כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משרד האוצר דוחה את יישום חוק מיסוי דירה שלישית

בשבוע שעבר ביקשו מבג"ץ בעלי דירה שלישית ויותר כי יאריכו את המועד, שנקבע ל-30 ביוני, בשלושה חודשים - או עד מתן פסיקה בעתירות שהוגשו נגד החוק

משה כחלון. צילום: פלאש 90
משה כחלון. צילום: פלאש 90



משרד האוצר מתכוון לדחות לסוף יולי 2017 את הדיווח לרשות המסים והתשלום במסגרת חוק מסוי ריבוי נכסים, כלומר, על ידי מי שבבעלותו 3 דירות ויותר. משרד האוצר יעביר מחר (ג') את עמדתו זו לבג"ץ.

המועד הראשון לדיווח ולתשלום לרשות המסים הוא 30 ביוני 2017. אבל כיום, קצת יותר משבועיים וחצי לפני המועד, לא ברור גורלו של החוק, לנוכח שורה של עתירות שנדונות בבית המשפט העליון. בג"ץ קיים דיון בעתירות ב-9 במאי 2017, אבל טרם פירסם פסק דין.

לפי החוק שהתקבל בסוף 2016, מועד הדיווח על ידי מי שיש לו 3 דירות ויותר נקבע ל-31 במארס 2017. בעקבות העתירות לבג"ץ נגד החוק, הודיעה רשות המסים ב-15 במארס 2017 כי ניתן יהיה להגיש את הדיווח עד ל-30 ביוני 2017. כעת, כאמור, מוכן האוצר לדחייה נוספת של חודש.

בסוף השבוע פנו לבג"ץ עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, בבקשה כי יורה על דחיית מועדי דיווח ותשלום לרשות המסים. יועז וברקת, המייצגים קבוצת אזרחים בעלי 3 דירות, ביקשו מבית המשפט להורות על דחייה נוספת במועד הדיווח לרשות המסים ועל דחייה במועד ביצוע התשלום למשך של 90 ימים, כלומר, עד ל-30 בספטמבר 2017, או עד למתן פסק דין בעתירות - לפי המוקדם.

הם הסבירו כי "הדחייה האמורה מתבקשת נוכח העובדה שמועד הדיווח והתשלום לרשות המסים הולך ומתקרב, נוכח העובדה שבידי העותרים בעתירה אין כל ידיעה באשר למועד שבו אמור להינתן פסק הדין של בית המשפט, ונוכח העובדה שעם מתן הצו על תנאי בעתירות, אבדה "חזקת החוקתיות" של חוק מס ריבוי דירות".

בדיון שנערך בעתירות נגד החוק ב-9 במאי 2017, הציעו נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, והיועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, להחזיר את החוק אל ועדת הכספים על מנת שתחוקק אותו מחדש. המדינה, באמצעות פרקליטות המדינה, מתנגדת לכך. בכנסת מעריכים שאם החוק יוחזר על ידי בג"ץ לדיון מחודש של ועדת הכספים ומליאת הכנסת, אזי לא יהיה רוב בכנסת לחוקקו מחדש.
מיסוי דירה שלישית משה כחלון משרד האוצר רשות המסים ריבוי נכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד