ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בוקר טוב אירופה, לא התעוררתם בזמן

איך תתמודד אירופה הסובלנית, המבינה, הקולטת. אירופה יפת הנפש בחלקה, הצבועה בחלקה, זו שאוהבת לבקר את ישראל על מדיניות כיבוש שלא קיימת, על חוסר הבנה של שכנינו המוסלמים - בזמן שהיא מחבקת אותם לחיקה כמובן, מעניקה להם מכל טוב אפשרי ועדיין מקבלת פיגועי טרור רצחניים שלא בדיוק מסתדרים עם הגישה האירופאית שאומרת: חיה ותן לחיות

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



לונדון, ברלין, פריז, סנט פטרסבורג, מנצ'סטר, סטוקהולם, כל אלו הן רק חלק מהרשימה ההולכת ומתארכת של ערים אירופאידות שפיגועי הטרור של האיסלאם הקיצוני לא פסחו עליהם בשנה האחרונה.

רק בחצי שנה האחרונה נרצחו מעל 90 בני אדם בפיגועים אכזריים שרובם בוצעו על ידי מהגרים מוסלמים ומחבלים מארגוני טרור ג'יהאדיסטים. אירופה התעוררה למציאות חדשה שאותה היא הכירה רק מאיזה אירוע חריג פעם בכמה זמן, בהחלט לא מציאות השגרה שאנחנו בישראל התרגלנו אליה בעל כורחנו.

איך תתמודד אירופה הסובלנית, המבינה, הקולטת. אירופה יפת הנפש בחלקה, הצבועה בחלקה, זו שאוהבת לבקר את ישראל על מדיניות כיבוש שלא קיימת, על חוסר הבנה של שכנינו המוסלמים - בזמן שהיא מחבקת אותם לחיקה כמובן, מעניקה להם מכל טוב אפשרי ועדיין מקבלת פיגועי טרור רצחניים שלא בדיוק מסתדרים עם הגישה האירופאית שאומרת: חיה ותן לחיות. מה קורה לאומה שמבינה שאולי היא נותנת לאחרים לחיות בקרבה, אך האחר הזה, לא רוצה לתת לה להמשיך לחיות בשלווה, גם כשזה בתוך הבית שלה.

כיום זה כבר ברור לכולם שלא מעט מן המדינות האירופאיות פשוט לא יודעות איך להתמודד עם גל הטרור שפוקד אותן, הן מבחינה חוקית והן מבחינה מעשית ולכן, עולה הדאגה שמדינות אירופה לא באמת יוכלו לצמצם את מספר אירועי הטרור ההולכים וגוברים. מלבד נסיונות הפיגוע שצלחו בשמונת החודשים האחרונים, היו גם לא מעט ניסיונות לפיגוע ותכניות להתקפות טרור שסוכלו גם באוסטריה, צרפת, בלגיה, איטליה, שבדיה, רוסיה, נורבגיה וגרמניה, אך לצערן של מדינות אירופה זה פשוט לא מספיק. מדינות מתקדמות כמו בריטניה וצרפת לדוגמה שיש להן יחידות מודיעין מפותחות וחזקות, עדיין לא מצליחות לזהות בזמן את האיומים המגיעים לפתחן ואולי, רק אולי, אם מישהו היה מתעורר שם בזמן כדי לעצור את ההתפתחות הממארת והמסוכנת של ההקצנה הדתית מוסלמית שהתרחשה אל מול עיני כולם (מבלי אדם אחד אפילו, שלא היה לו ברור שהרוח המרכזית בכנפי ההקצנה הזו בוערת היישר מהשפעת ארגון הרב מרצחים דעא"ש), אולי היו ניצלים היום מאות חיי אדם.

אותם אלו שמטיפים לנו על סובלנות והבנה, הם אותם אלו שנתנו לרשת שלמה של טרור להירקם היישר מתחת לאפם; החל מהטפות השנאה במסגדים ועד לפיגועי דריסה ומטעני חבלה. מדיניות אירופה הכושלת שאפשרה הגעה מאסיבית של כמות בלתי נתפסת של מהגרים מוסלמים ללא בקרה ופיקוח אמיתי, פיקול ששואל שאלות קשות שהיו יכולות אולי למנוע את המצב שהאירופאים הגיעו אליו היום. אותה מדיניות קבלת מהגרים רק גרמה לאנדרלמוסיה להמשיך לחגוג - עד למצב של חוסר שליטה מפחיד במציאות שיכולה להניב פיגוע כמעט בכל יום נתון.

מלבד הכאב על אובדן טראגי של חיים מכל הגילאים, קשה לראות שמדינות כה רבות לא למדו כלום מלצפות בנו הישראלים בשנים האחרונות. ישראל, מדינה שמתמודדת עם טרור יום יומי ועדיין שומרת על צלם אנוש – זה אנחנו. אך צריך להיזהר מאוד בין הגבול המסוכן של קידוש זכויות אדם מעל החיים. עם כל הכבוד למדיניות ההגירה הפתוחה והמאפשרת של אירופה, אם הם היו מסירים רק לרגע את משקפי ה"הומאניות יתר" שלהם, אולי הם לא היו מגיעים לנקודה אליה הם הגיעו היום, נקודת האל חזור.
אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד