ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרסום ראשון: איציק כהן הבטיח וצדק; המנהלים החרדים נשמו לרווחה

מנהלי המוסדות החרדים נשמו השבוע לרווחה, לאחר שמשרד החינוך הודיע באופן רשמי, שמחירי הצהרונים באשכולות 1-3, שבהם נמצאים רוב המגזר החרדי, יעלו רק ב10 שקלים ולא מעבר, וכפי שהבטיח סגן שר האוצר איציק כהן בשיחה עם "בחדרי חרדים", לפני כחודש וחצי

צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90



פרסום ראשון: מנהלי המוסדות החרדים נשמו השבוע לרווחה, לאחר שמשרד החינוך הודיע באופן רשמי, שמחירי הצהרונים באשכולות 1-3, שבהם נמצאים רוב המגזר החרדי, יעלו רק ב10 שקלים ולא מעבר, וכפי שהבטיח סגן שר האוצר איציק כהן בשיחה עם "בחדרי חרדים", לפני כחודש וחצי.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי לאחר פרסום רפורמת הוזלת מחירי הצהרונים של כחלון, מנהלי מוסדות חרדים והורים רבים חששו כי דווקא הציבור החרדי הוא זה שייפגע מהרפורמה וכי הסבסוד יהיה רק בשכבות הגבוהות ואילו בשכבות הנמוכות - המחירים דווקא יעלו.

בעקבות הדאגה הרבה, "בחדרי חרדים" פנה לסגן השר כהן, שהכחיש את הדברים וטען כי "השקענו מאמצים רבים שהציבור החרדי ירוויח מהרפורמה החדשה של משרד האוצר. ימים רבים ישבתי על הנושא הזה".

כהן ביקש שנרשום: "הטענה כי קיימת כוונה לעלות באופן משמעותי את המחירים באשכולות 1-3, איננה נכונה – כי לא אתן לזה יד. מקסימום זה יעלה בהדרגה ובסכום קטן ומינורי".

כאמור, כעת מתברר כי סגן השר כהן צדק, וכי המחירים עלו רק באופן מינורי, ב-10 שקלים. בתחילת השבוע, פרסם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב מכתב לראשי הרשויות המקומיות שבו הוא עדכן את תעריף המחירים הנוכחי, בעקבות רפורמת הצהרונים החברתיים.



המחירים לא עלו. סגן השר צדקצילום: המחירים לא עלו. סגן השר צדק
המחירים לא עלו. סגן השר צדק


בטבלת המחירים המעודכנת, המחיר הנמוך באשכולות 1-3 עלה מ-40 ₪ ששילמו ההורים עד כה ל-50 ₪, שישלמו מכאן והילך ולא כפי שחששו מנהלי המוסדות, שהמחירים יעלו באופן דרמטי.

כזכור, מי שהכניס את ראשו בנושא הוא ח"כ אורי מקלב שאמר בזמנו ל"בחדרי חרדים" כי "תכנית שר האוצר מבורכת וחשובה ובתנאי שלא תבוא על חשבון התכניות הקיימות, חשוב לסייע לערים אשר מוצבות במעלה הסולם הסוציו-אקונומי אך שלא יהיה על חשבון הערים בהן הרמה הסוציו-אקונומית נמוכה יותר".

מקלב סיפר כי "כבר היום בשיחות שקיימתי עם משרדי הממשלה עולה חשש לעלית מחירים בערים שסובסדו עד עתה, אנחנו יודעים להודות על דברים חשובים ששר האוצר מוביל, זה תוכנית חשובה אך עדיין חסרים הפרטים המעשיים להחלתה, עד לביצוע יכולים להיווצר פערים גדולים לא הוזכרה תכונית הצהרונים הקיימת ואנו מקווים שתכנית צילה הקיימת בערים החרדיות לא תפגע".

לדבריו, "צריך לראות כיצד לא לפגוע בתוכניות דומות של הממשלה, אנחנו נעקוב אחר הדברים, האוצר לעיתים מכניס תקנות אשר פוגעות בציבור וחובתנו לעמוד על המשמר שלא תהיה פגיעה בשכבות החלשות שכיום מקבלות סבסוד ללא התניות". כאמור, בעת מתברר כי החשש היא לשווא.
צהרונים משה כחלון אורי מקלב איציק כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד