י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגרי"מ שכטר ממשיך לתמוך בעצרת: "יש גזירה"

המועד שנקבע לעצרת נגד "גזירת הגיוס" בארה"ב מתקרב. לעת עתה כבר הודיעו חסידות סאטמר מהר"א כי לא ישתתפו בעצרת. זאת לצד אדמו"רים ורבנים רבים שהודיעו שלא ישתתפו בה • מארגני העצרת מפרסמים כעת מכתב מהגרי"מ שכטר הקורא לפעול בנושא הגיוס וכותב כי: "יש גזירה"

הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר. צילום: שוקי לרר
הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר. צילום: שוקי לרר



המועד שנקבע לעצרת נגד "גזירת הגיוס" בארה"ב מתקרב. לעת עתה כבר הודיעו חסידות סאטמר מהר"א כי לא ישתתפו בעצרת. זאת לצד אדמו"רים ורבנים רבים שהודיעו שלא ישתתפו בעצרת לאחר שנודע להם כי האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי, מזקני וחשובי אדמו"רי ארה"ב, לא ישתתתף בה. כן דווח ב'בחדרי' כי ככל הנראה הגר"מ קוטלר, ראש ישיבת לייקווד, מיוזמי העצרת שפעל רבות מאחורי הקלעים למען קיומה, לא ישתתף בעצרת וישהה בשבת הקרובה בלוס אנג'לס לטובת מגבית לישיבתו.

מארגני העצרת מפרסמים כעת את מכתבו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ממנהיגי חסידות ברסלב במכתב הקורא להשתתף בעצרת.

לגרי"מ שכטר ישנו השפעה גדולה על קהל גדול בארה"ב ולו הרבה מעריצים המשחרים לפתחו גם מחוץ לחוגי סאטמר, הגרי"מ שכטר ומטיל את כובד משקלו במכתב חריף להגיע לעצרת וכותב כי "חס ושלום למנוע".

כזכור, אמש כבר דווח ב"בחדרי חרדים", כי הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מנהיג קהילת ברסלב בירושלים, יצר קשר בשיחה טלפונית עם מספר אדמו"רים בניו יורק, ושוחח עמם בעניין ההשתתפות בעצרת הגיוס.

כעת אנו חושפים כי האדמו"רים עמם שוחח הגרי"מ שכטר הם האדמו"ר מפאפא והאדמו"ר מקאסאב. הגרי"מ אף שוחח עם בני משפחתו של האדמו"ר מסקולען, אולם האדמו"ר סירב לחתום על הקול קורא ולהשתתף בעצרת, וכפי שפורסם הבוקר לראשונה ב'בחדרי'.

יצויין כי נכדו הרב יוסף שכטר, הוא אחד משלישיית העסקנים, שפעלה בתקופה האחרונה בביקורים בין בתי האדמו"רים והרבנים, כדי לשכנעם שמגייסים בחורי ישיבות, ויש למחות נגד הדבר.



במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' נכתב "ידוע המצב הנורא השורר פה בארה"ק, אשר היהדות החרדית נמצאת בסכנה רוחנית גדולה לאין שיעור ה"י. עינינו נשואות אליכם אחינו שבגולה שתפעלו בכל יכולתכם להשמיע את זעקתנו קבל עם ועולם ושתעשו כל מה שבאפשרותכם שלא תאבד שארית יעקב, ואשרי מי שיהיה לו חלק בזה בעושה ובמעשה".

כאן מתייחס הגרי"מ שכטר למנוע את קיום העצרת "וח"ו למנוע איזה פעולה או התאספות לצורך מצוה רבה זו ע"י שאומרים שאין גזירה על הדת או כל כיו"ב, שכל זה הוא מעצת חטאין ויחושו לנפשם כל עושה עול, כי לא רק שיש גזירה אלא כבר יצאה לפועל בהשמדת בחורי ישראל רבים ה"י ורבים נמצאים בצרה וסכנה גדולה".

בסיום המכתב כותב "וכל המסייעים להגביר את זעקת היהדות החרדית באיזה אופן שהוא וכן כל המשתתפים עם הציבור בכינוס למען הצלת הדורות יתברכו בכל מילי דמיטב ולא יאונה להם כל רע".





עצרת הגיוס הרב יעקב מאיר שכטר ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד