביץ', שסיפר לי בתחילת הדרך שגם לביתר לא רצו אנשים להגיע בהתחלה, בזמן שחילקו כמעט בחינם דירות. אבל זה שייך להיסטוריה, וגם אצלנו ברוך ה' מגיעות עוד ועוד משפחות.

ספר על הפעילות של ראש המועצה שלמה נאמן והיחס שלו לחרדים

עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר מועצת גוש עציון שלמה נאמןצילום: עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר מועצת גוש עציון שלמה נאמן
עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר מועצת גוש עציון שלמה נאמן


ראש המועצה הוא האדם הראוי ביותר. למרות שהוא נבחר לא מזמן ועיקר הפעילות עוד לפניו, ניתן כבר לומר בבירור כי הוא מאמין מאוד בחשיבותם של היישובים החרדים בגוש עציון ואלו שעתידים להיבנות בו, ופועל ויפעל בעז"ה לביסוס היישובים ולהרחבתם ולהבאת עוד אלפי משפחות חרדיות לגוש עציון בעז"ה.

האם אתה רואה בהתיישבות פתרון למצוקת הדיור החרדית?

אני לא אוהב להיצמד למילה התיישבות, חשוב להזכיר כי מעלה עמוס קמה בתחילת דרכה בהכוונת מרן הרב אלישיב זצוק"ל. אני רואה במיצד ומעלה עמוס אפשרות אדירה ונדירה להגשמת חלומם של אלפי זוגות ומשפחות מהמגזר החרדי שחולמים להישאר לגור קרוב לירושלים, שחולמים להגיע לדירה משלהם, בתנאים כלכליים שהם יוכלו לעמוד בהם, ולהמשיך לגור בסביבה הטבעית שלהם קרוב לכל המרכזים הרוחניים שהם מחוברים אליהם. כמי שמכיר טוב את מפת הדיור המוצעת לציבור החרדי, אין כיום בשוק הדיור וכנראה גם לא בשנים הקרובות אופציה טובה יותר. בכל הפרמטרים החשובים כמו מרחק מירושלים, מחיר דירה, מזג אויר, קהילה, מוסדות ועוד, היישובים החרדים 'מעלה עמוס' ו'מיצד' כמו גם מה שאנו מקווים שתהיה 'גבעת אדומים' העתידית - מנצחים, והתובנה הזו כבר מחלחלת בציבור. אנחנו זוכים גם לתמיכה רחבה מכל גדולי ישראל שליט"א ואף סיוע במגוון תחומים מהנציגים החרדים בכנסת ומהמחלקה המוניציפאלית של דגל התורה, והם כולם פועלים יחד איתנו על מנת שהפתרון הזה למצוקת הדיור ימשיך ויפרח הלאה לטובת הציבור.

הזכרת גם את גבעת אדומים בה אמורים להיבנות 4,000 יחידות דיור, דבר שעשוי להיות חלק מפתרון מצוקת הדיור

אני יכול לומר שראש המועצה, יחד עם כל הנהגת המועצה, פועלים ויפעלו בכדי שיוכלו לבנות בכל מקום, ובוודאי גם למגזר החרדי, יהיה מוקדם לומר שיש פתרון מיידי לזה אבל המועצה בוודאי שתעשה ככל שביכולתה למען קידום בניה בכל מקום במלוא המרץ. מקווה שגבעת אדומים תהיה בעז"ה יישוב פורח ומשגשג, אבל היא תוכל להספיק בקושי לחצי מהכמות שצורך הציבור החרדי בשנה, ולכן צריכים לתכנן, וליזום בניה וכמה שיותר יחידות דיור בכמה שיותר מקומות. בעז"ה נעשה ונצליח וניתן את חלקו המשמעותי של גוש עציון בנושא זה למגוון פתרונות נוספים שיצטרפו לאופציות הנהדרות הקיימות כיום באזור להקלה משמעותית על מצוקת הדיור.



הדמיה של היישוב 'גבעת אדומים' בו ייבנו 4,000 יחידות דיור

בימים האחרונים הממשלה שבה ואמרה שאין הקפאה, אבל למעשה אנחנו רואים אזורים שתקועים במעלה אדומים ללא כל

זה באמת דבר מטריד מאוד, אזור מעלה אדומים תקוע יחד עם עוד אזורים רבים. זהו נושא שמתמודדים איתו בהנהגת המועצה יום יום ושעה שעה, יש צורך אדיר לכסות את המחסור החמור של שנים של הקפאה וחוסר האפשרות לצמוח ולספק מענה לצרכים הנוצרים מהגידול הטבעי המבורך.
יואל סילבר מעלה עמוס מיצד גבעת אדומים גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד