י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נציבות שירות המדינה פתחה בבדיקת מעורבות מזכיר הממשלה בקידום רעייתו לשופטת מחוזי

השבוע פורסם שצחי ברוורמן פנה לחברי הוועדה לבחירת שופטים וביקש מהם לבחור באשתו, נאווה, לשופטת בית המשפט המחוזי בת"א או בירושלים. ברוורמן: "אשתי לא זקוקה לשום עזרה"

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה החליט לפתוח בבדיקה בעניין פניותיו של מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, לחברי הוועדה לבחירת שופטים בבקשה לקדם את רעייתו, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, נאוה ברוורמן. הוועדה צפויה לדון בשבוע הבא בקידומה של ברוורמן, המועמדת לשופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב או בירושלים.

ביום שני דווח בחדשות 2 שברוורמן פנה בעצמו ובאמצעות אחרים לחברי הוועדה במטרה לשכנעם להצביע עבורה. מועמדותה של ברוורמן לקידום הוצגה בפברואר השנה, והוועדה כבר דנה בה במארס והחליטה שלא לקדם אותה.

בתגובה לפניית הארץ אם בכוונתם לפתוח בבדיקה בעניין, מסר דובר נציבות שירות המדינה כי "אגף המשמעת בנציבות בוחן את המידע שפורסם השבוע בתקשורת בעניינו של ברוורמן". פנייה דומה נעשתה אף ללשכתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אך נמסר שלא התקבלה כל פניה או תלונה בעניין זה.

בעקבות הפרסומים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשרת המשפטים איילת שקד, המכהנת כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, בבקשה שחברי הוועדה יפרסמו את יומן הפגישות שלהם ויציינו האם קיימו פגישות שעניינן מינוי שופטים עם גורמים זרים ומחוץ לכותלי הוועדה. עו"ד תומר נאור ציין בפנייתו לשקד כי ככל שהפרסומים נכונים, "מדובר בניסיונות פסולים להשפיע ולהתערב במארג ההליכים למינוי שופטים, מארג הליכים אשר מן הראוי ויישאר מקצועי ונקי משיקולים זרים ומהשפעות זרות".

רעייתו של ברוורמן, נאוה ברוורמן, סיימה את לימודי המשפטים בשנת 2000 והתמחתה בבית משפט השלום תל אביב, אצל השופטת עדנה בקנשטיין. מאוחר יותר שימשה כעוזרת המשפטית של בקנשטיין במשך תשע שנים. ב-2010 מונתה לשופטת בבית משפט השלום תל-אביב.

ברוורמן הוא איש ליכוד המקורב לזוג נתניהו, ומונה בנובמבר האחרון לתפקיד מזכיר הממשלה. לפני מינויו כיהן כמה שנים בתפקיד מנכ"ל קריית החינוך של עירית נס ציונה, וקודם לכן היה דובר העיריה.

ברוורמן מסר בתגובה מוקדם יותר השבוע ל"הארץ": "מצער מאוד שגם היום בשנת 2017 לא מכבדים הצלחה של אשה שהצליחה בזכות עצמה להיבחר לשופטת בית משפט שלום ומנסים לתלות את קידומה בבעלה. רעייתי נאוה, עומדת בזכות עצמה וכישוריה, נבחנת על פי שמונה שנות כהונה כשופטת בישראל ואינה זקוקה לשום עזרה, גם לא ממני. חברי הועדה יעריכו ויבחנו אותה על פי יכולותיה והמקצועיות שלה".
מזכיר הממשלה צחי ברוורמן בדיקה themarker

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד