י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש ישיבת מתמידים בספר חדש: בשבח הבטחון בה'

בצל הסערה • שיעוריו המעמיקים של הרב לייב מינצברג, ראש ישיבת 'המתמידים', יוצאים לאור כסדרם - והפעם: קובץ מאמרים בנושא הבטחון בה' • כדרכו, משלב המחבר מכמני חסידות עם הגות מוסרית • 'בן מלך' בעניין הבטחון

הרה"ג ר' לייב מינצברג
הרה"ג ר' לייב מינצברג



בקיאי ספר ובעלי מחשבה כבר שמעו את שמעו של ראש ישיבת המתמידים, הרה"ג ר' לייב מינצברג שנודע בשמו ר' לייבל.

ר' לייבל שאביו נהרג עליו בעודו ילד מפגיעת פגז ירדני, נודע בדרך לימודו הייחודית המשלבת הגות מחשבתית עם גישה חסידית, והוא משלב בספריו הלכה ואגדה יחדיו בעמקות בלתי מצויה.

לכן מה טוב הדבר לראות שדווקא בימים סוערים אלה, (ואשר אין ספק שבו לא דבק רבב) ממשיכה תורתו לצאת לאור כסדרה והפעם מדובר בספר שיעוריו בנושא הביטחון.

דרך שיעוריו הינה כדרכו, אבהית וחינוכית ומסבירה היטב את האיזון הדרוש שבין בטחון בה' ולבין חובת ההשתדלות והצורך שלא לסמוך על הנס מצד אחד והחובה לסמוך על הקב"ה מאידך כגמול עלי אמו.

כדרכו מביא המחבר מכל טוב הארץ, מה'קדושת לוי' אל ה'כוזרי' ומה'נועם אלימלך' ועד 'אמונה ובטחון' לחזון אי"ש.

הביטחון בה', אומר המחבר מאפשר חיים של רגיעה ושלווה כי אין האדם חושש מפחד פתאום.

"ואין זה", מוסיף המחבר, "משום שלא תבוא אליו רעה, כי הדבר לא הובטח לו כלל אלא שעצם הידיעה שיש מנהיג ויש מי שדואג למאורעות העולם מבטיחה לאדם כי לא יבוא אליו נזק אלא רק משום שכך גזר הקדוש ברוך הוא. לכן המאורעות אינם סיבה לפחד".

וכאן מצטט המחבר את החזון אי"ש: "כאשר האדם נפגש במקרה אשר לפי הנוהג שבעולם צפויה אליו סכנה מדרכי הטבע לפחוד מטבעת העולם, וקשת רוחו ירפהו מלזכור שאין המקרה אדוניה לנו ושאין מעצור לה' מלהושיעו ולהכין מסבבים שיחליפו את כל המסובבים,

"וההבלגה בשעה הקשה הלזו ולהשרות בקרבו את האמת הידועה כי אין כאן לפניו שום פגע רע מיד המקרה רק הכל מאתו יתברך בין לטוב בין למוטב, ואשר שורש אמונתו מפיגה פחדתו ונותנת לו אומץ להאמין באפשרות ההצלה, ושאין לפניו נטייה לרעה יותר מנטייה לטובה, עניין זה יקראוהו מידת הביטחון".

הספר מכיל כמה פרקים: שרשי מידת הבטחון, אשר לפי דעת המחבר הינה אחת מהיסודות לעבודת ה', ושישה מאמרים מפורטים בנושא, שכל אחד מהם מהווה מערכה מקיפה ביסוד הדברים.

בן מלך- מידת הבטחון • הרה"ג לייב מינצברג • הוצאת מכון קהל עדת י-ם • הפצה פלדהיים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד