כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

משבר קואליציוני בפתח: החרדים מאיימים להפיל את הממשלה

לאחר שאתמול נחשף כאן ב'בחדרי חרדים', על חזרתו של מאבק השבת בהוראת הרבי מגור, הבוקר ביומונים החרדים, המאבק עולה שלב; ליצמן שוחח עם ראש הממשלה: "נושא חילול השבת, עשוי להפיל את הממשלה" גם פרוש שיגר מכתב לשר כץ

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



החרדים מאיימים במשבר קואליציוני: גם הבוקר, היומונים החרדים ממשיכים במתקפה נגד משרד התחבורה והשר ישראל כץ, בעקבות חילולי השבת, שנרשמים בחודשים האחרונים, הן בעבודות תחזוקה שונות, בעיקר בנתיבי איילון והן בנסיעות של התחבורה הציבורית בעיצומה של השבת.

בעיתון 'המודיע' דווח, כי שר הבריאות יעקב ליצמן שוחח אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא, והזהיר אותו כי חילולי השבת המתרבים עשויים להפיל את הממשלה.

"דבר שמירת הסטטוס קוו בכל הקשור והנוגע לשבת, היה בסיס ראשוני להסכם הקואליציוני שנחתם ערב הקמת הממשלה", אמר ליצמן לראש הממשלה, "אך ישנם משרדי ממשלה שלא מתחשבים בדבר ועושים את השבת חול, כמו הפקר. חשוב שיזכרו שאם יש נושא שעשוי להפיל את הממשלה, הרי שהוא חילול שבת".

נתניהו הבטיח לליצמן כי הוא "רושם לפניו את הדברים" וכי הוא יפעל מול הגורמים הרלוונטים בכדי שהסטטוס קוו יישמר.

כמו"כ, אתמול (שני), פנה סגן שר החינוך מאיר פרוש לשר כץ במכתב תקיף שבו הוא דורש הסבר, מדוע כבר לפני שלושה שבועות הוא פנה אליו במכתב בנושא, אך עד היום הוא לא קיבל מענה, "אני רואה בחמורה רבה את העובדה המצערת שפניתי אליך כבר לפני שלושה שבועות בעניין הרחבת התחבורה הציבורית בשבתות ועד כה הפנייה אף לא זכתה להתייחסות כלשהי", זעם פרוש.

הבוקר, בעיתון 'המבשר', תקפו את השר כץ והביאו את מכתבו של פרוש אליו. "סגן שר החינוך פנה לפני שלושה שבועות לשר התחבורה, בעקבות ידיעות חמורות שהגיעו ללשכתו על כך שמשרד התחבורה אישר להוסיף נסיעות בשבת ר"ל, בקו תל אביב- באר שבע, תוך כדי השבת בריש גלי ופגיעה חמורה בסטטוס-קוו", נכתב בעיתון.

במכתב ששיגר פרוש לפני שלושה שבועות לכץ, הוא כתב כי "הגיע אלי ידיעה שמשרד התחבורה החליט לאשר לחברת 'מטרפולין' להוסיף נסיעה בקו 369 מתל אביב לבאר שבע, החל מהשבת הקרובה, וזאת בנוסף ל-61 הנסיעות שכבר קיימות במסלול זה של תל אביב- באר שבע, בשני הכיוונים.

"כידוע, שירותי התחבורה הציבורית בישראל מבוססים על הסטטוס-קו ופועלים בסופי השבוע על סמך פקודת ותקנות התעבורה. הסעיף בפקודת התעבורה האוסר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בי המנוחה נחקק בשנת 1991, ואז נקבע שלא יהיו קווים נוספים שיפעלו בשבת מלבד הקווים הקיימים בחיפה ובאילת, וכן לא ניתן אישור לקו תח"צ חדש בין תל אביב לבאר שבע, אלא הוחלט שקו 'אגד' מס' 349 שפועל מתל אביב לאילת יאסוף בדרכו נוסעים בבאר שבע.

"למרות זאת, במהלך השנים נוצר כרסום מתמשך בסטטוס-קו וקווים נוספים התרבו במקומות שונים בארץ. מידי פעם אנו עדים לניסיונות חדשים של פריצת הסטטוס-קו המהווים פגיעה חמורה בקדושת השבת, וכל זאת נעשה באישור משרד התחבורה ותוך הפרת החוק הברור בנושא.

"אבקשך מתוקף סמכותך כשר התחבורה במדינת ישראל, לדאוג לשמירת הסטטוס-קוו בנושא תחבורה ציבורית בשבת, ולאסור הוספת קווים או נסיעות על אלו הקיימים והמעונגים בחוק, וזאת על מנת להקטין ככל שניתן את התופעה המבישה של רמיסת קדושת השבת במרחב הציבורי", כתב סגן השר לסיום.
מאיר פרוש ישראל כץ מאבק השבת המתחדש יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד