י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'הארץ' חושף: נתניהו והרצוג נפגשו במצרים

שנה אחרי, עיתון 'הארץ' חושף הבוקר, את דבר קיומה של פגישה חשאית משולשת שהתקיימה בין ראה"מ נתניהו ויו"ר האופוזיציה הרצוג עם נשיא מצרים א-סיסי בארמונו. הרצוג הגיב הבוקר ברשת ב': "הייתי בהרבה מקומות ופגשתי הרבה אנשים"

נתניהו והרצוג, צילום: נתי שוחט, פלאש 90
נתניהו והרצוג, צילום: נתי שוחט, פלאש 90



בשיאה של מערכת הבחירות לראשות מפלגת 'העבודה', עיתון 'הארץ' חושף הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נפגשו בשנה שעברה, באופן חשאי, עם נשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי.

הפגישה החשאית שדבר קיומה הוסתר עד היום הזה, התקיימה בארמון הנשיא המצרי בקהיר בחודש ניסן בשנה שעברה, על רקע המגעים בין הרצוג לנתניהו על הצטרפותו לקואליציית 'הליכוד', בתמורה ליוזמת שלום איזורית.

כזכור, רבים גיחכו על הרצוג באותם הימים וטענו כי ללא תמורה הוא שוקל להצטרף לממשלת נתניהו. הרצוג שתק והבליג, אולם היום מתברר כי אכן נעשו מאמצים מדיניים אופרטיביים, וכי הרצוג לא חיזר אחר נתניהו ללא שהובטחו לו תופינים יקרי ערך שאיתם הוא יוכל לנפנף לציבור בוחריו.

על פי הפרסום ב'הארץ', חימום היחסים בין נתניהו להרצוג באו בעקבות התערבותם של גורמים בינלאומיים ואזוריים שסברו כי נתניהו לבדו לא יוכל להוביל תהליך מדיני ובעבור להניע מהלך שכזה – נדרש לצרף את 'המחנה הציוני' לקואליציה.

מדובר בחשיפה שניה של 'הארץ' ששופכת אור על מאחורי הקלעים של ימי המגעים בין הרצוג לנתניהו. כזכור, דווח כי ב-2016 נערכה פסגה מרובעת שנערכה בעקבה שבירדן, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ של ארה"ב של אותם הימים ג'ון קרי, מלך ירדן עבדאללה ונשיא מצרים א־סיסי.

כבר באותם הימים, נתניהו עדכן את הרצוג בפרטי הפסגה המדינית – מה שחימם יותר את היחסים בין השניים והעלה את הסיכויים לממשלת אחדות מדינית.

כזכור, בעיצומו של ראש השנה התרחשה סערה פוליטית – מדינית, תוך חילול מחפיר של החג, זאת לאחר שערוץ 10 חשף כי מתקיימים מגעים משמעותיים לממשלת אחדות וכי המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג – בדרך לממשלה.

הרצוג עצמו הכחיש את הדברים באופן גורף, ואף זעם על כך שבעקבות פרסום הידיעה – הוא אולץ לצאת מבית הכנסת, בעיצומה של התפילה – להכחיש את הדברים ולחלל את השבת, "אני יושב בבית הכנסת קרוב לארבע שעות אתמול, ולקראת הסוף מתחיל איזה רחש מטורף, שולפים אותי החוצה, צר לי לחלל את החג בידיעה שמוציא כתבכם ספי עובדיה שהיה יכול לחכות, אנשים מתפללים, יש חג, הוא מייצר בערה - ידיעה שאינה נכונה בעליל", טען יו"ר המחנה הציוני.

כעת, התמונה מתבהרת יותר. אכן היו מגעים בין הרצוג לנתניהו, הייתה פסגה בירדן והבוקר מתברר כי גם הייתה פגישה חשאית במצרים.

הרצוג הגיב הבוקר בראיון לרשת ב', לדיווח ב'הארץ': "הייתי בהרבה מקומות ופגשתי הרבה אנשים".
יצחק הרצוג בנימין נתניהו שלום יוזמה מדינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד