י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העיתונאי שפוטר רומז: "שרה נתניהו אחראית"

לאחר שהטיל אתמול את הפצצה בטוויטר, עם הודעה על פיטוריו מעבודתו ב'ישראל היום', דילג דן מרגלית בין אולפני הטלוויזיה ותחנות הרדיו, כדי לספק את גירסתו לפיטורין שגרמו להרמת גבה בעולם התקשורת הישראלית

דן מרגלית נואם, צילום: פלאש 90
דן מרגלית נואם, צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



דרמה ניחתה בעולם התקשורת, בצהריי יום האתמול (שלישי), כאשר הפרשן הבכיר דן מרגלית מ'ישראל היום', הטיל את פצצה כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור. בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ"ישראל היום". זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גאה וגם עצוב".

עד מהרה, הפך דן מרגלית, למרואיין המבוקש ביותר, הוא החל מדלג מאולפן לאולפן ומתחנה לתחנה, כדי להשמיע את שבט ביקורתו על המהלך המפתיע.

בראיון ל'יומן הערב' עם ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל, רמז מרגלית, כי אשת ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו היא העומדת מאחורי פיטוריו, והדבר נעשה בהוראתה "יש אמת בדבר - כמובן שנתניהו יכחיש את הכל הרי הוא 'דמוקרט' גדול".

בשיחה עם גל"צ, סיפר מרגלית על השתלשלות העניינים: "קיבלתי את ההודעה בצורה מאוד פשוטה, ביסמוט יזם איתי פגישה והסביר לי שפיטוריי ממניעים כלכליים", ועבר למתקפה: "ברור שהמניע פוליטי. ביבי לא יכול לראות כל יום שישי בבוקר את הביקורת שאני כותב עליו".

מרגלית המשיך ורמז כי דעותיו לא תאמו את אופי העיתון ובשל כך פוטר. "אילו הייתי כותב 'ביבי גאון ושרה התנהגה נפלא עם טראמפ', היו מוצאים מימון עבורי ופרנסתי הייתה נשארת", לסיום השיחה הוסיף כי החלפתו של העורך הקודם עמוס רגב, בעורך הנוכחי בועז ביסמוט השפיעה על ההחלטה להדיחו. "כל עוד היה חיבור בין רגב למשפחת אדלסון - לא הצליחו לפטר אותי".

פיטוריו של מרגלית, באים אחר זעזועים נוספים בעיתון 'ישראל היום' במהלך החודש האחרון, כאשר העורך עמוס רגב פרש אך ממשיך לכתוב בעיתון, כמה ימים אחריו, גם סגן עורך 'ישראל היום' והאחראי על האתר, אהרן לפידות הודיע על פרישתו מהתפקיד.
פיטורין שרה נתניהו ישראל היום דן מרגלית בועז ביסמוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד