י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדגמים בבריטניה: ניצחון דחוק למיי מול קורבין

ממדגמים ראשונים עם סגירת הקלפיות בבחירות בבריטניה נראה, כי המפלגה השמרנית בראשות תרזה מיי זכתה ברוב דחוק של 314 מושבים בפרלמנט. מפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין שזכתה ב-266 מושבים

תרזה מיי בפתח דאונינג 10. צילום ארכיון: רויטרס
תרזה מיי בפתח דאונינג 10. צילום ארכיון: רויטרס



ממדגמים ראשונים עם סגירת הקלפיות בבחירות בבריטניה נראה, כי המפלגה השמרנית בראשות תרזה מיי זכתה ברוב דחוק של 314 מושבים בפרלמנט. מפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין שזכתה ב-266 מושבים.

ראש ממשלת בריטניה אמנם ניצחה, אך לא יהיה לה רוב מספק בפרלמנט, מה שלא יאפשר עליה להקים קואליציה משלה והיא תתקשה להעביר חוקים שהבטיחה להעביר. אולם, אם בתוצאות הסופיות תזכה מיי בעוד 12 מנדטים היא תוכל להקים קואליציה לבדה.

התוצאה הינה בשורה טובה לישראל, משום שמיי נחשבת לפרו ישראלית, והצהירה כמה פעמים שהיא עומדת לטובת ישראל, בניגוד למועמד השמאל קורבין שהצהיר שהוא עומד לטובת הפלסטינים, והתבטא בגנות ישראל כמה פעמים.

כזכור מועמד השמאל קורבין אמר בשנת 2009, "הזמנתי חברים מארגון חיזבאללה להגיע לאירוע בפרלמנט, בנוסף הזמנתי גם את חברינו מחמאס להגיע, אך לצערי הישראלים לא אפשרו להם לטוס לכאן, ולכן יהיו רק חברינו מחיזבאללה, הרעיון שלפיו ארגון שמוקדש לרווחת העם הפלסטיני, לקידום שלום ארוך טווח וצדק חברתי ופוליטי באזור, יוגדר ארגון טרור על ידי ממשלת בריטניה הוא טעות גדולה".

עתה נותר לראות איך תרזה מאי שניצחה תתמודד עם התגברות הטרור בממלכה הבריטית.
תרזה מיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד