כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ב'הפלס' מגיבים להתקפות: "אחיזת עיניים"

לאחר המתקפה נגדם בימים האחרונים בעיתון המתחרה והוותיק, 'הפלס' הבוקר במאמר, מגדיר זאת כ"חוצפה ועזות מצח" ועוקץ בחזרה "הפאניקה והבהלה העצומה שקמה בקרב אותם עסקנים פוליטיים, לאור קול הזעקה שהולך וגובר, אומרת דרשני"

משרדי הפלס.
משרדי הפלס.



עימות סביב עצרת הגיוס בארה"ב העלה שוב את נושא "גזירת הגיוס" לכותרות והמלחמה שבה בין 'יתד נאמן' של הזרם הליטאי המרכזי לבין עיתון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי' שאינם מתייצבים כלל בלשכת הגיוס, לא לפטור ולא לדיחוי.

לאחר המתקפה אמש ובימים האחרונים ב'יתד נאמן' נגד השקרים שמוכרים ליהדות ארה"ב ואף כינה אותם 'שוברים שתיקה', הבוקר משיב 'הפלס' במתקפה תחת הכותרת "על מאחזי העיניים ומעצמי העיניים".

"בימים האחרונים מתמודדת היהדות החרדית מול מסע תקשורתי פרוע, המתנהל כנגד גדולי התורה שליט"א בארה"ק ובארה"ב אשר הביעו דאגתם מפני המצב השורר בעקבות חוק הגיוס, מסע שדומה כי לא היה דוגמתו בהיקף החוצפה ועזות המצח, הן בזלזול בוטה בגדולי התורה שליט"א, והן בהכחשת דברים ידועים וברורים, וזאת כחלק משיתוף הפעולה הפורה שיש בשנים האחרונות בין גורמים מפלגתיים לבין מוסדות השלטון בארה"ק אשר חברו להם יחדיו לשנות את צביון הציבור החרדי".

העיתון מתייחס לעצרת הגיוס בארה"ב: "בימים אלו, עומדת להתקיים עצרת זעקה בארה"ב על דבר גזירת הגיוס בארץ הקודש. אלא שלמרבה הפלא, למרות היות גזירה זו חיה נושמת ובועטת גם ברגעים אלו ממש, כשגזירה זו זורעת הרס וחורבן עיקבי ומתמשך בתוככי עולם התורה – ישנם עסקנים שעצרת זו הינה לצנינים בעיניהם, ומנסים בכל דרך אפשרית לטרפד ולהרוס, וזאת ע"י פירסום שקרים גלויים וגסים, כביכול אין בכלל גזירה ועולם כמנהגו נוהג בדיוק כמו שהיה כבר שבעים שנה".

הפלס מגדיר את הדברים כ"חוצפה ועזות מצח זו מותירה בספק האם הכלל 'מילתא דעבידא לאיגלויי לא משקרי אינשי'".

לדברי כותב המאמר "ישנם עשרות עסקנים בכירים, מכל החוגים והעדות, ששמותיהם גלויים לכל, אשר עומדים ומעידים בעדות אישית מעל כל במה כי הם בעצמם נתקלים כל העת בבחורים מצויינים, שהתייצבו בלשכת הגיוס כדת וכדין, והצבא מסבך אותם בתואנות שונות, בענינים פרוצדורליים זניחים, כשחלקם יושב בכלא, וחלקם אף נשבר ומתגייס לצבא. וזאת כמגמה ההולכת וגוברת, כשהצבא מצא בכך את הדרך היצירתית כיצד להגביר את העמידה ביעדי הגיוס בצורה 'נקיה': פשוט מגבירים את הביורוקרטיה, באופן שרבים לא יוכלו לעמוד בה, ובכך ממילא יעלו אחוזי הגיוס. למותר לציין, כי בעבר מעולם לא שמענו שעל עניני ביורוקרטיה זניחה, הושיבו בני ישיבות בכלא".

האם ניתן להכחיש את הדברים ולכתוב במחי יד, 'אין כלום, הכל בסדר בדיוק כמו בשבעים שנה האחרונות'? האם מישהו טרח לבדוק את הנתונים הללו? האם מישהו הלך לחקור את אותם עשרות עסקנים מסורים ואת אותם גדולי ראשי הישיבות לפני שהוא כותב בהינף קולמוס כי 'הכל דמיון פורה'?

"דבר נוסף שאומר דרשני, הוא הפאניקה והבהלה העצומה שקמה בקרב אותם עסקנים פוליטיים, לאור קול הזעקה שהולך וגובר. הרי כל בר דעת משפשף עיניים בתימהון: בעצם, אחרי הכל, מה כל כך איכפת לכם שישנם גדולי תורה בארה"ב שמציגים את דאגתם מהמצב (כאשר הם מוגדרים בפי הפמפלט כמי ש"מקבלים שמועות דמיוניות והזויות"). נכתב לסיום.
הפלס יתד נאמן שוברים שתיקה אחיזת עיניים גזירת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד