י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סעודיה מאיימת על אזרחיה לבל יהינו להביע תמיכה בקטאר

נסיכות קטאר הפכה ביום בהיר (ב'), למדינה אויבת ועוינת, כאשר ארבע מדינות ערביות באזורה, הכריזו עליה כמשת"פית טרור של איראן וניתקו איתה את היחסים. בין המחרימות היא סעודיה שהזהירה אמש את אזרחיה לבל יהינו להביע תמיכה פומבית במדינה היריבה קטאר. ומה קורה בגזרת וושינגטון, החשדות נגד טראמפ, ומי ראש ה-FBI החדש יענקי פרבר עושה סדר

סעודיה מאיימת על אזרחיה לבל יהינו להביע תמיכה בקטאר



לאחר ביקורו של טראמפ בסעודיה לפני מספר שבועות, היחסים בין ארה"ב והממלכה הסעודית הגיעו לשיא עם עסקת נשק של מאות מיליארדי דולרים שנחתמה בין המדינות, הפרסומים מעריכים את העסקה בסכום עתק של 110 מיליארד דולר, אך מחקר בארה"ב שהתפרסם בימים האחרונים, סתר את הממצאים והמעיט בשוויה של העסקה האגדית.

שבועות ספורים אח"כ, באורח פלא הפתיעו הסעודים את העולם, בכך שיצאו נגד מדינה מוסלמית אחרת, וכינו אותה "תומכת טרור". הסעודים הודיעו ביום שני השבוע, כי הם מנתקים את היחסים עם קטאר, נסיכות עשירה בנפט, ומיד אחריה הודיעו מצרים ותימן שבדומה לסעודיה גם הם מנתקים את יחסיהם עם הנסיכות הקטארית.

בינתיים התארכה רשימת המחרימים לשבע מדינות ערביות, אשר כולן טוענות כי "קטאר מממנת ארגוני טרור, מפיצה הסתה נגדם, וקוראת לאזרחי מצרים וסעודיה להתקוממם נגד המשטר בארצם".

הקטארים נלחצו מהמהלך ומיד הכחישו וטענו, שהאקרים רוסים שתלו מידע כוזב בתקשורת שלהם, טענה שהוכחשה כמובן על ידי הרוסים.

כעבור יומיים, ממשלת סעודיה מחדדת ומזהירה את אזרחיה "מי שיביע עמדה אוהדת ברשתות החברתיות כלפי קטאר, יישלח לחמש שנות מאסר וייענש בקנס גבוה".

בתוך כך, אתמול (ד') ספגה גם טהרן בירת איראן, מנחת זרועה של המדינה האיסלאמית, 12 נרצחו ועשרות נפצעו, בפיגוע טרור, שביצעו אנשי דאעש, בתוככי הפרלמנט האיראני בטהרן, ובמתחם הקבר של האייתולה חומייני. בתגובה, מאיימים האיראנים לפגוע בסעודים ובאמריקאים, אשר לטענתם, הם אלו שעומדים מאחורי הפיגוע, מהקשים שידעו הפרסים.

וכעת לעלילות טראמפ: הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, אשר בשבועות האחרונים נוחל הצלחה גדולה בזירה הבינלאומית, מתמודד עם הסיפור "הרוסי", בו הוא מואשם על ידי מתנגדיו בקשרים אסורים עם הרוסים בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

בינתיים, טראמפ משדר שיגרה ומודיע אתמול, על מינויו של כריסטופר ריי, עו"ד פרטי לשעבר בכיר במשרד המשפטים, לראש הבולשת הפדרלית ה-FBI, בה בעת מתפרסמים חלקים, מעדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, מהם עולה כי טראמפ ביקש, לקבל נאמנות מוחלטת מצידו של קומי, ולכאורה להניח לחקירה נגד מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי שטראמפ פיטר, מאחר וטראמפ גילה שפלין נפגש עם בכירים רוסים, ולא דיווח על כך כשנשאל בנושא.

כעת נותר להמתין בצפייה דרוכה, מה יעלה בגורל העדות של קומי המודח, אם תהיה לה השפעה, על המשך כהונתו של טראמפ או שמא תביא להדחתו⁠⁠.⁠⁠
דונלד טראמפ ניתוק יחסים סעודיה קטאר חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד