י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתח שיא: מה יחליטו ראשי הישיבות בארה''ב בעניין עצרת הגיוס

לפי דיווחים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עומדת להתקיים אסיפת חשאית של ראשי הישיבות בארצות הברית, להכריע אם די במכתבים בעניין הגיוס שנשלחו מגדולי ישראל בארץ, ואם להמנע מלהשתתף בעצרת הגיוס שמארגנת חסידות סאטמר

מתח שיא: מה יחליטו ראשי הישיבות בארה''ב בעניין עצרת הגיוס

 


מה יכריעו ראשי הישיבות? מדיווחים לא מאומתים, שהגיעו ל'בחדרי חרדים', מסתמן כי הערב (שעון ארה"ב), תתקיים אסיפה חשאית של בכירי ראשי הישיבות בארה"ב, כדי לדון בשאלה אם להשתתף בעצרת הגיוס, שמארגנת חסידות סאטמר - כך נודע ל'בחדרי'.

באסיפה ישתתפו הגר"א פלדמן, הגרא"מ שכטר, ועוד מחמשת ראשי הישיבות, אשר חתמו על מכתב תמיהות ושאלות שנשלח לראשי הישיבות כאן בארץ - בנוגע למידע שהגיע אליהם אודות מצב הגיוס של בני ישיבות בישראל.

כפי שדווח ב'בחדרי', נשלחו שלושה מכתבים: המכתב החריג שהדהים את עולם התורה והחסידות של הגר"ד לנדו לאדמו"ר מפשווערסק; מכתב הגרי"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו לאדמו"ר מנובומינסק ומכתב הגר"ב סוליבייצ'יק מטעם ועד הישיבות, המכילים תשובות לשאלות.

בכנס ידונו ראשי הישיבות אם הדברים שנשלחו אליהם כתשובה במכתבי גדולי ישראל מהארץ, אכן מספקים, ובעקבות כך לא ישתתפו בעצרת. טרם הוחלט אם האסיפה תתקיים בלייקווד או במונסי.

המתח בעניין הזה הוא משמעותי: נכון לעכשיו ההערכות הן, שבעקבות מתקפת ההסברה שהתנהלה מישראל, על כך שההשתפות בעצרת שכזו, תהיה התרסה נגד גדולי ישראל בארץ, לא ישתתפו רבים מגדולי ישראל של ארצות הברית, בעצרת.

כזכור, גדולי ישראל בארץ הבהירו כי אין כיום סכנת גיוס של בחורי ישיבות, ובחור שלומד תורה, והסדיר את מעמדו בצבא - לא מגייסים אותו. וכי כל אלו שנקלעו לבעיות עם הצבא, לא הסדירו את מעמדם, או שאינם לומדים בישיבה. ראשי הישיבות אף העידו שהמצב של צה"ל מול הישיבות יותר טוב מבעבר.

ראשי הישיבות בארה"ב, טרם אישרו רשמית מה יעשו. האם בסופו של דבר יחליטו כן להשתתף, או שכל העניין הזה יתפוגג בשקט, ללא התפתחויות נוספות. יהיה מעניין להמשיך ולעקוב.

תוך כך, ל"בחדרי חרדים" נודע, כי הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מנהיג קהילת ברסלב בירושלים, יצר הערב קשר בשיחה טלפונית עם מספר אדמו"רים בניו יורק, ושוחח עמם בעניין ההשתתפות בעצרת הגיוס.

יצויין כי נכדו הרב יוסף שכטר, הוא אחד משלישיית העסקנים, שפעלה בתקופה האחרונה בביקורים בין בתי האדמו"רים והרבנים, כדי לשכנעם שמגייסים בחורי ישיבות, ויש למחות נגד הדבר.

עצרת הגיוס ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד