ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מעקב 'בחדרי': ה'איום' החרדי והפגישה עם כחלון

אפליית תלמידי הישיבות ומעקב 'בחדרי': ח"כ אשר נפגש אמש עם השר כחלון ודן עמו בהצעת החוק שיזם לסבסוד תלמידי הישיבות בתחבורה הציבורית. כחלון הבטיח להיכנס לעובי הקורה • וגם: מהו האיום החרדי בנושא?

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אפליית תלמידי הישיבות ומעקב "בחדרי חרדים": ח"כ יעקב אשר נפגש אמש עם שר האוצר משה כחלון ודן עמו בהצעת החוק שיזם לסבסוד תלמידי הישיבות בתחבורה הציבורית. כחלון לא השיב בחיוב, אך הבטיח להיכנס לעובי הקורה בכדי לבדוק האם אכן מדובר בעלויות נמוכות יותר וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הצעת החוק של ח"כ אשר, נועדה לשמש בעיקר כ'איום', כלומר, המפלגות החרדיות יסכימו שלא לקדם את ההצעה, באם ועדת השרים לענייני חקיקה תאשר אותה ותביא לידי כך שמשרד האוצר והתחבורה יתחייבו לשנות את הנהלים הקיימים, ולהכניס גם את בחורי הישיבות לקטגוריית הזכאים לסבסוד.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי הוויכוח בין משרד האוצר ללשכות השר אריה דרעי וח"כ יעקב אשר – מתמקד כעת בעלויות הצעת החוק. האם מדובר בשישים מיליון שקלים וכפי שמציג האוצר או שמדובר בחמישה מיליון שקלים, שאותם יהיה קל להשיג וכי שטוען גם ח"כ משה גפני, לדבריו, הוא קיבל הבטחה מהאוצר על חמישה מיליון שקלים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דוח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה לאוכלוסיות ייעודיות באמצעות צמצום עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה תעלה לרמה המקסימאלית הקיימת בתחבורה הציבורית, (קרי, 50% בדומה לדמי הנסיעה עבור אזרח ותיק)".

"בנוסף, הומלץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לסטודנטים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל".

עוד נכתב כי "בהתאם למסקנות הוועדה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הרחיב את זכאות הסטודנטים לדמי נסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור מופחת בטווח שבין 30%-50%. יחד עם זאת, כיום סטודנטים הלומדים במוסדות רבים אינם זכאים להנחה בדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית על אף שמדובר באוכלוסייה ייעודית העוסקת בלימוד ואינה משתכרת. מטרת הצעת החוק היא להרחיב את מעגל הזכאות לכלל הסטודנטים".
תחבורה ציבורית משה כחלון יעקב אשר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד