י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בסאטמר מודיעים רשמית: לא נשתתף בעצרת, ניזום אחרת בקרוב

בתום ישיבה אצל האדמו"ר מהר"א מסאטמר במונורו, התקבלה החלטה כי יש להתחשב בדעת אחרים ועל כן יש לקיים תיאומים נוספים עד לקיום עצרת • לא ישתתפו, אבל מפרגנים הצלחה לעצרת שממשיכה להתארגן בהובלת סאטמר מהרז"ל • הפרטים

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר



בסאטמר התקבלה ההחלטה שלא להשתתף בעצרת נגד הגיוס: באסיפה שהתכנסה ביום שני, בבית האדמו"ר מסטמאר בקרית יואל-מונורו, נאמר פה אחד, כי חובה שהעצרת תהיה בהשתתפות כל החוגים והקהלים, כולל ראשי הישיבות הליטאים, אלו שהודיעו כי לא יטלו חלק בעצרת המתוכננת להתקיים ביום ראשון הקרוב, באצטדיון 'ברקלי' בניו יורק.

באסיפה בבית האדמו"ר נטלו חלק בכירי הרבנים החברים בהתאחדות הרבנים באמריקה, בהם האדמו"ר מגלאנטא, אב"ד סערדהלי הגאון רבי הלל ויינברגר, והגאון הרב נפתלי הירצקא צוויבל, ראש כולל סאטמר בוויליאמסבורג.

הנאספים, הוסיפו וביקשו לדחות את העצרת, כי הם עושים בימים אלו, כל מיני פעולות שיכולות להועיל, ולעת עתה אין באפשרותם להשתתף בעצרת המתוכננת.

האדמו"ר מסאטמר שהנושא קרוב ללבו, האזין ברוב קשב לדברי הרבנים, ולבסוף אמר, שצריך להיענות לבקשתם, והזכיר את האדמו"ר זצ"ל, שביטל עצרת על ניתוחי מתים למרות הסכנה הגדולה, שהיתה באותם ימים בנושא, לאחר שהתבקש על ידי מספר רבנים, כדי לגבש את כלל הקהלים למען המטרה הנעלה.

באסיפה נקבע גם, שתהיה אסיפת רבנים בלייקווד ביום רביעי הבא, בה ידונו על הפעולות לביטול גזירת הגיוס.

עוד הוחלט באסיפה בבית האדמו"ר, כי בשבועות הבאים יארגנו עצרת אלטרנטיבית, אסיפת רבנים גדולה שתכלול את כל העדות והחוגים, בה ידונו בהרחבה בנושא ביטול גזירת הגיוס, כשהמטרה תהיה לאחד את כולם תחת עצרת זו.

ב'קו הנייעס' של החסידות, דווקא פירגנו לחצר סאטמר מהרז"ל על ארגון העצרת ביום ראשון, בה כאמור לא יטלו חלק חסידי סאטמר מהר"א, וכך נאמר: "נודע כי ישנו חוג חסידי אחד, שבכל זאת יקיים את העצרת כמתוכנן, אנו מתפללים שתהיה להם הצלחה גדולה ושיזכו להרבות כבוד שמים".
סאטמר כלל ישראל אסיפת רבנים עצרת גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד