י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מפתיע: ר"י לייקווד ישבות לצד מייסד הנח"ל ותומך הגיוס החרדי

ברקע הסערה סביב העצרת המתוכננת בארה"ב, אורח מפתיע ברשימת הנגידים תומכי ישיבת לייקווד שיעשו את השבת עם הגר"מ קוטלר בלוס אנג'לס. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ראש הישיבה לא צפוי להשתתף בעצרת • המודעה על השבת - בפנים

ראש ישיבת לייקווד הרב מלכיאל קוטלר
ראש ישיבת לייקווד הרב מלכיאל קוטלר



תחת הכותרת 'שבת חיזוק', ישבות בשבת הקרובה ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר, בלוס אנג'לס יחד עם רבים מתומכי ובוגרי ישיבתו.

ברקע הסערה סביב העצרת המתוכננת ליום ראשון, מפתיע לגלות ברשימת האורחים, את הנגיד דוד הגר, העומד בראש עמותות התורמות לנח"ל החרדי ומי שייסד אותו, שכן, שמו של הגר"מ קוטלר נקשר, בארגון העצרת שכותרתה נגד גזירת הגיוס. הגר, שמשמש גם כחבר ועד הנאמנים של ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד שבראשות הגאון רבי מלכיאל קוטלר, היה ממקימי הנח"ל החרדי וידוע כתומך ידוע ונלהב בכל היוזמות לגיוס החרדים. בראיון לעיתון 'מעריב' אמר הגר כי "המדינה זקוקה לחרדים בצבא".

"רוב הילדים לא מתאימים להיות תלמידי חכמים והנושא הופך לתסכול משפחתי" אמר הגר. "שירות בצבא ביחידה כמו הנח"ל החרדי מעניק סיפוק נפשי לילדים חרדים שעלולים למצוא את עצמם אבודים בלי זה. כמו שאמר לי אחד החיילים בנח"ל החרדי, 'בעבר ישנתי כי לא היה לי מה לעשות, היום אני ישן כי אני עייף'. כבר לפני כמה שנים הבנתי שגיוס החרדים זו פצצת זמן. בעוד 12 שנים רק שליש מכל שנתון יתגייס לצבא, השאר יהיו חרדים, ערבים ובלתי כשירים לשירות צבאי. המדינה זקוקה לחרדים בצבא" אמר הגר שכאמור משמש כחבר ועד הנאמנים של ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד שבראשות הגאון רבי מלכיאל קוטלר ויעשה את השבת יחד עם ראש הישיבה בכינוס מיוחד.

עוד אמר: "הייתי תורם יותר, אבל אני לא חושב שעמותה צריכה להתבסס רק על תורם אחד. אם ממשלת ישראל תזרים לנח"ל החרדי יותר כסף, גם אני אתרום יותר".

הנגיד דוד הגר. צילום: עמותת נצח יהודה



המודעה על השבת בלוס אנג'לס




בין חמשת המארחים, חברי ועד הנאמנים של הישיבה, בולט שמו של הנגיד דוד הגר. בראש הועד המונה חמישה חברים, עומד הנגיד שלמה יהודה רכניץ, המקורב לגדולי ישראל בארץ ומגדולי תומכי עולם התורה שגם תרם את סעודות השבת.

על פי התוכניה שנשלחה לתומכי הישיבה, תפילת מנחה וקבלת שבת תתקיים בבית המדרש של הגאון הרב שמואל איינהורן מרא דאתרא 'בית מדרש חוג'. תפילת שחרית תתקיים בבית הכנסת של הרב גרשון בעס מרא דאתרא 'קהילות יעקב'. בצהרי השבת יימסר שיעור בכולל 'בית אברהם' בעיר מפי ראש הכולל הרב חיים פסמן. מנחה וסעודה שלישית בבית המדרש 'שערי תורה' שבראשות המרא דאתרא הגאון רבי נחמיה לנגר.

במהלך השבת צפוי להתקיים פאנל בו יטלו חלק, רשימת נגידים ועסקנים מתומכי הישיבה, בהם גם הנגידים רכניץ והגר.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי על פי התוכנית, הגר"מ קוטלר צפוי להישאר בלוס אנג'לס גם אחרי שבת עד ליום שני, מה שאומר כי גם הוא לא ישתתף בעצרת של סאטמר המתוכננת ליום ראשון.
הרב מלכיאל קוטלר ישיבת לייקווד דוד הגר כלל ישראל עצרת נגד הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד