י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב של 'הפרושים' בעד העצרת: "שעת הגזירה"

הרב טורצין רב קהילת ה'פרושים' ומגדולי רבני בריסק, שלו השפעה רבה על החרדים הליטאים בארצות הברית, שיגר מכתב הקורא לבוא ולהשתתף בעצרת המחאה נגד גזירת הגיוס

הגרי"ד טורצ'ין. צילום: ברוך אוביץ
הגרי"ד טורצ'ין. צילום: ברוך אוביץ



מנהיג קהילת הפרושים בארץ הגאון רבי יהושע דוד טורצ'ין, הנמנה על חוגי בריסק של הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, כתב מכתב חריף הקורא לבוא להשתתף בעצרת הגיוס ביום ראשון בברוקלין. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב טורצ'ין, שלו השפעה גם על ציבור גדול בלייקווד, כתב את המכתב ושיגרו לעסקני העצרת.

במכתבו כותב "הן ידוע שהמצב בארה"ק מתדרדר מיום ליום ואין לך יום אשר אין קללתו יותר מחברו, כאשר מנסים לבולל את הציבור יחד עם בוזי כל קודש בחינוך לאקדמיה וכיוצ"ב, וצרת ההתגייסות לצבא שלטון השמד מחמיר מיום ליום ונפשות ישראל נופלים לבאר שחת על ידי מסלולי הגיוס השונים אשר הקימו מרשיעי ברית לצוד נפשות חרדים ה"י".

"והרי הוא שעת הגזירה ממש, ואם נאחז בפלך השתיקה הלא מאתנו יתבע הדבר, ומי לא יגור ולא יפחד מאימת הדין שהפקרנו נפשות ישראל לתהום ר"ל".

הרב טורצ'ין מתייחס לעצרת וכותב "ובאשר גדולי התורה בארה"ב קראו והכריזו על כינוס מחאה ביום א' שלח הבעל"ט לעורר ולהתריע ולהזעיק את הציבור דשם על חומר המצב ולמחות על מחוקקי חוקי און ולהתפלל לביטול הגזירה, חובה גמורה על כל אשר יראת ד' נוגעת בלבבו להשתתף בצרת הציבור ולהיות חלק מאלו הדואבים על החורבן הנורא וגלות וצער השכינה בארה"ק, ולהתכנס יחד בעצרת אשר הוקבע ע"י הרבנים הגאונים שליט"א דארה"ב, וחלילה להיות מאלו האומרים שלום עלי נפשי כי בנפשנו הדבר, ולא היה מצב חמור ורדיפת הדת כזה מאז קום המדינה, ומי יודע מה יולד יום". הרב הוסיף כי - "כל המשתתף בצרת הציבור יזכה לראות בנחמתו, וחלקו בין מקיימי התורה, וכל הרשעה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ, בבנין בית הבחירה ובביאת ינון אמן".





הרב טורצין עצרת הגיוס מכתב גזירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד