י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם על טראמפ: קיצץ מיליונים מזיכרון השואה

64 חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, דורשים את החזרתם של שלושה מיליון שקלים, שקיצץ הנשיא טראמפ מתקציב מוזיאון השואה הממלכתי בארה"ב. "המשימה של המוזיאון מעולם לא היתה חשובה יותר, במיוחד עם עליית מספר ההתקפות האנטישמיות בעולם" כתבו לנשיא

טראמפ ב'יד ושם', צילום: משטרת ישראל
טראמפ ב'יד ושם', צילום: משטרת ישראל



על פי הדיווח באתר THE HILL, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ החליט לקצץ שלושה מיליון דולרים, מתקציב מוזיאון השואה הממלכתי בארה"ב.

64 חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים, דורשים את החזרת 3 מיליון דולר שקוצצו מתקציב מוזיאון השואה של ארה"ב, כחלק מקיצוץ רוחבי בתקציב של הנשיא טראמפ.

"להערכתנו, המשימה של המוזיאון מעולם לא היתה חשובה יותר, במיוחד עם עליית מספר ההתקפות האנטישמיות בעולם", נכתב במכתב לועדת ההקצבות הפנימיות ששלחו חברי הקונגרס. "עכשיו זה לא הזמן לקצץ מימון לאוצר הלאומי הזה" הוסיפו.

הצעת התקציב של טראמפ מעבירה עשרות מיליארדים למימון תקציב הביטחון כמעט ללא הגבלה, ומציעה קיצוצים עמוקים בתוכניות הבריאות.

הפחתת התקציב תחזיר את תקציב המוזיאון לרמה של 54 מיליון דולר - ירידה של כ -5%.

בהמשך המכתב לנשיא כתבו חברי הקונגרס: "חשוב לעצב תקציב ממושמע ואחראי מבחינה כלכלית, אך קיצוץ מיליוני דולרים במימון חיוני למוזיאון השואה אינו מהלך הפעולה המתאים".

הקיצוץ בתקציב כואב מאד במיוחד לאחר נאומו של טראמפ ביום השואה, בו אמר דברים נחרצים בנוגע להשמדת ששת המיליונים: "הפרק האפל ביותר בהיסטוריה האנושית" אמר טראמפ, והוסיף "אנו מתאבלים, אנו זוכרים, אנו מתפללים, ואנו מתחייבים לעולם לא עוד, הדעת אינה יכולה לתפוס את הכאב, את הזוועה ואת האובדן".

לאור המכתב שנשלח לנשיא טראמפ מקווים בהנהלת המוזיאון שהתקציב שקוצץ יוחזר.

הליגה נגד השמצה גינתה נחרצות את החלטת ממשל טראמפ לקצץ בתקציב מוזיאון השואה הממלכתי בארה"ב: "אנו זקוקים למוזיאון שואה חזק ואקטיבי יותר מתמיד וזו תהיה טעות לקצץ בתקציבו. אנו צריכים להבטיח כי אף אחד לא ישכח את זוועות השואה".⁠⁠⁠⁠
מוזיאון השואה דונלד טראמפ קיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד