ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

'דגל' מחדשת את מאבק השבת: לקראת משבר קואליציוני?

נראה כי בסיעת דגל התורה בכנסת החליטו לחדש את מאבק השבת - הבוקר יוצאים שלושת הח"כים בהתבטאויות לוחמניות נגד חילולי השבת, ומקבלים סיקור בביטאון המפלגה

משה גפני, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
משה גפני, צילום: מרים אלסטר, פלאש90



לאחר חודשים של דממה חרדית נוכח חילולי השבת בעבודות התשתית ברכבת ישראל ובנתיבי איילון, סיעת "דגל התורה' מכריזה על מאבק מחודש, זאת לאור חילולי השבת המתרבים שלא לצורך, על ידי משרדי התחבורה והעבודה. האם היא תצליח לגרור את כלל הנציגים החרדים למאבק?

"חרף המחאה והפעילות הדחופה מול ראשי משרדי התחבורה והעבודה, מתוכננות להתבצע בשבת הקרובה, רח"ל, עבודות תשתית בנתיבי איילון, החל מליל שב"ק ועד לשבת בשעות אחה"צ", נכתב הבוקר בביטאון 'יתד נאמן'.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר בשיחה ל"יתד נאמן", כי "שוחחתי בנושא עם שר העבודה חיים כץ ואני מנסה עד הרגע האחרון לפעול ולהביא לביטול העבודות המתוכננות. זהו דבר חמור ונצטרך להגיע לפתרון שחילולי השבת הללו יפסקו, על אף טענת שר העבודה כי העובדים הינם ערבים וצומצמו העבודות. אי אפשר להסכים לדבר זה, זו פגיעה בשבת ונעשה הכל על מנת להפסיק את התופעה הזו.

אני מקווה שהאנשים הממונים על הרישיון בעניין הזה מבחינת שעות עבודה ומנוחה, יתעשתו. זה לא פיקוח נפש ואין שום צורך חיוני בעבודות הללו".

ח"כ אורי מקלב, אמר ל"יתד נאמן", כי "אנחנו מתריעים ומלינים לא רק על עצם העבודות בשבת, אלא, לא פחות על המדיניות בביצוע עבודות בשבתות, רח"ל. העבודות הללו הן אינן תוצאה של צורך, אלא, של מדיניות שמציבה את השבת במקום משני מבחינת סדר העדיפות, כאשר גזירת סרטים ותאריכי סיום העבודות 'חשיבותן' לפני קדושת השבת. זוהי נקודה כאובה שאי אפשר לעבור על כך לסדר היום, כאשר משרד ממשלתי רומס לעיני כל, שבת אחר שבת, את קדושת השבת.

"על אף שאיננו נחים על זרי הדפנה, גם כאשר היקפי עבודות השבת הצטמצמו מאוד, אין זה בגלל משרד התחבורה, אלא בשל משרדים אחרים שאינם מאשרים את העבודות. כואב לנו שמשרד אחד נשאר עם אותה מגמה, תוך כדי שהוא מנסה לגלגל את האחריות ממנו. גם חילול שבת מקומי כואב לנו ודורש טיפול ומאבק נחרץ למניעת חילול שבת".

ח"כ יעקב אשר, אומר ל"יתד נאמן", כי "יש כל כך הרבה פרויקטים חשובים במדינה שמתעכבים בגלל בעיות של פרוצדורה, או ענייני כבוד של איזה משרד, וודאי לא היה קורה כלום אילו היו דוחים את העבודות הללו ופורסים אותם על ימי חול. אנו דורשים באופן נחרץ ממשרד העבודה שלא תהיה אצבע קלה על ההדק במתן אישורים לעבודות בשבת שאפשר לקיימן במועדים אחרים בלא כל בעיה".
שבת דגל התורה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד