כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יש הסכם באלעד: טשרנוביל תפצה על הנזק

פרסום ראשון: יש הסכם באלעד על פיו, 'היכל אליעזר' תסיר את צו המניעה, שהגישה נגד הבנייה של ישיבת טשרנוביל, ובתמורה היא תזכה למימון מלא של בית המדרש ושל משרדי הישיבה שנהרסו

יש הסכם באלעד: טשרנוביל תפצה על הנזק



פרסום ראשון: לאחר ימים של מתיחות בין ישיבת 'היכל אליעזר' בראשות הרב מרדכי ברוידא באלעד לישיבת טשרנוביל, הערב (ראשון), בתום ישיבה ממושכת שארכה כ-שלוש וחצי שעות, ושהתקיימה בלשכת ראש העיר ישראל פרוש, נחתם הסכם בין הצדדים. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי על פי ההסכם שנחתם, ישיבת 'היכל אליעזר' תסיר לאלתר את צו המניעה, שהגישה בבית המשפט נגד הבנייה במקום של ישיבת טשרנוביל, ובתמורה היא תזכה למימון מלא של בית המדרש ושל משרדי הישיבה שנהרסו לפני כשבועיים, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בית המדרש שנהרס ייבנה מחדש במקומו הנוכחי, וכי משרדי הישיבה שנהרסו כליל – ייבנו במקום אחר שיוסכם על הצדדים.

על פי ההסכם שנחשף כעת לראשונה ב"בחדרי חרדים", ישיבת טשרנוביל היא זו שתשלם מכיסה את כלל הוצאות הבנייה והשיפוץ, הן של בית המדרש והן של המשרדים, עלויות שצפויות להגיע עד לסכום עתק של כחצי מיליון שקל.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי בנוסף, מנהלי ישיבת 'היכל אליעזר' התעקשו לבצע בעצמם את השיפוץ ושהוא לא ייעשה על ידי ישיבת טשרנוביל, "אנחנו לא סומכים עליהם", טענו, "אנחנו נשפץ והם ישלמו", הוסיפו.

בנוסף, עבודות השיפוץ צפויות להתחיל כבר למחר, וזאת בכדי למנוע מתלמידי הישיבה את המשך הסבל בהעדר מקום לתורה ולתפילה.

במפגש הדרמטי היום השתתפו ראש הישיבה הרב מרדכי ברוידא, ראש העיר ישראל פרוש, חבר המועצה אבי שטרן, מנהל הישיבה שמואל פרל, עורך הדין שמואל גרוסמן שהתנדב לתווך בין הצדדיים, הרב יצחק שיינבך מנהל ישיבת טשרנוביל, עו"ד אלי סומך, ועוזר ראש העיר ישי קליין.

מלשכת ראש העיר סירבו לאשר את פרטי הפגישה והסיכום בין הצדדים.
ישיבת היכל אליעזר אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד