י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בקרוב: קמפיין הסברתי למניעת שכחת ילדים ברכב

משרד התחבורה הקים צוות מיוחד, למציאת פתרונות, למניעת שכחת ילדים ברכב: בסיכום בין ח"כ אורי מקלב, למשרד התחבורה, מכון התקנים, ישנה את התקן הקיים בנושא זה, אשר מעקב את שיווק המוצרים בשוק למניעת שכחת ילדים ברכב בשל חוסר המודעות הקיים בציבור לסכנות בשכחת ילדים ברכב, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תצא בקמפיין הסברתי להורים ונהגים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תצא בקרוב בקמפיין פרסומי להעלאת המודעות כנגד שכחת ילדים ברכב, זאת לאחר מספר דיונים שקיים יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב, בנושא, בהם עלה חוסר המודעות בציבור לשכחת הילדים ברכב, כתוצאה מכך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הקימה צוות אשר כלל מספר גורמים, ביניהם ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, משרד התחבורה ועוד, לבחינה נוספת. בנוסף, התקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע ומפתחים העוסקים בטכנולוגיות רלוונטיות על מנת למצוא פתרונות לבעיה הכאובה.

השבוע נפגש מקלב עם נציגי משרד התחבורה בכדי לעקוב ולקדם את הנושא, התקן כיון מגביל מאוד פיתוחים ויישומים מתאימים, בסיום הפגישה הוחלט כי יש לשנות את התקן קיים כיום במכון התקנים לצורך אישור מוצרים למניעת שכחת ילדים ברכב זאת שבל כך כי התקן הקיים אינו תומך בפיתוחים אשר קיימים בשוק ואף כאלה המצויים בשימוש בחו"ל, משרד התחבורה אף יישא בעלויות שינוי התקן דבר המוערך במאות אלפי שקלים.

התקן החדש יעמוד על שלושה עקרונות, התקן שיפעל בצורה אוטומטית מבלי התערבות הנהג או ההורה, על ההתקנה להיות פשוטה מבלי להזדקק לחשמלאי או טכנאי רכב, והעיקרון השלישי הוא כי על המכשיר להיות נייד כך שניתן יהיה להעבירו מרכב לרכב, כמו התקנה על גבי כיסא הבטיחות. על המערכת להיות אמינה, זולה וקלה להתקנה.

הרשות הכינה, בשיתוף ארגון בטרם, רשימת עזרים טכנולוגיים ואחרים למניעת שכחת ילדים ברכב. כמו כן, בשבועות האחרונים הפיצה הרשות פרסום דיגיטאלי הכולל מסרים להורים והפנייה לשימוש בעזרים הללו, בנוסף בעקבות עבודת הצוות ולאחר קבלת ההתייחסויות הרלוונטיות מכלל הגורמים, מכינים בימים אלו קמפיין ההסברה אשר צפוי להתפרסם בשבוע הבא.

בעבר דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', כי התקיים דיון נרחב, עם נציגי משרד התחבורה לבחינת טכנולוגיות חדישות למניעת שכחת ילדים, במהלך הדיון עלה כי למכון התקנים כבר הועבר רכיב התרעה לאישור מצד אחת החברות.
שכחת ילדים אורי מקלב מכון התקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד