ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרסום ראשון: המכתב המלא של ראש ישיבת סלבודקה לאדמו"ר מפשווערסק

עוד שלב בקרב הבלימה הבינלאומי נגד עצרת הגיוס שנחשף ב'בחדרי חרדים': המכתבים המלאים של גדולי ישראל לאדמו"ר מפשווערסק ולאדמו"ר מנובומינסק: "הפרסומים בעניין הגיוס אין בזה ממש, ומקורם לא ממקור טוב וטהור" • המכתבים בפנים

פרסום ראשון: המכתב המלא של ראש ישיבת סלבודקה לאדמו"ר מפשווערסק



מוצש"ק פ' נשא תשע"ז לקדם כ"ק הגאון הגדול מוהר"ר ליבוש לייזער אדמו"ר מפאשווערסק
שליט"א, רב טובט"ס

מאוד לא יונעם לי להציע הדברים דלהלן לפני הדר"ג שליט"א, כי אין בדרכי להתערב ולהיכנס לעניינים הקשורים לזולתי מבלי שנתבקשתי לכך, אך מה אעשה כי הנני מרגיש כי לא אצא ידי חובתי אם לא אציע הדברים הבאים לפני הדרתו, ואקוה כי ידונני לכף זכות ויבין לדעי.

הנה לאחרונה המצב בארה"ק במחנה החרדים גועש ורועש מאוד והכוונה לדיבורים והמעשים הקשורים לענייני גיוס בני ישיבות, אשר למעשה ראוי שיהיה שקט ולא ידברו, ולא יעשו פעולות מלחמה והתגרויות כי המצב כעת בעצמותו אין בו שינוי לרעה מאשר מקודם ואדרבא.

ומה שטוענים שיש כאלו בעיקר מעדות הספרדים שנופלים בפח הגיוס, דבר זה של נפילה בפח לא נתחדש עתה וקיים לדאבונינו כל השנים תחת שלטון הרשע והכפירה כאן ותמיד, וגם כעת משתדלים למעט ככל האפשר ולהציל הניתן להציל.

וכל הפרסומים בזה כאילו נתחדש לאחרונה כאן מצב של החמרה, ויותר מזה, בעניין הזה, אין בזה ממש, ומקורם לא ממקור טוב וטהור קא אתי, ואין צריך להאריך.

והנה בכל עיקרי הנהגה בכל עניינים אלו הקשורים להצלת בני תורה מגיוס לצבא, הננו הולכים לפי מה שהורנו רבותינו גדולי עולם, מרנן החזו"א וגאב"ד דבריסק זצ"ל, וכפי הידוע לתלמידיהם, משפחותיהם, וממשיכי דרכם בכל זה, ומזה אין לזוז, כי הסכנה מרובה, והנודע לכל מי שנמצא כאן בארה"ק, ומי יודע מה יוכל לקרוא חלילה לכל עולם התורה בארה"ק, על ידי דרכים ופעולות חדשות שלא שערום רבותינו הנ"ל.

ואוסיף בזה כי יש המתנכלים בכל זה כנגד המוסד הנכבד הנקרא ועד הישיבות, שמנהלם וכל העסקנים שם עושים מה שביכולתם לעזור לבני הישיבות הצריכים לסייעם בנושאים אלו, ולדאבון לבנו לא תמיד יש בכולם לסייע, ובמקום לעוזרם ולסייעם מתנכלים כנגדם בכל מיני עלילות ודברי שקר וכזב שאין להם שום אחיזה במציאות.

והנני חוזר ומתנצל בפני כ"ק שליט"א, כי נכנסתי ללא רשות לרשות שאיננה שלי מבלי קבלת רשות, אבל היות ומוכר לי מוסד זה וכל מה שמסביב מצאתי לנכון לשמור על כבודו ושלמותו ואקווה כי הדר"ג ידונני לכף זכות כדרכו הטוב וכאשר באמנה איתו מאז ומתמיד.

ברוב הוקרה ויקר דושתה"ר דב לנדו



"בס"ד, כב' הגאון רבי יעקב פרלוב שליט"א, האדמו"ר מנובומינסק יו"ר מועצגה"ת דאגודת ישראל ארה"ב, אחר מבוא השלום והברכה.

מכתבכם הגיענו. ומאחר שנושא גיוס בני הישיבות הוא מהחמורות ולנוכח רגישותו אין לדוש בו ברבים, כפי שכבר הורו בזה, ולכן הננו להשיבו בקצרה.

"לאחר הסדר החוק הקיים, אין כעת סכנה לגיוס בני ישיבה חלילה, והדבר נידון כל העת בכובד ראש הראוי כנהוג מקדמת דנא ע"י חכמי וגדולי ארץ ישראל הבקיאים בעניין ובפרטיו.

"ובעניין שאר הדברים שנכתבו. הדברים ברובם אין להם שחר כלל, והבעיות הקיימות ליחידים (שאינם קשורות למצב שנוצר בעקבות החוק) מטופלות על ידי עסקנים מנוסים הממונים לכך שפועלים במסירות כל העת בהדרכת גדולי ישראל שליט"א.

וכאן כותבים גדולי ישראל את שורת המחץ שנחשפה ב"בחדרי חרדים" והפכה בעיקבות זאת בימים האחרונים לכותרת הפרשה: "שיקרא לא קאי"

"וקושטא קאי שיקרא לא קאי. החותמים בכבוד, דוש"ת", ובכתב יד: ידידו י. גרשון אדלשטיין, דוב לנדו (הגרי"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו)

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הגאון הרב ברוך סולביצ'יק, הרחיב מעבר למכתב הקצר של ראשי הישיבות, במסמך שנפרס על פני שמונה עמודים, שכתב בעצמו כמי שחבר בוועדת ראשי הישיבות המפקחת על ועד הישיבות לצד הגר"ש אלתר והגר"מ ברזובסקי - שוגר לראשי הישיבות באמריקה שהעלו את השאלות והתמיהות בעניין מצב הגיוס בישראל.









הגרד לנדו האדמור מפשווערסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד