י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אקורד סיום צורם: ההתרסקות הכואבת של עדינה בר שלום

על אף התערבותם האישית של שר הפנים דרעי ושר החינוך בנט - בתו של הגר"ע יוסף תאבד את אחיזתה במוסד הוותיק שפרץ את הדרך לאקדמיה החרדית • 'בחדרי חרדים' עם כל הדרמה של החודשים האחרונים - וההחלטה הדרמטית בסופו של דבר

המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר שלום
המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר שלום



הסוף המר: אם היה נראה לרגע כי יש סיכוי להשאיר את המכללה החרדית בידיה של עדינה בר שלום, מתברר כי אפילו התערבותם של השרים נפתלי בנט ואריה דרעי לא הועילה - ולמרות שמאחורי הקלעים נעשו מאמצים גדולים לסייע לבר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף, בסביבת השרים מאשימים, שגם את המינימום שהיה מוטל עליה – היא לא עשתה. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים.

כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", לאחר שהמל"ג ורשם העמותות הודיעו על סגירת המכללה, השרים בנט ודרעי התערבו והניחו את כל כובד משקלם לסייע למכללה הוותיקה. בנט נכנס לתמונה בעקבות בקשה אישית של דרעי, ויחד הם פעלו למען בתו של מרן הגר"ע יוסף.

למרות המאמצים הרבים, ההסתבכות הכלכלית של המכללה, צבירת חובות של למעלה מחמישה מיליון שקלים ואופן ההתנהלות שלה שהוגדרה כ"לא מקצועית", גרמו לכך שהמצב הוגדר כבלתי הפיך וכי לא היה מנוס מפירוק המכללה.

בעקבות כך נעשו מאמצים להציל את המכללה, ו"להעביר" אותה על תלמידותיה למוסד אקדמאי חרדי אחר, וזאת בכדי למנוע פגיעה בתלמידות שכבר לומדות במקום. בשל כך, המפרק הזמני של המכללה פרסם מכרז לרכישת העמותה ופעילותה, ועל השולחן עלו שמות של שני מוסדות אקדמאים חרדים שמתאימים לרכוש את המכללה ולשלבה ברשותם. הקריה האקדמית אונו ומכללת אשקלון.



דרעי ובנט, עשו הכל למענה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90צילום: דרעי ובנט, עשו הכל למענה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
דרעי ובנט, עשו הכל למענה. צילום: מרים אלסטר פלאש 90


בר שלום, שספגה כבר את המהלומה החזקה בסיפור, דרשה שמכללת אשקלון תזכה, אולם בפועל, ההצעה היחידה שהתקבלה במכרז שנסגר בסוף השבוע שעבר הייתה של קריית אונו. כלומר: מכללת אשקלון כלל לא הגישה מועמדות במכרז.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי קודם לכן, בעקבות התערבותם של השרים בנט ודרעי - אישר המל"ג באופן חריג, פתיחת מח"ר חדש בירושלים תחת מכללת אשקלון בשילוב עם המכללה החרדית, זאת למרות שבתחילה הוא התנגד לכך וטען כי אין לפתוח מח"ר נוסף, בפרט שהוא רחוק מבסיס האם באשקלון. אך כאמור, למרות התערבותם של השרים בנט ודרעי, בר שלום לא סיפקה את הסחורה ולא הצליחה להביא את מועמדותה של מכללת אשקלון במכרז לרכישת המכללה החרדית, וזאת בעקבות חישובי עלויות של המכללה הדרומית.

גורמים בסביבת השרים בנט ודרעי אמרו ל"בחדרי חרדים", כי "כל הצוותים המקצועיים פעלו על מנת לסייע לגב' בר שלום, אך את המשימה היחידה שקיבלה, להביא את מכללת אשקלון, היא לא קידמה כלל וכלל". בימים הקרובים צפוי בית המשפט להכריז באופן סופי כי המכללה שהנפיקה כותרות רבות – תעבור לבעלותה של הקריה האקדמית אונו, ובכך הגולל ייסתם, ובר שלום תישאר עם ידיים ריקות.

בדברים שכתב המפרק הזמני לבית המשפט ושהגיעו לידי "בחדרי חרדים" - הוא מנמק כי "על בסיס המפורט להלן בנוגע להליכי המכר, יתבקש בית המשפט הנכבד לאשר את הצעת הרכישה היחידה שהתקבלה אצל הח"מ מאת הקריה האקדמית אונו ולהורות כי פעילות ונכסי העמותה יימכרו לרוכשת על בסיס ההצעה שהוגשה על ידה".

בנוסף מדגיש המפרק כי "יודגש כבר כאן, כי מעבר לכך שמדובר בהצעה היחידה שהתקבלה, הרוכשת הודיעה כי לנוכח העובדה שהיא נדרשת להתארגן לשנת הלימודים הבאה, ההצעה עומדת בתוקף עד ליום 30.6.2017, ומכאן שקיים צורך לאשר את הבקשה בדחיפות".

מלבד הכישלון האישי של בר שלום שביקשה להישאר בתמונה, אם בית המשפט יקבל את בקשת המפרק, הרי שבפועל - המכללה החרדית תינצל והיא תמשיך את פעילותה תחת החסות של הקריה האקדמית אונו.

בשיחה של בר שלום עם "בחדרי חרדים" היא סירבה להעביר את תגובתה, ואף התבטאה בבוטות קשה כלפי הסיקור העיתונאי.
עדינה בר שלום נפתלי בנט אריה דרעי המכללה החרדית אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד