י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מכתב נשיא ועד הישיבות נחשף: "דחיית גיוס - רק למי שתורתו אומנותו!"

על רקע הטענות והמתקפה נגד ועד הישיבות, נחשף לראשונה ב'בחדרי', מכתבו של נשיא ועד הישיבות לראשי הישיבות בו הוא מזהירם שלא יעניקו דיחוי למי שאין תורתו אומנותו, ומכנה את מי שעושה כן "רודף" וכי יש להוציאו מרשימת התלמידים • בלעדי

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



על רקע המתקפה והביקורת על 'ועד הישיבות', 'בחדרי חרדים' חושף את מכתבו של נשיא ועד הישיבות בארץ ישראל הגר"י אברמסקי זצוק"ל שכיהן גם כראש ישיבת סלבודקה. במכתבו כותב נשיא הועד כי עמדת ראשי הישיבות ידועה כי דחיית גיוס ניתנת רק למי שתורתו אומנותו. וכי מי שאינו

"עמדתם הברורה והבלתי פשרנית של ראשי - הישיבות שאין לאפשר דחית גיוס אך ורק לתלמידים שתורתם אמונתם - ידועה היטב!" כותב הגר"י אברמסקי מכתבו לראשי הישיבות. "היא באה לידי בטוי נמרץ בחוזרים ובמכתבים המועברים מפקידה לפקידה לכל הישיבות.

"מאז ומתמיד ראו הישיבות באיש המנצל לרעה את הזכות הזאת כ"רודף" אחרי טובתן וכבודן של הישיבות ולא פקפקו להוציא תלמיד שאינו מקפיד לקיים ולמלא אחר תנאי זה של תורתו - אומנתו מרשימת תלמידי - הישיבות".

"ראש מרכז גיוס הפנה את תשומת לבנו למקרים בהם נכשלו ישיבות אחדות בכך והוא מבקש מאתנו, כי הישיבות בעצמן ימצאו את הדרך הטובה כדי למנוע כל פרצה בהסדר הקיים וימנעו השנותם של מקרים אלה בעתיד" כותב נשיא ועד הישיבות.

הגאון רבי יחזקאל אברמסקי. ויקיפדיה




"מחמת האחריות הכבדה לאלקים ואנשים שהענין הנדון נושא - אנו מבקשים מראשי - הישיבות לערוך בקורת קפדנית בין התלמידים ולהוציא משורותיהם - באם ישנו כזה - כל תלמיד שאין תורתו אומנתו ולהודיע על כך לועד - הישיבות".

"נודה לכת"ר במאד באם נקבל את תשובתכם למכתבינו זה", חותם נשיא ועד הישיבות את מכתבו במילים "בברכת התורה, יחזקאל אברמסקי, נשיא"

מכתב נשיא ועד הישיבות





יצוין, כי הוראה זו הונהגה למעשה בכל תוקף במשך השנים וכעדותו של הרב אברהם הורביץ תלמידו ומקרובו של בעל מרן בעל ה'קהילות יעקב' - "הסטייפלער" זצ"ל ובעל מחבר הספר 'ארחות רבנו' כי הסטייפלער עמד על כך תדיר כי מי שלוקח דיחוי מוועד הישיבות שלא כדי, יש עליו דין "רודף" לכל עולם התורה".



מהספר 'ארחות רבנו'

לאחרונה נחשף ב'בחדרי חרדים' תיעוד מביקורו הנדיר של חבר הנשיאות של ועד הישיבות הגאון רבי דוב לנדו, במשרדי הועד, יחד עם אש ישיבת שפת אמת הגאון רבי שאול אלתר. יו"ר הועד הרב חיים אהרן קופמן אמר לגר"ד לנדו כי "היום אנחנו קצת סובלים פה", כשהוא מתכוון להצקות והמתקפות נגד הועד. הגר"ד לנדו מגיב כי הוא שמע על כך: "שמעתי ... אבל זה זכות גדולה לספוג בזיונות". והגר"ד ממשיך ואומר: "אני אגיד.. ראיתי סיפור על אגודה לפני המדינה, דברים שאני זוכר בתור נער צעיר.. שנאה נוראית מי שיודע.. אז הוא אמר (החזו"א) הוא מסביר שזה מה שיש... יש לכם משהו אחר, יש לכם שנאה ששונאים אתכם, זה אוצר. שנאה זה לא אוצר, זה דבר טוב, ששונאים אתכם זה דבר טוב. זה הסיפור, הנמשל לא רחוק מהמשל".

הגר"ש אלתר אמר לגר"ד לנדו: "הם מצליחים להפיץ שקרים". והגר"ד ענה: "זה אני יודע".


הגר"ד לנדו בביקור נדיר במשרדי ועד הישיבות
ועד הישיבות הרב יחזקאל אברמסקי תורתו אומנותו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד