כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דרישת החרדים עלתה על בימת הכנסת צפו

נושא מצוקת הדיור עולה מעל כל במה אפשרית: הכנסת דנה אתמול (חמישי), בתוכנית שאושרה בקבינט הדיור, לבניית 4,000 יחידות דיור במתחם כפר סירקין הסמוך לפתח תקווה, ודווחה ב'בחדרי חרדים' המפלגות החרדית ובראשם ח"כ יעקב אשר שנאם בדיון, דורשים שיחידות הדיור יוקצו למגזר החרדי

דרישת החרדים עלתה על בימת הכנסת  צפו



מצוקת הדיור: הכנסת דנה אתמול (חמישי), בתוכנית שאושרה בקבינט הדיור, לבניית 4,000 יחידות דיור במתחם כפר סירקין הסמוך לפתח תקווה, וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", המפלגות החרדיות ובראשם ח"כ יעקב אשר, דורשים שיחידות הדיור יוקצו למגזר החרדי.

בדברים שנשא ח"כ אשר בנושא מעל במת הכנסת הוא סיפר כי "הבקשה שלי – בתחילת השבוע, בפגישה שהייתה לי עם יושב-ראש קבינט הדיור אביגדור יצחקי והצוות, העליתי דרישה, בקשה, וכמובן שהיא בהתחלת הדרך, לקחת את המתחם הזה, כי אנחנו יודעים שבהקשר של בנייה עבור הציבור החרדי, שסובל ממצוקת בנייה קשה – ומי כמוך יודע אותה ומטפל בה – המקום הזה הוא מקום מתאים".



עוד הוא הוסיף על המיקום של המתחם המדובר: "הוא חלק המשכי של שכונת גני הדר בפתח תקווה, ממש המשך שלו, שכונה חרדית קיימת. זה נמצא לא רחוק מאלעד, וזה על גבולות העיר. זה לא על פתח תקווה. פתח תקווה היא חלק קטן מהתוכנית הזאת של דרום כפר סירקין".

לדבריו, "לכן אני מבקש שאנשי המקצוע, כשזה עובר לוותמ"ל – מאחר ששכונה חרדית צריך לתכנן מראש בתדריך, ועם פרוגרמות אחרות – לקחת את זה בחשבון למקום לצביון חרדי. זה יכול להיות פתרון טוב, כי גם הציבור החרדי, למרות שהוא ציבור שחלקו הגדול בסוציואקונומי נמוך, יש עדיין גם מעמד ביניים בציבור הזה שרוצה במקומות הביקוש, באזורי הביקוש, באופן יחסית זול".

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", שטחו של המתחם המדובר: כ-900 דונם, והוא כאמור מצוי מדרום לכפר סירקין, בין דרך מספר 6 במזרח לשכונת עמישב בפתח תקווה ממערב. רוב שטח המתחם מצוי בתחום מועצה איזורית דרום השרון והיתר בתחום השיפוט של עיריית פתח תקווה.
מצוקת הדיור יעקב אשר כפר סירקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד