כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סערת דינה זילבר • גפני מאיים: "אפשר להחליף את הממשלה" צפו

בהמשך לחלופת המכתבים הזועמים שנחשפו ב'בחדרי חרדים', בין ח"כ גפני וסגנית היועמ"ש דינה זילבר, סביב הנושא הבוער של קיום אירועים בהפרדה לחרדים ודתיים, מאיים גפני: "לא רק את ההנחיות של זילבר אפשר להחליף אלא גם את הממשלה" • צפו

גפני. צילום: פלאש 90
גפני. צילום: פלאש 90



בהמשך לחלופת המכתבים הזועמים שנחשפו ב"בחדרי חרדים", בין ח"כ משה גפני והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, סביב הנושא הבוער של קיום אירועים בהפרדה לחרדים ודתיים, גפני פועל בימים אלו להוציא מידיה של זילבר את הסמכות לקבוע את הקריטריונים, מה מותר ומה אסור.



הבוקר כינס גפני את ועדת הכספים שבראשה הוא עומד, בכדי לדון בנושא, בעיקר בעקבות אירוע 'שמחת בית השואה' שהתקיים בחג הסוכות האחרון בגן סאקר בירושלים, שבעקבות התערבות המשטרה, האירוע כמעט ונסגר, לאחר שהייתה בו מחיצה שהפרידה בין הגברים לנשים ובעקבות הנחיותיה של זילבר, למרות שהאירוע נועד לקהל חרדי ודתי.

השיטה של גפני להחליש את כוחה של זילבר - פשוטה: דרישה חד משמעית לקביעת הנחיות ברורות בנושא. וזאת בשונה מהמצב הקיים כיום, שזילבר היא זו שקובעת את ההנחיות בשעת אמת, נגד הפרדה אף באירועים לחרדים ודתיים שדורשים זאת.

"אני רוצה הנחייה ברורה, למה הכוונה שאסור לקיים אירועים בהפרדה, אני רוצה לדעת מה אסור ומה מותר. אני אדם חרדי שרוצה לקיים אירועים בהפרדה, אני רוצה לדעת מה מותר לי ומה אסור", אמר גפני הבוקר בדיון, "ושידעו שרת המשפטים והיועץ המשפטי שיש ביקורת ציבורית גדולה על העניין הזה".

בעיצומו של הדיון אמר גפני, כי "אני נמצא במפלגה שח"כ רוזנטל אמר שהיא של אנשים חושבים, אז יש את הנייר של דינה זילבר ובכל זאת אני חושב. אני יודע את התוצאה". גפני הוסיף ואמר כי "לא רק את הנייר (ההנחיות של זילבר י.ג) אפשר להחליף אלא גם את הממשלה אפשר להחליף".

גפני דורש שלפחות באירועים המיועדים לקהל החרדי והדתי - שדורש ומעוניין בהפרדה בין גברים ונשים - ששם לא תהיה התערבות של היועץ המשפטי לממשלה ושל המשנה זילבר.

לבסוף, הדיון הבוקר ננעל לאחר כ-20 דקות, וגפני נימק זאת: "קיבלתי פנייה משרת המשפטים איילת שקד ומהיועץ המשפטי מנדלבליט לדחות את הדיון כאן כי הם מבקשים שאתן להם זמן", לדבריו של גפני, "הם ביקשו לקיים את הדיונים הללו אצלם, וכתוצאה מכך אני מתבקש לדחות את הדיון בנושא בחודש ימים".
משה גפני סערת ההפרדה דינה זילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד