י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גדולי ישראל יכריעו: האם לתמוך במועמד של ביטן

גדולי ישראל צפויים היום להכריע, על זהות המועמד שבו הם תומכים בבחירות לראשות רמלה שיערכו השבוע ביום שלישי, לאחר שראש העיר יואל לביא התפטר מתפקידו • כל הפרטים

גדולי ישראל יכריעו: האם לתמוך במועמד של ביטן
יעקב גרודקה



גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אדלשטיין צפויים היום (ראשון) להכריע על זהות המועמד שבו הם תומכים בבחירות לראשות רמלה, שיערכו השבוע ביום שלישי לאחר שראש העיר יואל לביא התפטר מתפקידו, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מסתמן שמועמד הליכוד מיכאל וידל יזכה לתמיכת גדולי ישראל הליטאים, זאת לאחר שהתחייב לשמור על הסטטוס קוו בעיר ולמנוע את אפליית מוסדות התורה של החינוך העצמאי, שובו ולב לאחים, המזוהים עם 'דגל התורה'.

למרות שאין ל'דגל התורה' נציג במועצה, בשבוע שעבר נפגשו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר המחלקה המוניציפאלית של התנועה מנחם שפירא עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן – והניחו בפניו את הדרישות שבעבורן הם יורו לתמוך במועמדו וידל: שמירה על הסטטוס קוו בעיר ושוויון למוסדות החינוך התורני כפי הקיים בערים אחרות כדוגמת תל אביב.

כזכור, לפני כשבועיים, נפגשו גפני ושפירא עם מנהלי מוסדות החינוך בעיר, ובפניהם הועלו קשיי ההתמודדות של בתי הספר התורניים המקבלים לטענתם תקציב זעום, בנוסף הם התלוננו על "חסר במבנים ובשירותי אחזקה וצרכים נוספים שהעירייה יכולה לספק לטובת התפתחות ופריחת התלמידים במוסדות החינוך בעיר". המנהלים הביעו את מצוקת המוסדות בפני גפני ובקשו את עזרתו והתערבותו על מנת למנוע אפליה ולתקצב גם את תלמידי בתי הספר התורניים ככלל ילדי העיר.

גפני הבטיח להם כי "דגל התורה - תעמוד על כך שעיריית רמלה תפעל לשוויון בחינוך ילדי החינוך העצמאי שיהיו שווים ככל ילדי העיר רמלה וכפי שהם שווים בערים ברחבי הארץ". כאמור, בהמשך גפני נפגש עם ביטן להבטיח את הסיוע למוסדות התורניים.

וידל מקבל את ברכת נשיא המועצת




בנוסף ל'דגל התורה', גם ש"ס הודיעה כי תתמוך במועמד הליכוד וידל, לאחר שהוא קיבל את ברכת נשיא המועצת חכם שלום כהן.

בנוסף לוידל, יתמודדו לראשות העיר עוד שני מועמדים, סגן ראש העיר ומ"מ מוטי יצחקי ועדי שטננברג מנכ"ל תאגיד המים לשעבר.
רמלה משה גפני מנחם שפירא גדולי ישראל מיכאל וידל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד