כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מהפך בישיבה אבל הגר"ח פסק: אל תרחיבו את קבלת התלמידים

עולם הישיבות: ישיבת 'אור יהודה' מתחדשת

הרב פוסטבסקי ראש ישיבת אור יהודה. צילום: שוקי לרר
הרב פוסטבסקי ראש ישיבת אור יהודה. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



בצל הרישום הנערך בהיכלי התורה בימים אלו - התחדשות בחודש האחרון בישיבת 'ברכת יצחק' אור יהודה. לאחר תקופה שלא השקיעו כלל ברישום בחורים לישיבה, הישיבה עולה מחדש על מפת הביקושים לישיבות הגדולות.

מדובר במהפך המתרחש לאחר התחדשות בצוות הישיבה - בהכנסת מספר אנשי צוות חדשים. ביניהם: רבי אהרון קולדצקי שהיה בעבר בישיבת כנסת מאיר, ישיבת יסודות ועוד ישיבות. ובחודשים האחרונים פועל למען הרישום לישיבת 'אור יהודה'.

בשל התחדשות הישיבה, עלה ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוסטבסקי יחד עם הגר"א קולדצקי למעונו של הגר"ח קניבסקי בשאלה - האם לקבל שיעור גדול יותר, עם מספר רב של בחורים, לאור התחדשות הישיבה.



ראש הישיבה אצל הרב קנייבסקיצילום: ראש הישיבה אצל הרב קנייבסקי
ראש הישיבה אצל הרב קנייבסקי


כשהגר"ח שמע את הדברים הוא השיב ופסק שלא כדאי לפתוח שיעור גדול, יש לשמור על ייחודיות הישיבה ואיכותה קבע, ולכן הוא ממליץ שלא לקבל יותר מ - 30 בחורים לשיעור א' הקרוב.

רשם ותיק בעולם הישיבות ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מסביר את הרקע: "מדובר במקרה נפוץ בעולם הישיבות. ישיבות קמות ונופלות. יש מהן שאחרי הירידה, תופסות את עצמן לאחר הרבה שנים וקוראות לעצמן "חדשה". כך גם באור יהודה, מי שזוכר את הישיבה לפני חמש עשרה שנה, זוכר שיעורים אליהם התקבלו שבעים בחורים ויותר אך עם התרבות הישיבות ירדה הישיבה וכעת תנסה לחזור בסייעתא למסלול הרגיל".
אור יהודה ישיבה רישום הרב פוסטבסקי הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד