י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"אגד לא נערכה לחתונת בעלזא": תינוקות נשארו בתחנות לתוך הלילה • צפו בתיעוד

עדויות כואבות הגיעו ל'בחדרי' מנוסעים, חלקם הורים עם תינוקות - שנשארו אמש, במשך שעות ארוכות אל תוך הלילה בירושלים • רק אחר מסע לחצים, עימותים ומשטרה שעיכבה נער שרצה לסייע לנוסעים, לפנות בוקר הגיע האוטובוס • צפו בתיעוד המרתיח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



חתונת בעלזא - מחדל התחבורה הגדול של אגד: אמש התקיימה חתונת חסידות בעלזא בירושלים. בשל העומס שנוצר בעקבות החתונה, נאלצו רבים להמתין עד בוש בתחנות האוטובוס. לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו בו נראים חלק מהממתינים, מבוגרים, ילדים, ונשים עם תינוקות, שביקשו לנסוע מירושלים לבני ברק אך לא נותר להם מקום באוטובוס בשל העומס הרב. צפו בתיעוד:



"אתמול בלילה מצאנו עצמנו - אנשים שלא קשורים לחתונת בעלזא - שכל מה שרצינו היה להגיע מירושלים לבני ברק, תקועים בתחנת בנייני האומה, מבוגרים וילדים, נשים עם תינוקות, וחבורת נערים כבני 16, ללא תחבורה", מספרים ל'בחדרי' בני משפחה שנתקעו לצד אנשים רבים בתחנות האוטובוס בירושלים.

"באגד רצו להשאיר אותנו שם עד 6 בבוקר. אלמלא איומים שזה יגיע לרשתות חברתיות, לתקשורת, לשר התחבורה ולשרים אחרים, היו משאירים אותנו שם. יצוין שהגענו שעה לפני צאת האוטובוס האחרון, כחמישה, אולי יותר, אוטובוסים חלפו על פנינו ולא עצרו כי היו מלאים, אלו שכן עצרו הכניסו אנשים בעמידה עד אפס מקום, ועד כדי סיכון חיים.



צילום: קובי הר צביצילום: צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


"כשהגיע האוטובוס האחרון, הנהג אמר שיש לו כבר עשרה אנשים בעמידה, ושאינו יכול ע"פ חוק להכניס עוד, הוא התקשר לממונה וביקש ממנו לעשות משהו, לשלוח אוטובוס. הממונה אמר שאין לו אוטובוסים ושנחכה ל- 6 בבוקר. אחד הנערים פתח את דלת האוטובוס מבחוץ, עמד בפתח דלת האוטובוס וסירב לרדת עד שידאגו לאוטובוס גם לנו. הנהג הזמין משטרה, שלא סייעה לנו, הם עיכבו לכמה דקות את הנער על שהפריע לנהג ושחררו אותו.

ליזי המאירי, פעילה חברתית שנכחה במקום מספרת: "השוטרים לקחו את הנער לתוך הניידת, ביקשתי מהם לא לעצור את הנער, אמרתי להם שהוא ילד, ולא עשה שום דבר אלים, ושיש לי וידאו של המקרה, בו רואים שהנער לא עשה דבר שמצדיק מעצר ושאפיץ אותו אם יעצרו את הנער על לא עוול בכפו.

"כל מה שהנער עשה הוא לעמוד בפתח האוטובוס כי רצה תחבורה. השוטר אמר שלא יעצרו אותו ושהם רק לוקחים ממנו פרטים, וכך היה. לזכות הנהג יאמר שהוא אכן רצה לסייע לנו והוא התקשר לממונה וביקש לשלוח עוד אוטובוס, הוא חשש לעבור על החוק, ולנסוע עם אנשים רבים בעמידה, דבר שמסכן חיים, כנ"ל לזכותו של השוטר יאמר שאכן רצה לעזור לנו, הוא ציין שפעמים רבות הוא נתקל בסיטואציה הזו שאין תחבורה מספקת ואנשים תקועים ברחוב, אך אמר שאינו יכול, והציע שנתקשר למוקד חירום של אגד, הבעיה היא שמספר זה אינו מפורסם, מפורסם טלפון של מוקד שיחות ממוחשב שאין בו מענה אנושי בשעה כזו.

"גם שיחות למוקד המשטרה לא הועילו לנו, ענתה לנו שוטרת שדיברה בזלזול, והעבירה אותנו לשוטר, שהעביר לעוד שוטר, ביקשתי ממנו טלפון חירום כלשהו של אגד, שבטוח יש להם, והוא נתן לי טלפון של "ריכוז אגד" וגם שם נאמר לי שאין נהגים, אמרתי לאיש שאני פעילה חברתית, ושאדאג שהדבר יגיע לתקשורת, לח"כים, שרים ולשר התחבורה, ושאפיץ את תיעוד המקרה שצילמתי בסלולר ובפייסבוק, לא יתכן הזלזול הזה, אגד ידעו על החתונה, והיו צריכים להיערך כראוי עם מספיק אוטובוסים.

ליז זועמת וממשיכה: "לא יתכן להשאיר אנשים ברחוב עד 6 בבוקר, זו שערוריה. אם היה מדובר בהופעה של ג'סטין ביבר בפארק הירקון, היו דואגים לתחבורה מכל הארץ, אבל כאן אלו "סתם" חרדים. האחראי אמר שהוא יצטרך למצוא מישהו, הצעתי הצעה מעשית: מולי עמדו 3 אוטובוסים ריקים של קו 402 שהגיעו מבני ברק, למה שאחד מהם לא יחזיר אותנו?

הוא השיב שאסור לנהגים להיות יותר מ-12 שעות על ההגה, ולכן נהגים אלה לא יכולים להסיע אותנו חזרה לבני-ברק, ושאין לו נהג, "הוא ינסה למצוא, ושאתקשר אליו שוב בעוד 5 דקות". לבסוף רק ב-02:30 נמצא אוטובוס, כשאנו ממתינים מ-12:00 בלילה. נשאלת השאלה מדוע ההתנהלות הזו? הרי הם ידעו על החתונה, ושיהיה עומס נוסעים".

מספרת ל' אם לתינוק בן חצי שנה, "מצאתי עצמי תקועה ברחוב בקור הירושלמי, חסרת אונים, עם תינוק יונק, היו לי דמעות בעיניים, התקשרתי למשטרה, השוטרת ענתה לי בזלזול, שאטלים שעברו במקום דרשו 40 ש"ח לנסיעה שעולה לי כסטודנטית 9 שקלים, מוניות דרשו 300 ש"ח לנסיעה לבני-ברק, מדוע אני צריכה לשלם כאלה סכומים כדי להגיע הביתה? מדוע אגד לא נערכו כראוי? הם ידעו אודו החתונה. וזו לא פעם ראשונה, המחזה הזה חוזר על עצמו גם כשיש הפגנות, כמגיעים אנשים מבני-ברק להפגין בירושלים, ואז אנשים מוצאים עצמם תקועים ברחוב בלא תחבורה. בתחנות בהמשך היו עוד אנשים שנתקעו ללא תחבורה, וגם התחנה שלנו חלק מנוסעים נאלצו לקחת מוניות".

פנינו לקבלת תגובת 'אגד': באגד קיבלו את הפנייה. לכשתתקבל תגובה - נפרסמה
חתונת בעלזא מחדל אגד אוטובוס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד