י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרוש לגפני 'השמאלני': הגעת אחרי הפלסטינים

ח"כ משה גפני השתתף היום בוועידת 'הארץ' ואמר כי "השמאל יותר אינטליגנטי מהימין" • פרוש ל'בחדרי': "שאלתי את גפני מדוע הוא נוטה לשמאל למרות שזה מכעיס קהלים רבים ב'יהדות התורה' - הוא השיב: "ככה אני מקרב אלינו את החרדים העובדים"

פרוש
פרוש



זעם ב'יהדות התורה': יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני השתתף היום בוועידת 'הארץ' ואמר כי "השמאל יותר אינטליגנטי, יותר מאשר הימין", לדבריו, "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה - אתה מבחינה מדינית נוטה יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם? זה כי אתם יושבים עם הרפורמים".


גפני בכנס הארץ

גפני הוסיף כי הוא "יושב עם כולם בכנסת, אבל עם הרפורמים אני לא יושב. הרפורמים אצלי זו הבעיה הקשה ביותר. זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי".

"אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים", הוסיף יו"ר ועדת הכספים, "ממש לא אוהב. אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד. אבל אין לי בן ברית. אין לי בשמאל מי שיגיד - מה שאצלך בציפור הנפש אנחנו איתך באש ובמים".

גפני הוסיף "אנחנו כמו כל אזרח במדינת ישראל, גם כקבוצה וגם כיחידים, חשובה לנו הארץ הזו, חשובה לנו החברה בישראל, אבל יש לנו סדר עדיפויות. אני לא מייצג את כל היהדות החרדית, בוודאי לא בנושא המדיני, אני מייצג את דגל התורה שהוקמה על ידי הרב שך, עמדתנו המדיניות – הם מתונות. אני יכול גם לנתח את העמדות המדיניות".

"על זה אומרים מפעם לפעם שרק הימין יכול לעשות שלום ורק השמאל יכול לתמוך בישיבות, אבל זו רק בדיחה, בגלל שהמציאות היא לא כזאת", טען בשיחה עם עורך "הארץ" אלוף בן.

"לנו בסדר העדיפויות אנחנו רוצים שמדינת ישראל תהיה מדינה יהודית, יהודית בפרהסיה, הסטטוס קוו שנחתם עם בן גוריון".

"אתם השמאל, הולכים עם הרפורמים, עם מי שכאילו שמבחינתנו זה הדבר החמור ביותר שיכול לקרות. לנו יש קושן על ארץ ישראל".

מי שלא אהב את הדברים היה הסמן הימני ב'יהדות התורה' סגן השר מאיר פרוש שפרסם הודעה נזעמת נגד גפני: "אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים, אני נמצא כאן שמונה דורות. כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה, מרגיזה ואין בה כל תועלת. אמרתי לו את זה כבר בישיבת סיעה לפני שבוע".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוסיף סגן השר "בעבר שוחחתי עם גפני ושאלתי אותו מדוע הוא נוטה לשמאל למרות שזה מכעיס קהלים רבים ב'יהדות התורה' - והוא השיב לי: "ככה אני מקרב אלינו את החרדים העובדים".



כזכור, "בחדרי חרדים" הביא סיקור נרחב סביב דעותיהם המדיניות של הח"כים החרדים, ובעוד שגפני טען כי "יש אולי מאה נאומים של הרב שך בנושאים מדיניים", וכי דעת הרב שך הייתה בעד משא ומתן זהיר" – ליצמן טען ל"בחדרי חרדים" ש"מעולם 'יהדות התורה' לא התערבה בנושא המדיני" וכי "אנחנו פועלים רק על פי הוראות גדולי ישראל".

כעת, דבריו של גפני בועידת 'הארץ' גרמו גם לסגן השר פרוש לצאת מגדרו ולומר את עמדתו הנחרצת נגדו.
משה גפני מאיר פרוש כנס הארץ חרדים עובדים שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד