י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב לוין מארנגטינה ינאם בעצרת הגיוס

על אף מצבו הבריאותי הרופף, החליט הרב לוין להמריא לעצרת בכל זאת - ובני הקהילה ליוו אותו לשדה התעופה

הרב שמואל אריה לוין. (באדיבות המצלם)
הרב שמואל אריה לוין. (באדיבות המצלם)



לאחר מכבש לחצים חוצה יבשות - ראש ישיבת 'חפץ חיים' ומנהיגה של יהדות דרום אמריקה הגאון רבי שמואל אריה לוין מצטרף היום (ראשון) לכינוס הרבבות על גזירת הגיוס, ועתיד לשאת דברים בכינוס הרבבות.

הגרש"א לוין הגיע לנמל התעופה בבואנוס איירס מלווה במקורביו, ועלה לטיסה בשעה 24:00 (שעון ארגנטינה) בטיסת הארולינייס ארגנטינה לניו יורק, בכדי להשתתף בכינוס הרבבות היום במחאה על גזירת הגיוס בארץ הקודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההחלטה להשתתף בעצרת הרבבות באה לאחר התלבטות רבה, לאור מצב בריאותו של הגרש"א לוין, והפירסום על הימנעותם של חלק מרבני המגזר הליטאי בארה"ב מליטול חלק בעצרת. לאחר הפצרות מירושלים ומארה"ב, הוחלט שעות טרם כניסת השבת על הנסיעה הארוכה. הגר"ש לוין עתיד לשאת דברים באידיש בפני למעלה מ-20,000 איש שכבר הבטיחו את השתתפותם.

הגרש"א לוין, עתיד ליטול חלק אף בכינוס ראשי הישיבות בליקווד שיתקיים במהלך השבוע. אחד מבני הקהילה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "כי בני הקהילה קבלו בליל שבת את הידיעה בהלם מוחלט, הרב מתקשה בהליכה מזה תקופה, ובשבתות מתקיימים התפילות בביתו, אנחנו מבינים שהמצב בארץ הקודש נוגע לליבו, והיהדות בארה"ב מבקשת לשמוע דברים ברורים ונחרצים בנוגע למצב".

"הערב" הוא מוסיף, "אנחנו נוסעים לנמל התעופה בכדי ללוותו, בתפילה שדבריו היוצאים מליבו הטהור יכנסו ללב השומעים הרבים, ויחזור יותר מחוזק ובריא, להמשיך להנהיג אותנו".

בתוך כך, הגר"ש אויערבך כתב אמש (מוצאי שבת) מכתב להשתתף בעצרת. במכתבו כתב הגר"ש "הנני בכל לב לברך ולחזק את האסיפה הגדולה והנשגבה להצלת התורה והיהדות ע"י אחב"י היראים ובני התורה אשר באמריקה המתאספים להקהל ולעמוד על נפשנו כחומה בצורה כנגד גזירות השמד אשר מבקשים תועים לעקור את הכל, לא תקום ולא תהיה".

"ומצוה וחובה גדולה לכל אשר יראת ד' בלבבו להשתתף באסיפה החשובה הזאת. זאת התורה לא תהיה מוחלפת והיא חיינו ואורך ימינו. ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר בעז"ה יתבטלו כל גזירות הקשות, ובמהרה תימלא הארץ דעה את ד'".

הגרש"א לוין בהבדלה ובשדה התעופה















הרב שמואל אריה לוין עצרת הגיוס ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד