כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אחרי החקירות השר חנה בבני ברק באדום לבן

והשבוע במהדורה של לייבל'ה: מי השר שרכבו חנה באדום לבן בבני ברק. מי מייעץ למפלגת 'יש עתיד' היכן לקנות חליפות. ומה לאיש ש"ס ולצילומי סלפי בחתונה החסידית של 'בעלזא'?

אחרי החקירות השר חנה בבני ברק באדום לבן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



מי קיבל אישור לעבוד בשבת?

"לא יודע מי המציא את האיחול 'א' געזונטער זומער', אבל זו הייתה טעות לאחל איחולים כלשהם לעונה כל כך חמה", חשב לייבל'ה לעצמו ומחה את מצחו המיוזע. הקיץ עדיין לא החל באופן רשמי, אך לייבל'ה צעד למעוז התורה והחסידות, בני ברק. העיר שמרגישים בה היטב את הקיץ הקופח. לייבל'ה לגם 'אייס קפה' בהכשר מהודר וציפה לאירועים שיצננו את הקיץ.

והנה באזור התעשייה הגועש של בני ברק, נראה שר הרווחה חיים כץ שעבר לאחרונה חקירות במשטרה, ושהחרדים חפצים בכל מאודם לקחת ממנו את סמכויות מתן היתרי עבודה בשבת, שלא לדבר על הכעס בעניין הטיפול במעונות יום לילדים 'מיוחדים' במגזר החרדי, כץ נראה שהוא צועד אל מול מגדלי ב.ס.ר רבי הקומות.

לייבל'ה מנוע מלספר מה בדיוק חיפש השר בעיר התורה, אך מגיש לקהל הקוראים בונוס קטנטן: צילום וידיאו של שר הרווחה כשהוא חונה באדום לבן, כשנהגו של השר המתין לו בתוך הרכב. לייבל'ה רק מאחל שאם לא יצליח המשא ומתן עם החכי"ם החרדים, אולי הצלה והרווחה יעמדו ליהודים ממקום אחר.

זאת חליפתי

המשיך לייבל'ה לצעוד ברחבי העיר החמה, כוס קפה קר בידו השמאלית והוא תר בעיניו אחר אירועים שונים היכולים להתאים לאתר, ואכן - סיבוב בבני ברק תמיד משתלם, כך אמרו גדולי ישראל בזמנו. בקצה הרחוב הבחין לייבל'ה בדובר המסור של מפלגת 'יש-עתיד', רועי קונקול.

קונקול נצפה כשהוא נמצא בסמוך לחנות חליפות ידועה, לייבל'ה שלף את מכשירו הכשר (בני ברק, בכל זאת..) כמה בירורים טלפונים והסיפור מאחורי הקלעים לפניכם.

הדובר החרוץ חיפש לקנות חליפה חגיגית באיזור תל אביב, אבל איך אומרים ב'יש עתיד': איפה הכסף? החליפות בעיר החטאים הם חטא בפני עצמו, שלא לדבר על המחירים. בצר לו הגדיל הדובר ראש וחייג לכלכלי של 'כאן' הלא הוא קיווע וויס, ושאל היכן החרדים קונים חליפות? וייס הפנה את רועי לאי אילו חנויות במחירים סבירים. וכך מצא הדובר את עצמו בבני ברק.




עוד שמע לייבל'ה כי חבר הכנסת מאיר כהן שמע אף הוא בדרכים שלו כי הדובר פינק את עצמו בחליפה שהשאירה את ארנקו במצב יציב. כהן עלה אף הוא לעיר התורה והחסידות ורכש לעצמו ז'קט במחיר נורמלי. לייבל''ה מברך את שניהם 'תתחדשו' ומקווה כי העיסוק ההדדי בענייני חולין יוביל לשלום בין החכי"ם החרדים לחברי הכנסת מ'יש עתיד', כך או כך - אחד מהם כבר 'תופר חליפות'.

ואם כבר בבני ברק, השר ליצמן נצפה בליל שישי האחרון בבית הכנסת 'סאדיגורה' בבני ברק, כשהוא מתפלל תפילת ערבית. ליצמן סובב בין בתי האדמו"רים, לקראת חתונת הנכד. והגיע גם לביקור אצל הרבי מסאדיגורה, ליצמן כגוראי שאינו מבזבז זמן, כאמור הספיק 'מעריב' על הדרך.





ביום שישי הגיע הרבי ממעזיבוז לעיר הקרובה לעיר התורה, אלעד. הסיבה: מעמד הנחת תפילין לבנו של איש העסקים, פיני ליפסקר. הרבי הניח את התפילין בבית הכנסת 'ארזי הלבנון' ואף ערך לחיים טיש בשמחה ובטוב לבב, בהשתתפות ראש העיר בנם של קדושים, ישראל פרוש. לייבל'ה כמובן שולח ברכת מזל טוב לפיני היקר.








ואפרופו אלעד, דובר העירייה המוכשר, חיים לוריא. נצפה שהוא מתעלה בסילודין, וכותב אות בספר התורה. את ספר התורה הכניס ראש העיר לישיבת 'תורה בתפארתה' בדחילו ורחימו כמנהג סלונים מקדמת דנא.





ועדיין באיזור המרכז. לייבל'ה פונה לדווח על האיש והחיוך, זאב קשש, שהצליח לרשום שיא אדיר. לראשונה בישראל הגיע אדם אחד שהצליח לאחד אשכנזים וספרדים (כמובן, חוץ מלייבל'ה עצמו שהוא קונצנזוס). חברי הכנסת הדגלאים, אשר וגפני הגיעו להסכמה, הציגו עמדה אחידה וקבעו שהוא המועמד שלהם לתפקיד המנכ"ל. קשש התקבל בחיבוקים עזים גם על ידי אנשי 'שלומי אמונים' וש"ס.

לייבל'ה מיהר לכנסת ישראל עם מצלמה ומביא לכם את התיעוד הבלעדי ממרתון החיבוקים במזנון הכנסת של היועץ הפוליטי של סגן השר פרוש ויועצו של השר דרעי וכמובן הבן של - ינון אזולאי.








לייבל'ה יצא לכיוון מזנון הכנסת, הזמין לעצמו את הלהיט האחרון במזנון החלבי של הכנסת, פלאפל אשכנזי (בלי חריף וטחינה בצלוחית נפרדת). ובעודו לועס לאיטו הבחין לייבל'ה בתכונה רבתי. לייבל'ה הניח את מחצית הפיתה במהירות ובירר מה קרה. סוללת ש"סניקים אדירה סיפרה ללייבל'ה. "דרעי סיים את החקירה השנייה והוא בדרך לכאן לישיבת סיעה".

ל'ייבלה כיוון את מצלמתו, ואץ לחדר הסיעות של ש"ס, שם הוא התקבל בכבוד רב על ידי הצמרת הספרדית. לייבל'ה התרגש התרגש מגילויי האהבה הפומביים שנרשמו בין דוברי השר דרעי, ברק סרי ויענקי ביכלר. "נראה שהם מסתדרים טוב ביחד" מלמל לייבל'ה לעצמו, "חבל שהאמנתי לכל הרכלנים", הוסיף בכעס וקיבל על עצמו כי עד שלא יראה בעצמו, לא יקבל הדבר על ליבו.





כמות עצומה של מפורסמים שהתה בחדר - במקום נצפו גם דוברו הוותיק של דרעי, גואל ועקנין. מאז עזיבתו ,עלה לגדולה בנתיבות. שם הוא משמש כבכיר בארגון המוסדות החשובים של סידנא באבא סאלי.





לייבל'ה הבחין גם בפרשן הבכיר יעקב ריבלין, שזכה לומר 'קדיש' יחד עם השר דרעי. ואץ לשיחה עם עמיתו לעיתון, מזכיר סיעת ש"ס צביקה יעקובזון.






גם הכתב הפוליטי של ישראל היום מתי טוכפלד עבר לתומו במקום, ויצא ללא פגע ממעריצי אריה, למרות שנראה לעין כל לאחר ה"חשיפה" על חזרת אלי ישי לש"ס בכותרת ראשית. לייבל'ה איחל לשר הפנים: "שכל אויבך ייפלו תחתיך", זאת לאחר ששמע עשרות פעמים את הטענה, "רודפים את דרעי, מקנאים בו וכמובן בגלל שהוא ספרדי". לייבל'ה הנהן בראשו הנהון לא מחייב והתקדם לעבר המקום החשוב ביותר בכנסת- המזנון הבשרי.





בדרך, הוא פגש בחבורת ה'צילייגרים' המרקדת באופן קבוע סביב יועץ סגן השר, רוזן. אלא שהפעם נרשם בה חידוש. לייבל'ה הבחין בדמות חדשה ולא שגרתית הסובבת את הסגן, לסבב הצטרף הכתב החדש ישן שחזר לזירה, ישראל אוחיון בעל החיוך הרחב והכישרון. לייבל'ה מאחל לו הצלחה כבירה בתפקיד החדש.





ואם כבר הזכרנו את דמותו של שניאור רוזן. מאוחר יותר הגיע למשכן מנכ"ל המבשר, מוישי פרוש. לייבל'ה שלף את מצלמתו האישית ותיעד את פגישת המסדרון שלו עם ח"כ אשר, הפוליטי של 'המבשר' מאיר ברגר, וכמובן - רוזן.





צעד לו לייבל'ה לכיוון המזנון הבשרי, שהיה הפעם די ריק, בצידו של המזנון פגש לייבל'ה את הח"כ לשעבר, חיים אמסלם. אמסלם נראה כשהוא תר אחר שותפים פוליטיים פוטנציאלים, שאליהם הוא יוכל לחבור לקראת הבחירות הבאות. לייבל'ה שריחם מעט על אמסלם, פנה אל ח"כ גפני שהיה במקום וביקש ממנו לשלב את אמסלם ב'דגל התורה', גפני השיב בחיוך ליטאי נדיר ושתק, לייבל'ה כמובן יודע שלו היה גפני יכול היה וודאי אומר, בקושי אני מסתדר עם הקיימים ואתה חושב להוסיף לי?





והנה הגיע למזנון ה'פוליטי' של 'בחדרי', יעקב גרודקה. רגע לפני שגפני נכנס אל חדרו המבוצר של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, הגיש גרודקה לגפני את הסמארטפון הכשר שלו והראה לו את הכותרת הראשית ב'בחדרי' שעסקה באחת מאמירותיו המאיימות של גפני. יודעי דבר מספרים ש"הרבה זמן גפני לא חייך ככה", וזה כולל את החיוך ההוא של אמסלם, גפני, עדיין מחייך, נכנס לחדרו של ביטן יחד עם המונציפאלי של 'דגל' מנחם שפירא. לייבל'ה רצה להטות אוזן מעבר לדלת, אך אימתו של ביטן מוטלת על כולם, ולייבל'ה לא העז.








ואם כבר הזכרנו את שפירא, האיש נצפה במסדרונות בשיחה צפופה עם שלומי פולק והמעריץ מס' 2 של דרעי (הראשון הוא לייבל'ה עצמו). יגאל גואטה, שלמעשה הוא המוניצפאלי של ש"ס. שהרי בבוא היום הוא זה שיביא להחלטות בנוגע לראש עיריית בני ברק הבא.





ולבינתיים, בזמן שגפני פועל כנמלה חרוצה מאחורי גבו של מזכ"ל התנועה ח"כ אשר, הגיח לבית הנבחרים אורח מיוחד: אהרון רבינוביץ - כתב החרדים החדש של 'הארץ' ועורך ב'בחדרי חרדים', עד לפני מספר ימים. לייבל'ה ערך לרבינוביץ סיור מודרך והכיר לו את סודות הבניין כולל סיבוב קל במזנון וטיפים למנות מיוחדות, לייבל'ה ראה את רבינוביץ' משוחח עמוקות ונרגשות עם שחר אילן, הכתב לשעבר מעיתון לאנשים חושבים 'הארץ'. השניים הרבו בתובנות מיוחדות על המגזר.






פעם רביעית - רגש

'חתונת בעלזא' די בצמד המילים הללו לעורר רגש רב בלב כל מי שחסידות שוכנת בתוכו. השבוע התקיימה חתונת נכדת הרבי, לייבל'ה השאיל שטריימל מחבר קרוב, לבש את מיטב בגדיו ויצא לחגוג עם אלפי חסידי בעלזא . בחסידות בעלזא מדובר בחתונה רביעית, אך נראה שגם בשמחה הרביעית החגיגה היא עד לב השמים כמו בפעם הראשונה.

בפתח כניסת הרבנים והאחמי"ם פגש לייבל'ה בשלישייה שזוכים לתואר 'הרמטכלי"ם של השמחה' להלן חבר הכנסת אייכלר, הדובר הבעלזאי וינברגר, ואיש המבצעים ראש המטה של אייכלר, חיים רבינוביץ. שמתאמים עמדות בכניסת הרבנים והאדמו"רים.





הודות לאחד מהרמטכל"ים הלא הוא אייכלר, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מגדרו ושיגר ברכה מצולמת לשמחה הגדולה. מי שנראה בלשכת ראש הממשלה באותו הזמן הוא המצביא היחיד שמשמש כרמטכ"ל שורת אירועים במגזר החרדי (מירון למשל..), חיים רבינוביץ. שנראה משוחח זמן רב עם ראש הממשלה, לייבל'ה משער שהג'וב החדש יראה אור בקרוב.





תוך כדי אכילת טשולנט בעלזאי טוב, הבחין לייבל'ה באשר מדינה, שהגיע ללא הליווי הקבוע בדרך כלל של אריה דרעי - עקב האבל בפטירת אימו של השר ע"ה. מדינה קיים מעשה אורן חזן וביצע 'אנוכי' עם מאיר ברגר, הפוליטי של 'המבשר'.





'זה היה אירוע מלא רגש' אמר לייבל'ה לעצמו לאחר החתונה הבעלזאית. וכך ישב לייבל'ה כשהוא שעון על גדר מאבן ירושלמית, נושם מלוא ריאותיו אוויר ירושלמי קריר. כמי שבא להוסיף לרגשותיו של לייבל'ה התגנב לאוזנו של לייבל'ה סיפור מרגש ביותר.

הסיפור עוסק בסגן ראש העיר הירושלמי צביקה כהן, שיצא לביקור בשטח בית הספר 'בית יעקב' בשכונת 'בית ישראל'. כהן שמבקר בכל שבוע במוסדות חינוך רבים, הגיע לבחון מקרוב את תהליך בניית הבניין החדש לבית הספר הוותיק והראשון בישראל, שבשנה האחרונה זכה לבניין חדש בזכות פעילותו של כהן.

במהלך הסיור באזור נתקל כהן בילד קטן בוכה ופצוע, כהן עצר את הסיור וניגש לסייע לילד. למזלו של הילד, עוזרו של כהן אלעזר זאבי משמש כחובש מד"א בפועל. הילד קיבל טיפול ראשוני במקום ובו בזמן כהן יצר קשר עם הורי הילד ועדכנם במתרחש. לאחר דקות ארוכות פונה הילד ע"י אביו להמשך טיפול בבית החולים. ללייבל'ה נודע כי הילד חזר בערב לביתו לאחר טיפול רפואי עם תפירות קלות. לייבל'ה התרגש שאלו הם שליחי הציבור שלו ושלכם.





ביום ראשון הגיע לייבל'ה לכפר חב"ד לשמחת הבר מצווה לבנו של עורך אתר 'שטורעם', שימי סגל. בחוץ ראה לייבל'ה את התמים מענדל'ה מוכר ספרים גרוזמן, כשהוא מנשק את רגלי אחד החבדניקי"ם לאות הערצה. לייבל'ה מיהר לתעד וקלט שגם סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך הספיק לשלוף את המכשיר ולהפיק תמונה. איך אומרים אצל שימי סגל ב'שטורעם'?- כל חב"ד יודעת.





ואם כבר הזכרנו איש תמים מהחסידות המופלאה, לייבל'ה עובר רגע קט לדיווח מחו"ל, הפעם הדיווח מגיע אי שם מאי בקרואטיה, שם נצפו בליל שישי האחרון גדול הזמר החסידי אברהם פריד ומקהלת 'שירה' מארה"ב. החבר'ה שרו וזימרו לכבוד יום הולדת השישים לאיש העסקים שולם פישר. עקב המרחק הגדול, לייבל'ה לא הצליח לתעד.

ויועץ התקשורת יהודה רובינשטיין שהתחדש לאחרונה עם לקוחות כרישים מהתעשייה, קיבל השבוע את ברכתו של הגר"ח קנייבסקי.



פינת המזל טוב

שמחה גדולה אצל סגן שר החינוך מאיר פרוש לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו יענקי פרוש, שיזכו לגדלה לתורה חופה ומעשים טובים.

ברכת מזל טוב לחנוך זייברט ראש עיריית בני ברק לרגל שמחת נישואי בנו שנערכה בליל שישי באולמי קונקורד בב"ב, בניין עדי עד.

ואגב, לייבל'ה מדווח כי אותו זייברט שכפי הנראה היה עייף מהחתונה, החנה את רכבו באדום לבן. לשמחת המצלמים שתפסו בעדשתם את האירוע החריג, לייבל'ה מקווה שהדו"ח יבוטל, בכל אופן לזייברט יש אי אלו קשרים בעירייה.

וחגיגה גם בעיתון 'בקהילה', המו"ל הרב אריה לייב פפר חגג בליל שישי את אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת, ענבי הגפן בענבי הגפן - דבר נאה ומתקבל.

וביום שלישי הקרוב יחגוג דובר חסידות בעלזא והעסקן החשוב יהושע (שייעל'ה) וינברגר, את שמחת נישואי בתו הגדולה. החתונה תיערך ביום שלישי באחוזת 'וגשל' ורכבת אווירית תגיע גם מארה"ב. קודם השמחה נכנס וינברגר להתברך אצל הגר"ח קנייבסקי.





וביום ראשון הקרוב, כלומר מחר, יחגוג מייסד מעצמת הסמסים שהפכו למוקדי חדשות עוצמתיים, מחשובי העסקנים בצאנז ודוברה של החסידות המנהל את הלשכה לפניות הציבור בעיירית בני ברק, יוסף יצחק יעקובוביץ'. יעקובוביץ יחגוג את שמחת הבר מצוה לבנו הגדול באולמי 'קונטיננטל' בבני ברק.

עוד אירוע חשוב באותו יום ראשון, גם העסקן יצחק שיינין, גבאי בית הכנסת השטיבלאך 'איצקוביץ' יחגוג את שמחת נישואי בנו. שיינין ערך השבת עלייה לתורה, כמובן באיצקוביץ, וכאות מחווה לגבאי המסור, המזגנים פעלו גם בלי לשים אי אילו שיקלונים במכונה.

בעל המנגן המפורסם בזכות 'מאמע רחל', ר' משה צבי ויינטרוב. חגג את שמחת נישואי הבת השבוע - אורחים רבים השתתפו ולייבל'ה כמובן תיעד.





נהירה גדולה נרשמה השבוע גם לאיזור הצפון, לעיר חיפה. הסיבה חזקי פרקש קמב"ץ זק"א צפון, ובעל דרגות קצונה רבות. חגג את שמחת הבר מצוה לבנו זאבי. שיהיה במזל טוב ומתוך נחת.





ובליל שישי האחרון במושב צפריה שבפאתי השפלה, אירוע נכבד ורב משתתפים. הטבע השקט של המושב לא ראה כמות וסוגי רכבים כאלו מעולם, הסיבה כמובן, אירוסי עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג, עם הגברת אשת התקשורת נטע סלע. לשמחה הגיעו החל מעיתונאים סטלנים ועד המשבקי"ם של גדולי ישראל, לצד הרבי הצעיר ממעזיבוז שאף שר לכבוד החתן דנן 'קה אכסוף', החתן הרי הינו תלמידו של הרבי מהעבר, מהזמנים בהם היו מתווכחים על דברי הזוהר הקדוש.








ברכת מזל טוב לסופר 'משפחה' יצחק ירוחם לנדסמן, לרגל שמחת נישואי בנו בשעטו"מ.
לייבלה רכילות חרדית השר חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד