י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשד: חברה פיקטיבית מביתר "גילגלה" 60 מיליון שקלים במרמה

תושב ביתר עילית בן 31 נעצר בחשד לקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים • על אף שמדובר בעבירות כלכליות, השופטת החליטה להאריך את מעצרו של בעל חברה מחשד לשיבוש הליכי חקירה. כל הפרטים

מעצר, תמונת אילוסטרציה: פלאש90
מעצר, תמונת אילוסטרציה: פלאש90



במחלקת הביקורת של מע"מ רמלה נפתחה חקירה בשיתוף עם חקירות מכס ומע"מ ירושלים בחשד כי מנהלה של חברת "גי.אי נדל"ן" מביתר עילית, עשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות ומזויפות. עד עתה אותרו חשבוניות מזויפות על שמן של החברות "מוזס עינת אחזקות בית כלל", "א.ח.מ בנייה ופיתוח" ו"מודוס בנייה".

על פי החשד, היקף השימוש בחשבוניות הפיקטיביות והמזויפות עומד על כ-60,000,000 ש"ח, כשהמס הנובע מהן הינו כ-10,000,000 ש"ח. בעלי החברות שעל שמן הוצאו החשבוניות נחקרו, ומחקירתם עולה כי אכן מדובר בחשבוניות מזויפות שלא בוצעו בגינן שום עבודות. כמו כן, העידו בעלי החברות כי אינם מכירים את חברת "אי.גי נדל"ן" ואת מנהלה.

בעל החברה נעצר ביום שלישי שעבר ושמר על זכות השתיקה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר בערב פסח החשוד זומן ונחקר באזהרה, אך לדברי היחידה החוקרת היה זה בעניין בירור עניין ניכוי מס במקור וכן נערך סיור באתרים שבבעלותו. במהלך הסיור נלקחו חומרים וחשבונות.

פרקליטתו, עו"ד שרון פישמן, אמרה כי החקירה במהלך החודשיים האחרונים הייתה גלוייה ולו רצה לשבש אותה, היה לו די זמן לכך. "החברה לא פעילה מזה כחודשיים הואיל ונשלל מהמשיב אישור ניכוי מס במקור". עוד הוסיפה כי בפגישות של רואי החשבון נאמר מפורשות ע"י מונה מע"מ רמלה שהחשוד מורשה להמשיך בעבודתו - אבל החקירות החליטו לא לאשר ניכוי מס במקור. "יש פה סכסוך בעניין זה שכנראה הוביל למעצר המיותר הזה".

במס הכנסה ביקשו להאריך את מעצרו בשמונה ימים, והשופטת מיקה בנקי מבית משפט השלום בירושלים אמרה כי אכן מדובר בעבירות כלכליות ובהונאות מס, "אולם היקף ההונאה המדובר הוא גבוה והמוטיבציה לשיבוש עולה משעה שאדם נעצר ונחשף היקף החקירה נגדו". השופטת בנקי האריכה את מעצרו עד היום (ראשון) ומס הכנסה ביקשו להאריך את מעצרו בשמונה ימים אך השופטת נעתרה חלקית לבקשה והאריכה את מעצרו בארבעה ימים עד ליום חמישי.

עו"ד שרון פישמן ממשרד עורכי הדין דורון טיקוצקי קנטור ושות', המייצגת את החשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות מסרה כי "החשוד מכחיש כל קשר לפרשה. החשבוניות שהחברה קיזזה הן אמיתיות ולא מזויפות או פיקטיביות וחפותו של החשוד תתברר לאחר שהתיק יתנהל לפני בית המשפט".
מס הכנסה חשבוניות פיקטיביות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד