י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו • גואטה תוקף את ראשי התאגיד: "כולם אשכנזים, איפה בוזגלו?"

בעוד ש"ס קיבלה את שדרשה - רדיו חרדי בתאגיד השידור הישראלי, עלה אמש מזכ"ל התנועה ח"כ יגאל גואטה ותקף את ראשי התאגיד: "זו רוח המפקד. אין ייצוג הולם למזרחים, ובמועצה אין ייצוג הולם לשאר העדות, ואין ייצוג הולם לחרדים" הוידאו לפניכם

גואטה נואם במליאה, צילום: פלאש 90
גואטה נואם במליאה, צילום: פלאש 90



על רקע הדרישה להקמת רדיו חרדי – ספרדי בתאגיד השידור הציבורי, ש"ס ממשיכה במתקפה נגד התאגיד, זאת לטענתה, בעקבות העובדה שמנהלי התאגיד מדירים ספרדים וחרדים.

אתמול, תקף ח"כ יגאל גואטה את ראשי התאגיד ומנה מעל דוכן הכנסת רשימה ארוכה של שמות שמונו לתפקידים בתאגיד, כולם אשכנזים. לדבריו מונו שלושה חרדים 'עלי תאנה' שאף הם אשכנזים: ווייס, אייכלר וזילברשלג. צפו.



לדבריו של גואטה, "היושב-ראש של מועצת תאגיד השידור הציבורי הזה, עם כל המועצה, זה גיל עומר, ואבי רט, ודוד אלכסנדר, ושלומי שטיין, ונפתלי גליקסברג, ואורנה דויטש, ומישל קרמרמן, ואהובה פיינמסר, ודלית שטאובר ואורית מסילתי, שאני עוד לא יודע בדיוק מה הרקע, אבל באמת, רבותי, אי-אפשר תמיד לזרות חול בעיני הציבור. לא מצאו איזה בוזגלו?".

גואטה המשיך להאשים: "אתם רואים שזו רוח המפקד ולזה זה מוביל. ואם במועצה אין ייצוג הולם למזרחים, ובמועצה אין ייצוג הולם לשאר העדות, ואין ייצוג הולם לחרדים, למה שאחרי זה זה כן יתיישר? ודאי שאותם אנשים – ושאף אחד לא יספר לי סיפורים שהיום אין אפליה, אין אפליה. זה שקר וכזב. יש אפליה ויש גזענות, והגזענות חיה, נושמת ובועטת".

"לכן אני אומר", הוא המשיך, "מה אנחנו מתפלאים שלאחר מכן אנחנו רואים שרשימת הטאלנטים ברשימת התאגיד הציבורי זה יועז הנדל, ואריה גולן, ודן כנר, וקלמן ליבסקינד, ואסף ליברמן, ושירה הדס-נקר, ודנה הרמן, וגאולה אבן-סער, וזאב קם, ויערה שפירא, וג'ודי ניר-מוזס, וגור מגידו – ואחרי זה הואילו בטובם כן למנות שלושה חרדים, איזה יופי. אמרנו: בטוח שלפחות בחרדים ייתנו לנו מזרחי אחד, לא יכול להיות שלא. אחרי כל כך הרבה שמות לא ניפול באחד? אז כן, מינו את יעקב אייכלר, את עקיבא וייס ואת דודי זילברשלג. ואם הם לא קרובי משפחה של ראש הממשלה נתניהו, שכידוע הוא נצר ליהדות ספרד, יוצא מכך שאין לנו פשוט כלום, כלום ושום דבר".

"בכל פעם שאני מקריא את הרשימה הזאת, הקראתי אותה כבר כמה פעמים, קבוע, ביום המחרת אני מזמין רופא שיניים. ברגע שהמועצה של התאגיד הזה ממש-ממש לא משקפת את המגוון החברתי במדינת ישראל, אז מה אנחנו מלינים אחרי זה על המנהלים? זו רוח המפקד בעצם", אמר לסיום.
יגאל גואטה תאגיד השידור הציבורי עקיבא ווייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד