י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון: ה'משגיח קטן' שיקר מול האלפים בעצרת - ופוטר

בעצרת סאטמר כנגד "גזירת הגיוס" בארה"ב, הופיע איש הפלג שמשמש כמשגיח קטן בישיבה. הוא הוצג בפני האלפים כ"ראש הישיבה" שיביא עדויות מכלי ראשון על בחורים שהתגייסו • היום הודיעו לו ראשי הישיבה כי בעקבות השמצת הישיבה בסיפורים שלא היו ולא נבראו - הוא מפוטר • חשיפת 'בחדרי חרדים'

הרב יהודה רבי נואם בעצרת
הרב יהודה רבי נואם בעצרת



פרסום ראשון • ה"משגיח קטן" הוציא את דיבת הישיבה רעה בעצרת הקנאים - ופוטר: בעצרת סאטמר כנגד "גזירת הגיוס" שהתקיימה ביום ראשון באולמי ברקליס סנטר בארצות הברית, הופיע איש הפלג הרב יהודה רבי, שמשמש כמשגיח קטן בישיבת 'נחלת משה' בירושלים בראשות הגאון רבי יעקב בן-נאים, שהוצג בפני האלפים כ"ראש ישיבת נחלת משה" ונאמר כי הוא כראש הישיבה יביא "עדות נאמנה" על תלמידים שלו שנפלו לצבא.

הרב רבי אף קיבל "אישור מיוחד" לדבר ב"לשון הקודש בהברה אשכנזית" משום שאינו יודע לדבר באידיש.


רבי נואם בעצרת



הקהל בעצרת הגיוס בניו יורקצילום: הקהל בעצרת הגיוס בניו יורק
הקהל בעצרת הגיוס בניו יורק


במשך עשר דקות נאם רבי, שמשמש גם כמנהל בית הספר של הפלג בירושלים, וגולל את פרטיהם של כביכול חמישה תלמידים שלו (מאיר אסולין, שלמה בן ציון, אברהם ישעי', רחמים מועלם - גר בדימונה, רפאל אמינוב - יתום מאביו, שנפלו לצבא), חלקם לדבריו בעקבות "הציידים", וחלקם בעקבות "ההתייצבות". הוא תיאר את ה"התמדה" שלהם בישיבה כפי שהוא מכיר אישית, על השיחות עם הוריהם, כל זה בתיאור חי, ותוך יבבות בכי.

בין הדברים אמר רבי: "שלמה בן ציון ש"בא לישיבה עם הוריו בהתרגשות בתשע"ג, ובחודש כסליו תשע"ו נעלם מן הישיבה, נתברר מפיו שהגיעו אליו הציידים שמקבלים ממון הרבה על כל ראש, והציעו לו ללמוד מקצועות על חשובן הצבא ונתפתה, ונהיה לפורק עול תורה ומצוות".

"אברהם ישעיה, מתמיד, המתמיד של הישיבה, זקן על פניו, לומד, לא פסיק פומיה מגירסיה, עבר דירה, ולא הגיעו אליו המכתבים של הצבא, הורידו לו מעמד בן ישיבה, והבחור אברהם ישעיה פסק מללמוד, עוד יום ועוד יום חורף שלם המתמיד של הישיבה פסק מללמוד.

מוצאי יום כיפור דפיקות בדלת אצלי, מאיר אסולין, בדלת, אני הולך לצבא, אמר שהיב בלשכת הגיוס, והיה שם מפקד עם זקן, פתח לו רמב"ם ואמר לו זה המצווה הגדולה, בא לצבא, וכך היה הדבר מנקר במוחו זמן הרבה.... ונתגייס...".

אלא שלמעשה מדובר בשמות שלא היו ולא נבראו. בישיבה אין כלל בחורים בשמות המדוברים. בעקבות הכפשת שמה של הישיבה ברבים החליטו ראשי הישיבה להורות על פיטוריו מתפקידו כ"משגיח קטן" בישיבה. גורמים המקורבים להנהלת הישיבה אומרים כי שמות אלו שצויינו על ידיו לא למדו מעולם בישיבה.

הרב רבי מכהן במקביל לתפקידו כמשגיח קטן בישיבה גם כמנהל בית הספר לבנות שהקים הפלג בשכונת רמות, וממייסדי רשת הגנים של הפלג עליה הוכרז בחדשים האחרונים, שלדבריהם לא תתוקצב ע"י המדינה.

בישיבת 'נחלת משה' אומרים כי ראש הישיבה הגר"י בן-נאים העביר מסר חריף אל האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר בו הוא מבקש להבהיר כי הרב רבי השתמש בשמה של הישיבה ומול האלפים בעצרת סיפר סיפורים שקריים. הרב בן נאים אף הבהיר כי אין בכלל בחורים בשמות הללו בישיבה.
יהודה רבי עצרת הקנאים נחלת משה הרב יעקב בן נאים השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד