כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגזירה החדשה: מנהלי המוסדות שלא יופיעו בכנסת - יענשו

חשש גדול: המפלגות החרדיות, מתנגדות באופן נחרץ לרפורמה הדורשת בין היתר לקנוס מנהלי עמותות, באם הם ייעדרו מדיון בוועדה בכנסת שאליה הם יוזמנו, כך נודע ל'בחדרי' • גורם חרדי פוליטי ל'בחדרי': "זה בלתי הגיוני ואסור לאפשר זאת" • פרסום ראשון

הגזירה החדשה: מנהלי המוסדות שלא יופיעו בכנסת - יענשו
שוקי לרר



חשש גדול: המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מתנגדות באופן נחרץ לרפורמה שמוביל ח"כ יואב קיש בוועדת הכנסת שבראשה הוא עומד, הדורשת בין היתר לקנוס מנהלי עמותות, באם הם ייעדרו מדיון בוועדה בכנסת שאליה הם יוזמנו, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

על פי הרפורמה, תחול חובת התייצבות של גורמי ממשלה בוועדות הכנסת השונות. הסיבה: להפסיק את תופעת חוסר התייצבות של חלק מפקידי משרדי הממשלה השונים.

בנוסף: ההצעה מרחיבה את סמכויות ועדות הכנסת לזמן גם בעלי תפקיד בחברות ציבוריות ועמותות. על פי ההצעה, חוסר התייצבות תהווה עבירה שעונשה קנס.

החשש הגדול של חברי הכנסת החרדים, שראשי ועדות בכנסת יחייבו מנהלי מוסדות חרדים או בעלי תפקידים אחרים לבוא ולהתייצב בדיונים שאליהם הם יוזמנו - ובאם הם ייעדרו הרי שזה ייחשב כעבירה ויוטל עליהם קנס.

"תדמיין לעצמך", אומר ל"בחדרי חרדים" גורם חרדי פוליטי, "שמזמינים את מנהלי הסמינרים החרדיים וכופים עלים את ההגעה לדיון בוועדות. זה בלתי הגיוני ואסור לאפשר זאת", הוא מוסיף.

בשיחה של "בחדרי חרדים" עם חבר ועדת הכנסת, ח"כ אורי מקלב הוא מציג עמדה חריפה נגד הרפורמה: "אנו מתנגדים ועמדת הסיעה נגד הרפורמה. זוהי הצעה מרחיקת לכת שבה עמותות ציבוריות וחינוכיות יחויבו להגיע לכנסת, מנהלים מנכ"לים, חברי עמותה וכדומה".



"עם כל הכבוד", מוסיף מקלב, "גם אם רוצים להביא את עמותות השמאל הרדיקליות להשתתף בוועדות, אי אפשר לסחרר איתם את כל המדינה ולתת את הכוח בידי יושבי ראש וועדות שיכול להיות כי כוונותיהם לעיתים הם פופוליסטיות ומייצגים את השקפת עולמם האישית בלבד".

לדבריו, "לא יכול להיות שהשקפת עולמו של יו"ר וועדה בכנסת תחייב והפופוליזם שבה יחד תחייב את כל בעלי התפקידים לשמש לו כתפאורה ובסיס לשיסוי והסתה".

כאמור, מלבד 'יהדות התורה', גם ש"ס מתנגדת בתוקף לרפורמה, והבוקר אמר ח"כ בן צור ל"בחדרי חרדים כי "אני תומך בחיזוק מעמד הכנסת אך באשר לסוגיה הזאת אגיב לאחר שיחה עם יו"ר ועדת הכנסת ובדיקה מעמיקה של הרפורמה".

קיש עצמו טען כי "הרפורמה תחזק את מעמדה של הכנסת כריבון. לא נאפשר עיקור מתוכן של חקיקה פרטית אך נפעל יחד עם הממשלה להקלת תהליכי העבודה המשותפים".
יואב קיש סמינרים יהדות התורה ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד