י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שביתת מוניות בנתב"ג בעקבות הודעת רשות שדות התעופה על הוזלת תעריפי הנסיעה

נהגי מוניות לא מאפשרים להעלות נוסעים וחוסמים את המסלול מחוץ לטרמינל • בין המפגינים: נהגים של תחנת הדר-לוד, זכיינית ההסעות מהשדה עד סוף החודש שעבר, ששבתה לפני שבועיים

מוניות בנתב"ג. צילום: פלאש 90
מוניות בנתב"ג. צילום: פלאש 90



שביתה בשירות המוניות מנתב"ג. מאז שעות הערב המאוחרות לא מאפשרים הנהגים להעלות נוסעים וחוסמים את המסלול מחוץ לטרמינל במחאה על הודעת רשות שדות התעופה ביום ראשון בבוקר על הוזלת תעריפי הנסיעה ב-12%.

נהגי מוניות הפגינו מחוץ לאולם הנוחתים וקראן לחבריהם שלא להעלות נוסעים. בין המפגינים נהגים של תחנת המוניות הדר-לוד, זכיינית ההסעות מהשדה עד סוף החודש שעבר, שכבר השביתה לפני שבועיים את המערך. אז מחו הנהגים על הכוונה להחיל הנחה גבוהה יותר, של 31% ממחיר המחירון – שבוטלה בעקבות לחצי הנהגים.

הבוקר הודיעה רשות שדות התעופה כי החל מיום שני בצהריים יזכו הנוחתים בנתב"ג להנחה של 12% במחירי הנסיעה במוניות מהשדה. נהגי המוניות שיוזילו את המחירון לנוסעים בשיעור ההנחה הנקוב, יוכלו לאסוף את הנוסעים הנכנסים לארץ ממפלס היציאה מאולם מקבלי הפנים (מפלס G).

במפלס העליון, מחוץ לאולם הממריאים, יוקם ליין שני לנהגי מוניות שלא יסכימו להעניק את ההנחה, וימשיכו לפעול במחיר המחירון הקיים. בפועל, המוניות היקרות יותר צפויות בעיקר לתגבר את מערך ההסעות בשעות הלחץ, ולשרת נוסעים שיעדיפו לוותר על ההמתנה בתור למוניות המוזלות.

במטרה לעודד את הנהגים להוזיל את התעריפים, רשות שדות התעופה תפטור מדמי ההרשאה, בסך של 5.80 שקלים, את נהגי המוניות שינהיגו הנחה של 12%, ותקפיא גם את התשלום בסך 5 שקלים הקבוע בצו הפיקוח.

בחודשי הקיץ צפויים לעבור בנמל התעופה יותר מ-4.5 מיליון נוסעים, וברש"ת מאמינים כי המוניות יעבדו בתפוסה גבוהה.

ההסדר החדש יהיה בתוקף עד לכניסת זכיין למערך המוניות, שייבחר במכרז חדש שיפורסם בחודשים הבאים. שדה התעופה נותר בחודש שעבר ללא זכיין, לאחר שהודיעו ראשי תחנת המוניות הדר־לוד, הזכיינית הקודמת, כי נסוגו מהסכם להפעלת שירותי ההסעה מנתב"ג עם Gett (גט טקסי לשעבר). עקב כך הודיעה רש"ת על ביטול המכרז שבו זכו השתיים. הנסיגה מההסכם של הדר־לוד באה בעקבות מכבש הלחצים שהפעילו נהגי המוניות נגד הורדת תעריפי הנסיעה, שהיתה אמורה להעניק לנוסעים הנחה של 31% על המחירון הקיים.
מוניות רשות שדות התעופה נתבג שביתת מוניות תעריפי נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד