ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

תעמולת זוועה: "ועד הישיבות נגד כוללים"

אין גבול במסכת הדיס-אינפורמציה סביב 'עצרת הגיוס'. בכינוס בלייקווד טען עסקן מירושלים, כי "ועד הישיבות סירב לתת אישורי דחייה לאברכים מכוללים ברחובות, בת ים, וחולון, בטענה שאין אישור לפתוח כוללים חדשים". שליח מבית הגר"ח קנייבסקי מנע הגעת רבנים בולטים לכינוס

אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר



אין גבול: בכינוס הסברה בלייקווד נגד חוק הגיוס ובעד העצרת שאמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב בארה"ב, נטען כי "ועד הישיבות אינו מאשר הקמת כוללים חדשים", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

'עצרת הגיוס', אמורה להתקיים ביום ראשון ובה על פי התכנון אמורים היו להשתתף אדמו"רים וראשי ישיבה מכל קצווי הקשת, אך מספר אדמו"רים ורבנים ביטלו את השתתפותם מאחר וטענו שזו מהווה קריאת תיגר נגד גדולי ישראל בארץ.

גם בלייקווד הכחישו הרבנים ובראשם ראש הישיבה הרב מלכיאל קוטלר, את המכתב שפורסם בשמם, ושבו נכתב כי יש חובת ההגעה לעצרת שמתוכננת, בהודעה שהוציא גבאו של הרב קוטלר נכתב שהמכתב מזוייף.

העסקנים לא אמרו נואש, וארגנו כינוס הסברה בדבר חוק הגיוס. לכינוס הגיעו קרוב ל-50 אנשים, שם נאמו כמה רבנים ועסקנים מהארץ. אלה סיפרו שבחורי הישיבה בארץ עומדים לפני שמד.

אחד הרבנים שהיה אמור לנאום בכינוס, הרב משה שמעון שפירא - מגדולי הרבנים בלייקווד, ביטל את השתתפותו בכינוס ברגע האחרון.

על פי שיחה עם מקורות בלייקווד שמתנגדים לכינוס, הוא בוטל בשל שליח שהגיע לביתו מבית הגר"ח קנייבסקי שליט"א, עם מסר לרב שפירא שהכינוס הוא קריאת תיגר על גדולי ישראל בארץ.

הכינוס התקיים במעמד-50 אברכים, מתוך 6000 אברכים שחיים בלייקווד, ומתוך 25000 משפחות חרדיות.

מה שמטריד הוא שבכינוס נאם עסקן מירושלים שהציג מספר טענות שווא, ששיאן היה כאשר סיפר לקהל שוועד הישיבות סירב לתת אישורי דחייה לאברכים מכוללים ברחובות, בת ים, וחולון, בטענה שאין אישור לפתוח כוללים חדשים.

העסקן הירושלמי נאם בשפת היידיש, עם זאת חוץ מהרבנים שנכחו בכינוס, מרבית הקהל לא הבין את דבריו, שכן השפה האנגלית היא השולטת בקהילה החרדית.







עצרת הגיוס לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד