י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ועדת מנכ"לים תמליץ לאשר יצוא קנאביס רפואי תחת מגבלות

ל-TheMarker נודע כי טיוטת ההמלצות של הוועדה הבין-משרדית הייעודית בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כבר נכתבה, וכי היא אמורה להתפרסם בשבועות הקרובים

קנאביס רפואי. צילום: רויטרס
קנאביס רפואי. צילום: רויטרס



הוועדה הבין-משרדית לבחינת יצוא הקנאביס בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, צפויה להמליץ לאפשר יצוא קנאביס רפואי מישראל תחת מגבלות.

שני שינויים משמעותיים התרחשו במשק הקנאביס הישראלי בשנה האחרונה - שניהם בעקבות מהלכי חקיקה בעלי משמעויות כלכליות למגדלי הקנאביס בישראל. השינוי הראשון נוגע למספר הגורמים שיותר להם לגדל קנאביס בישראל. אחרי שנים ארוכות בהן מספר מגדלי הקנאביס הוגבל לשמונה בלבד – נפתח לפני כעשרה חודשים השוק, וקבוצה גדולה של מגדלים נוספים שהגישו בקשה קיבלו אישור לגידול קנאביס. השינוי השני נוגע למתן אישור ליצוא קנאביס רפואי מישראל, מהלך שיביא להיתכנות כלכלית של פעילותם של כל אותם מגדלים מורשים. אלא שלעת עתה מהלך זה טרם הושלם.

זאת בעיקר מכיוון ששר הבריאות ליצמן מתקשה להכריע מה עמדתו בנושא. בנובמבר האחרון הוא הכריז כי יתכן שיסכים ליצוא קנאביס. אלא שלפני כחודשיים שינה את עמדתו, ואמר כי יצוא קנאביס לחו"ל אינו מוסרי. שר הכלכלה אלי כהן הכריז בעבר כי יצוא קנאביס יכול להניב למדינה הכנסות עצומות. במקביל, במישור החקיקתי - בפברואר האחרון אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק המתירה יצוא של קנאביס רפואי.

עם זאת, נכון לעכשיו כל הנוגעים בדבר ממתינים להחלטה של הוועדה הבין-משרדית, שבה חברים מנכ"ל משרד האוצר שי באבד ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. ל-TheMarker נודע כי טיוטת ההמלצות של הוועדה כבר נכתבה, וכי היא אמורה להתפרסם בשבועות הקרובים. כאמור – בשורה התחתונה צפויה הוועדה להמליץ על אישור יצוא של קנאביס רפואי מישראל.
קנאביס רפואי משרד האוצר משרד הבריאות יצוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד