י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשורה לנהגים: כביש 1 החדש נפתח לתנועה מלאה

כל הדרכים מובילות לירושלים: בסיעתא דשמיא נפתח הבוקר (ה') במפתיע, הנתיב השלישית בפרויקט כביש 1 החדש, בין שער הגיא למוצא, 24 שעות לפני המועד המתוכנן השר כץ: "בתחילת השבוע הבא תעלה המהירות במנהרות הראל מ-70 קמ"ש ל-90 קמ"ש. בהמשך תיבחן אפשרות להעלות את המהירות במנהרות ל-100 קמ"ש"

כביש 1, צילום: פלאש 90
כביש 1, צילום: פלאש 90



בשורה טובה לנהגים. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פתחו הבוקר (יום חמישי) לתנועה את הנתיב השלישי בפרויקט כביש 1 החדש, בין שער הגיא למוצא, 24 שעות לפני המועד המתוכנן, זאת לאחר שביום שני האחרון (5 ביוני) נפתחו לתנועה שלושה נתיבים של קטע הדרך המקביל בין מוצא לשער הגיא.

בכך נפתח לתנועה מלאה כביש מספר 1 החדש, בשני הכיוונים, משער הגיא עד מוצא, הכביש כולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון, תוך ביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, הוספת שוליים רחבים בצידי הדרך, הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות ושלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי בתחילת השבוע הבא תעלה המהירות במנהרות הראל מ-70 קמ"ש ל-90 קמ"ש. בהמשך תיבחן אפשרות להעלות את המהירות במנהרות ל-100 קמ"ש. במקביל, צוותים של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פועלים להעלאת המהירות בקטעי הכביש החדשים ל-100 ו-110 קמ"ש, בהתאם לתנאי הדרך.

מחדר הבקרה של חברת נתיבי ישראל נמסר כי עם פתיחתו הבוקר של הנתיב השלישי, משער הגיא ועד מוצא, התנועה בכביש 1 החדש, בשני הכיוונים מתנהלת באופן שוטף וללא כל עיכובים.

השר כץ ציין כי הכביש החדש לירושלים הוא מיזם ייחודי, בשל חשיבותו הלאומית, התחבורתית והבטיחותית והשלמתו מהווה נדבך חשוב בחיזוק ירושלים הבירה וחיבורה לכל חלקי מדינת ישראל. "המבחן העליון של מנהיגות לאומית הוא היכולת לקבל החלטות נכונות ולבצע אותן למרות הלחצים והקשיים, כך נהגתי בפרויקט הכביש החדש לירושלים וכך בכוונתי לעשות גם בעתיד" הוסיף השר כץ.

במסגרת עבודות השדרוג של כביש מספק 1 ניתן דגש מיוחד להיבט הנופי והאקולוגי. באזור שער הגיא הוגבה הכביש מעל המפלס הקיים, כדי לשמור על הנוף הייחודי. בקטע שבין שער הגיא לשורש הוקם גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים הגדול ביותר בישראל. באזור ישנם עשרות סוגים של בעלי חיים היכולים מעתה להתאחד עם בעלי החיים בין שני עברי הכביש.

חברת נתיבי ישראל ממשיכה בריבוד קטעים של כביש 1 החדש, בשכבת אספלט נוספת, במטרה לאפשר נסיעה נוחה ובטוחה. ריבוד הכביש צפוי להסתיים בתוך חודש וחצי. בנוסף לכך, יושלמו העבודות להקמת הרמפות הפנימיות של הכביש וגינון בצידי הכביש.
משרד התחבורה כביש 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד