כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרבי מנובומינסק מתחרט: המכתב היה מיותר

יממה לאחר עצרת נגד הגיוס בארה"ב, ולאחר קרב בלימה שהתנהל במהלך השבועיים האחרונים, האדמו"ר מנובומינסק חוזר בו, ומבהיר: "נוכחתי לעצמי כי מוטב היה שלא נכתב ולא נשלח כל המכתב שנשלח מפה" המכתב המלא בפנים

האדמו"ר מנובומינסק
האדמו"ר מנובומינסק צילום: ארכיון, בחדרי חרדים



סערת נושא הגיוס שפרצה בשבוע האחרון, בעקבות הקרב על העצרת בניו יורק, וחלופת מכתבים בין גדולי התורה בארה"ב לגדולי התורה בישראל, מקבלת תפנית, בעקבות מכתב הבהרה של האדמו"ר מנובומינסק יו"ר אגודת ישראל בארה"ב בו הוא מצהיר כי אין לגדולי התורה בארה"ב להתערב בנעשה בארץ.

במכתב הממוען לראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין וראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו ומתפרסם הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן', כותב הרבי מנובומינסק: "כבוד מעלת ידידי הגאונים המפורסמים מוה״ר גרשון אדלשטיין שליט״א ראש ישיבת פוניבז ומוה״ר דוב לנדו שליט״א ראש ישיבת סלבודקה".

"אחר דרישת שלומכם הטוב בכל הכבוד כראוי, יקרת מכתבכם הגיעני וקראתיו בכובד ראש, לאחר ישוב הדעת על כל המתרחש בזמן האחרון ועל האחריות הכבדה שנושאין גדולי התורה בארה"ק לשמור את משמר קודשנו נוכחתי לעצמי כי מוטב היה שלא נכתב ולא נשלח כל המכתב שנשלח מפה".

כאן רומז הרבי כי אין לרבנים בארה"ב להתערב בדבר "והדבר מובן מאליו כי אין ראוי לדון בזה אלא רבותינו שבארה"ק שליט"א אשר אליהם נשואות עיני כל ישראל ורק לפניהם גלויים וידועים כל הפרטים. והנני חוזר בי מחתימת ידי עליו. ואני תפילה כי חפץ ה' בידכם יצלח לכלכל את הציבור הנאמן לה' ולתורתו בהשכל ובדעת ובתעצומות עוז ולהביא ברכה אל כל בית ישראל כעתירת ידידכם המצפה לישועה ורחמים".

על החתום יעקב פרלוב.





הרבי מנובומינסק מכתב גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד