כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש במכתב נגד 'הפלג'

יומיים נוכחות בארצות הברית - הספיקו לראש ישיבת סלבודקה כדי לקבל החלטה, לכתוב מכתב חריף וחריג נגד הטענות על 'גזירת הגיוס' כפי שטוענים 'הפלג הירושלמי'. רה"י קובע כי מי שפעל והתייצב כהוראת הרבנים לא הסתבך • המכתב - בפנים

צילום: משה גולדשטיין
צילום: משה גולדשטיין



פרסום ראשון: ראש ישיבת סלבודקה השוהה בימים אלו בארצות הברית, כפי שדווח השבוע לראשונה ב'בחדרי חרדים' - משגר משם מכתב, ועל פי מקורביו עתיד להתפרסם ב'יתד נאמן', בו הוא תוקף, באופן חריג את 'הפלג הירושלמי' וקובע כי מטרתם לפגוע בגדולי הדור.

הגאון הרב משה הלל הירש, נחשב לאחד מגדולי הדור הנערצים בארצות הברית, הוא דובר אנגלית שוטפת ונמצא בקשר קבוע ורצוף עם כמה מגדולי ראשי הישיבות שם.

השבוע, פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי הגרמ"ה יעסוק גם בעניין קרב הבלימה שהחל בישראל בשבוע האחרון, נוכח המסרים שהועברו לראשי הישיבות בעניין הגיוס, לקראת עצרת סאטמר המהרז"ל. הקרב בינתיים רשם הצלחה, כשהעצרת בודדה מהשתתפות קהלים וקהילות, אדמו"רים וראשי ישיבות שאינם מזוהים עם סאטמר.

דיווחנו, כי באחרונה קיבל שיחות טלפון מכמה ראשי ישיבות עם שאלות ותמיהות בעניין הגיוס, וכן שייפגש עם ראשי ישיבות בעניין במהלך ביקורו. נראה כי התמונה שנגלתה לעיניו בנוכחותו במקום, הביאה להחלטה החריגה - מכתב חריף וברור שישים קץ לשמועות ויבהיר את התמונה האמיתית על פי ראייתו ועמדתו.

במכתב החריג, קובע ראש הישיבה, כי מי ששומע להוראות גדולי ישראל בעניין התייצבות לא חוייל, לא נעצר ולא קרה לו מאומה.



הגרמ"ה הירש באחד הדינרים של סלבודקה. צילום: שוקי לררצילום: הגרמ"ה הירש באחד הדינרים של סלבודקה. צילום: שוקי לרר
הגרמ"ה הירש באחד הדינרים של סלבודקה. צילום: שוקי לרר


'בחדרי חרדים' עם המכתב:

על מה שאינשי דלא מעלי שכוונתם לקעקע הנהגת גדולי הדור שליט"א מכפישים בשמי את ידידי הרה"ג ר' חיים אהרון קופמן שליט"א, הנני להעיד בזה שהרב הנ"ל נאמן בדבריו ובמעשיו ופועל ממש ללא לאות עבור כלל בני הישיבות גם אלו שלא הקפידו לקיים התקנות מתאמצים בוועד הישיבות במסירות לעוזרם באמת מוטל על כל בחור לדעת על אחריותו האישית לשמור את כל התקנות להסדרת מעמן הן ישיבה כהוראתם של גדולי הדור זצ"ל ושליט"א, בשימת לב על כל ההוראות שמתפרסמות ע"י וועד הישיבות כפי שהוכח שהפועלים על פי התקנות של וועד הישיבות לא ניזוקים".

"בצער על הכאב שנגרם ובציפיה לישועה משה הלל הירש"




ביום שלישי, המריא הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לארה"ב.

קודם הביקור הגיע הרב הירש לביקור במעונו של הגראי"ל שטיינמן לקבל ברכתו והוראותיו לקראת הנסיעה.

במהלך ביקורו צפוי הגרמ"ה הירש להיפגש עם חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב בעניין העצרת, כך שהיא תיערך ללא תמיכת גדולי ישראל הליטאים. יבקר גם בשיקגו שם ייפגש עם הגאון רבי אברהם חיים לוין ראש ישיבת טלז, וחבר מועצת גדולי התורה.

מטרתה הרשמית של נסיעת הגרמ"ה הירש, היא לגיוס כספים לטובת ישיבת סלבודקה והוא ישהה אצל תלמידיו.
הגרמה הירש הפלג הירושלמי אינשי דלא מעלי גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד