א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים": מקלב תוקף: מדוע לא מינו אדם חרדי לתפקיד?

המינוי והסערה: לאחר שאתמול נחשף ב'בחדרי' המינוי החדש שישים סוף לאפליה החרדית, תוקף ח"כ מקלב את העובדה שלא מונה אדם חרדי לתפקיד: "מבין כל העובדים החרדים לא זיהו אחד שמתאים לתפקיד? שוב מדירים אותנו?"

בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים": מקלב תוקף: מדוע לא מינו אדם חרדי לתפקיד?
פלאש 90



המינוי והסערה: חשיפת "בחדרי חרדים", על מינוי מנהלת לאגף החרדי במשרד השיכון - גררה סערה רבתי, זאת לאחר שהתברר כי לתפקיד מונתה אישה דתיה, אילנית אלפי, ולא אדם חרדי, ולכאורה, היה ראוי שבראש אגף שמתמקד במגזר החרדי – ימנו מנהל שבא מתוך המגזר ומכיר את צרכיו.



אמש, ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', שוחח בצלאל קאהן עם ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' והניח בפניו את השאלה הבוערת סביב חשיפת "בחדרי חרדים": "לפני חודשים אחדים דרשתם להקים אגף חרדי במשרד הבינוי, קיבלתם את מבוקשכם, ומתוך מיליון חרדים במדינת ישראל, אני קורא היום באתר 'בחדרי חרדים' שמונתה אישה לתפקיד, אבל לא אישה חרדית. אין חרדי אחד שיכול להתאים לנהל אגף חרדי שיעסוק בבינוי למגזר החרדי, שוב מדירים אותנו?".

מקלב הסכים עם דבריו של קאהן ותקף: "אכן, אני חושב שמי שצריך לעמוד בראש אגף לחרדי – הוא אדם חרדי, כמו שכמעט ברור שאם היה אגף לציבור הערבי בסופו של דבר אני מניח וכפי שקרה עד היום, שמישהו מהציבור הערבי היה מתמנה לראש האגף".

מקלב הוסיף אש: "הבעיה לא מתחילה במינוי הזה, הבעיה היא יותר גדולה, שמתוך משרד השיכון מבין כל העובדים החרדים לא זיהו אחד שמתאים לתפקיד, ואם יש אחד – יכול להיות שהדירו אותו מהתפקיד הזה".

"עשו את המכרז הזה בכדי לקצר הליכים ובכדי שהדברים יצאו לדרך ולא יהיו תלויים באישורים ותפקידים, הרי כל המטרה של האגף החרדי הייתה לקצר הליכים וכיוון שזה מכרז פנימי לא ראינו חרדי שנבחר", נימק.

למרות זאת הבהיר ח"כ מקלב כי "שלא יישמע שאנחנו לא ניתן לה את ברכת הדרך. צריך לתת הרגשה טובה. אחרי שהמינוי נעשה, שלא יחשדו שמנהלת האגף תפעל שלא במקצועיות".

כאמור, אמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי לאחר שהפוליטיקאים החרדים דרשו הקמת אגף חרדים במשרד השיכון, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", כעת התהליך הגיע אל סופו במינויה של אילנית אלפי לתפקיד מנהלת האגף החדש. כאמור, אלפי משתייכת למגזר הדתי, ומשמשת כיום בתפקיד מנהלת תחום התקשרויות ותפעול במשרד השיכון.

כזכור, אף דבר הקמת האגף החרדי במשרד השיכון, נחשף ב"בחדרי חרדים", לאחר שח"כ יעקב אשר, שיגר מכתב לשר האוצר משה כחלון ולשר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שבו הוא דרש הקמת מינהלת או אגף חרדי שלראשונה יגבש את כלל פתרונות הדיור למגזר החרדי.

בעקבות כך, נפגשו הפוליטיקאים החרדים עם כחלון, גלנט ויו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי, וכפי התמלול המלא של הפגישה שנחשף ב"בחדרי חרדים" - השרים הבטיחו לנציגים החרדים את הקמת האגף.
אורי מקלב יעקב אשר מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד