י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

העצרת נגד חוק הגיוס של קנאי ארה"ב הסתיימה • שידור חוזר

בצל מאבק עז, בו היו מעורבים גדולי ישראל וגדולי ארצות הברית: למעלה מרבבה התאספו באצטדיון ברקליס בברוקלין שבניו יורק, לעצרת של חוגי הקנאים נגד חוק הגיוס • 'בחדרי חרדים' עם שידור חוזר מהאירוע

העצרת הלילה
העצרת הלילה



אלפים התאספו הערב (א), באצטדיון ברקליס בברוקלין שבניו יורק, לעצרת נגד חוק הגיוס של חסידות סאטמר.

בעצרת השתתפו בין היתר האדמו"רים מסאטמר, פשווערסק, מונקאטש, וועיין, גאב"ד קארלסבורג, זקן ראשי הישיבות הגאון רבי אהרן שכטר, הגאון רבי אשר קלמנוביץ ראש ישיבת מיר בארה"ב כמו כן הוקרא מכתבו של הגאון רבי אהרן פלדמן ראש ישיבת 'נר ישראל' בבולטימור.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושה ימים לפני עצרת הגיוס בברוקלין הגיע ה'קול קורא' הרשמי של התאחדות הרבנים ארה"ב וקנדה הקורא להשתתף בה.

תחת הכותרת "בת עמי לא תחשה", נכתב כי כבר תקופה ארוכה פקדה את עם ה' היושב בתוכה שלטון הרשע קם להשחית ולבלע כל קודש, בחוקקם חוק הגיוס לנתק בחורי ישראל מחיק התורה והאמונה, על ידי התבוללות בצבאם המיוסר על ג' עבירות החמורות, ומטרתם גלויה וברורה שהיא לקעקע ביצתן של ישראל הנאמנים לה' ולתורתו".

במכתב מתארים כי "יום יום מתנפלים על בחורי חמד להכריחם להתגייס, ואלו העומדים על נפשותם להמלט מידם מוכים ונמקים בכלא שבועות וחדשים ובעונותינו הרבים אלפים מצעירי הצאן נלכדו כבר בשחיתותם ל"ע מי בכפיה ומי בפיתוי, וההורים האומללים מבכים מרה אסון צאצאיהם ואין לאל ידם להושיע".

"שכינה מיללת ומקוננת איה בני ואיככה נוכל וראינו ברעה אשר ימצא את עמנו ואם נחריש לעת הזאת מצאנו עוון חס ושלום".

במכתב מובעת ביקורת עקיפה על הפועלים נגד העצרת. הרבנים מביאים את הפסוק "וכשלו איש באחיו" עליו חז"ל דורשים איש בעוון אחיו שהיה בידם למחות ולא מיחו שנפסק בשולחן ערוך שעל כיוצא בזה מצוה להציל אף בשבת.

קישורים:
שידור חוזר
עצרת הגיוס סאטמר ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד