י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איש הנדל"ן החרדי הודה באשמה: "זייפתי"

איש עסקים חרדי מניו יורק, שחפץ ביקרם של פוליטיקאים מקומיים בכדי לקדם פרוייקטים שיזם, רשם במרמה, מאות אנשים כתושבי המקום, הוא לא עשה זאת לבד, אך נשבר והודה במיוחס לו

דירות בבית שמש, אילוסטרציה - צילום: יעקב לדרמן
דירות בבית שמש, אילוסטרציה - צילום: יעקב לדרמן



שלום לאם, איש נדל"ן חרדי מניו יורק, הודה באשמה לקשירת קשר לביצוע הונאה בנוגע לבוחרים, בכפר בצפון מדינת ניו יורק.

לאם, הודה ביום שלישי האחרון בבית המשפט הפדרלי במנהטן, שרשם אנשים שאינם תושבי המקום, כדיירים בכפר במחוז סוליבן בניו יורק, כדי שהם יצביעו בבחירות המקומיות לפוליטיקאים, מהם קיווה לאם, לקבל אישור בניה למאות יחידות דיור.

על פי הדיווח באתר JTA, האיש נעצר יחד עם עוד שני שותפים חרדים, בחשד ששילמו לאנשים מאות דולרים כדי שיירשמו כתושבים המקום, וכך יהפכו לבעלי זכות בחירה בפוליטיקאים שהם חפצו, שעל פי החשד היו אמורים, לאשר בניה של מאות יחידות דיור, בהם היו אמורים לגור משפחות חרדיות. שלום לאם, הודה באשמה יחד עם שותף נוסף, בשם קנת נקדימן, על זיוף שמות אנשים כתושבי המקום.

על פי כתב האישום, שלום לאם, בנו של רב לשעבר בישיבה יוניברסיטי, נורמן לאם, תכנן להקים בשנת 2014, כמה מאות יחידות דיור ליהודים חרדים, ומאחר והוא נתקל בהתנגדות של התושבים המקומיים, לאם ועמיתיו ניסו לבצע הונאה, כדי שיבחרו פוליטיקאים כלבבם, שלולא היה נבחרים, היו תומכים בפרויקט ומוציאים אותו אל הפועל.

כדי להוכיח שכביכול אותם בוחרים פיקטיביים שנרשמו, אכן מתגוררים בבניינים שבכפר, הכניסו לאם ושותפיו, מברשות שיניים ומשחת שיניים לדירות, בכדי להציג שגרת חיים.

העונש המרבי על זיוף מסוג זה, הוא חמש שנות מאסר וקנס של עד 250 אלף דולר.

הנאשם השלישי בפרשה, וולבי "זאב" סמילוביץ, גם הוא חרדי. נגד השותפים הוגש כתב אישום בחודש דצמבר האחרון.

על פי התחזיות, הם היו צפויים להניב רווחים של מאות מיליוני דולרים מפרויקט הבנייה, אך כאמור, הם נעצרו בדצמבר 2016, לאם הודה באשמה וצפוי לעונש כבד.⁠⁠⁠⁠
הונאה שלום לאם זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד