י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תקרת הזכוכית נשברה: ראש הישיבה הספרדי לקח חתן מישיבתו

פרסום ראשון: תקדים מיוחד נרשם בתולדות הישיבות הספרדיות כאשר ראש הישיבה מירושלים לקח חתן לבתו בחור מבחירי ישיבתו • גורמים בעולם התורה הספרדי: "מדובר בהיסטוריה ובאמירה של ממש. ציון דרך חשוב במהפכת הישיבות הספרדיות"

ראש ישיבת דעת חיים אמש בשמחת הוורט (באדיבות המצלם)
ראש ישיבת דעת חיים אמש בשמחת הוורט (באדיבות המצלם)



פרסום ראשון: תקדים מיוחד נרשם אמש (רביעי) בתולדות הישיבות הספרדיות כאשר ראש ישיבת 'דעת חיים' בירושלים הגאון רבי שלום ביטאן לקח חתן לבתו בחור מבחירי ישיבתו.

בעולם התורה הספרדי מציינים כי מדובר בהיסטוריה ובאמירה של ממש. עד היום, באופן כמעט גורף, כל ראשי הישיבות הספרדיות "הנחשבות", שלחו את בניהם ללמוד בישיבות האשכנזיות המובילות וכך גם את בנותיהם השיאו רק לבחורים מישיבות אלו. מה שגרם לישיבות הספרדיות לנזק תדמיתי, כאילו חלילה הישיבות הספרדיות עומדות אחרי הישיבות האשכנזיות, כשההוכחה הברורה לכך שגם ראשיהם לא הביעו אמון מלא בישיבותיהם. וכן העובדה, כי רוב ראשי הישיבות הספרדים צמחו גם בעולם התורה האשכנזי.

אך אמש נפל דבר, כשראש ישיבה ספרדית חשובה בחר לארס את בתו עם בחור מבחירי ישיבתו, ובכך למעשה נשברה תקרת הזכוכית לבחורים הספרדים, בתקווה שעוד ראשי ישיבות ילכו בעקבותיו. מגיד שיעור בעולם התורה הספרדי אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' "ניתן לומר כי זהו ציון דרך חשוב במהפכה שעשו הישיבות הספרדיות בשנים האחרונות".

אחד מבוגרי הישיבה מסביר ל'בחדרי חרדים' את העוצמה והאמירה שבדבר. "צריך להבין" הוא אומר. "ישיבת 'דעת חיים' שהוקמה לפני עשרים שנה כישיבה בה לומדים בעיון ברמה גבוהה, היא למעשה החלוצה בעולם התורה הספרדי שהוקמה במטרה ברורה וביעד מוגדר לישיבה למצוינים ועילויים. זאת, בכדי לתת לבחורים הספרדים את התחושה העוצמתית והאמירה הברורה: "אתם שווים - אל תלכו לישיבות אשכנזיות בינוניות". ראש הישיבה הרב ביטאן חתנו של הגאון רבי גבריאל טולדנו זצ"ל (ראש ישיבת 'אור ברוך' שנפטר באחרונה מ.ו.) מעביר מסר חדש ונוסף "תיקחו חתנים מישיבות ספרדיות", והלוואי שכולם ילמדו ממנו".

אמש כאמור ישיבת 'דעת חיים' בירושלים רעשה וגעשה מהשידוך המיוחד והחתן הבחור החשוב מבחירי הישיבה - יוסף חיים כהן תושב העיר אופקים, נבחר אחר כבוד לשמש כחתן אצל מורו ורבו ראש הישיבה הרב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשך השנים היה החתן "ילד שעשועים" לרבו והיה בבחינת תלמיד המחכים את רבו. אמש כאמור, נודע כי החיבה היתרה לבחור המיוחד הגיעה אל השיא - ראש הישיבה בחר בו כחתן לבתו.

שמחת הוורט אמש לבת ראש הישיבה הרב ביטאן

























ישיבת דעת חיים ספרדים הרב שלום ביטאן שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד