י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הבעלים סירב לשלם 681 שקל לעובד שגויס ב"צוק איתן" - וישלם 100 אלף שקל

המאפיה קיבלה תגמולי מילואים מהמוסד לביטוח לאומי, מנעה מהעובד חלק מהסכום וכשדרש את מלוא התגמול - פיטרה אותו

הבעלים סירב לשלם 681 שקל לעובד שגויס ב"צוק איתן" - וישלם 100 אלף שקל



בעל מאפיה סירב להעביר לעובד חלק מדמי הביטוח הלאומי על שירותו בצוק איתן שעמדו על 681 שקל. העובד תבע גם על הפרות נוספות במהלך ארבע שנות עבודה, ובית הדין קבע כי יקבל 100 אלף שקל.

תביעה שהגיש עובד שהועסק במאפיה בבת ים חושפת העסקה רצופה בהפרות של חוקי העבודה בישראל, גם בזמן מלחמה. בתקופת מבצע "צוק איתן", בחודשים יולי-אוגוסט 2014, נעדר העובד, ששימש כנהג במאפיה, מעבודתו בשל קריאה בצו 8 לשירות מילואים. על אף שהמאפיה קיבלה תגמולי המילואים מהמוסד לביטוח לאומי, היא מנעה מהעובד סכום של 681 שקל נטו. כשהעובד דרש את מלוא התגמול, הוא פוטר.

בכתב התביעה אותו הגישה עורכת הדין עדי ביבר לקואה לבית הדין האזורי לעבודה, מפורטות הפרות נוספות ביניהן תשלום שעות נוספות חלקי בלבד, מסירת תלושי שכר מפוברקים ועוד.

העובד הועסק במאפיה לייצור לחם, הן בתפקיד נהג אספקה והן בביצוע עבודות כפיים במשך 4 שנים. הוא עבד בימים ראשון עד חמישי החל ב-5:00 בבוקר. לאחר סיום חלוקת הלחם שב למאפיה, וביצע עבודות כפיים עד לסיום פריסת הלחם בשעות הלילה המאוחרות. בימי שישי ביצע עבודות כפיים במאפיה. על פי התביעה, דרשה החברה שבכרטיסי העבודה שהחתים העובד לא ייכללו 8 שעות העבודה הראשונות שעבד בכל יום בימים ראשון עד חמישי.

משכורתו הועמדה על 8,000 שקל נטו עבור 8 שעות העבודה הראשונות בימי החול, שלא נכללו בכרטיס העבודה, כאשר בתלושי השכר הוצג סכום של 7,000 שקל נטו בלבד.

על פי התביעה, סכום נוסף של 30 שקל נטו לשעה קיבל העובד בגין כל שעות העבודה על פי כרטיסי העבודה, קרי בגין כל השעות הנוספות. סכום זה לא הוצג בתלושי השכר של העובד.

בדיון שהתקיים לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הגיעו הצדדים לפשרה, אותה אימץ בית הדין על פיו תשלם החברה לעובד 100 אלף שקל נטו, סכום הכולל הוצאות משפט.

להסכם הפשרה ניתן תוקף של פסק דין על ידי סגנית הנשיאה, השופטת ד"ר אריאלה גילצר כץ.
ביטוח לאומי צוק איתן בית הדין שירות מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד