א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בקרוב: הכשרה בתחום הסייבר בביה"ס החרדים

במסגרת תהליך ההתארגנות מזה כשנתיים, בהובלת מטה הסייבר הצה"לי, אמר הבוקר בשיחה לכתבים חרדים קצין בכיר במערך הסייבר הצה"לי "ישנם בתי ספר חרדים שבהם צפויים להכניס תוכניות להתאמה עם תוכנית הלימודים"

בקרוב: הכשרה בתחום הסייבר בביה"ס החרדים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה



מאז כניסת הרמטכ"ל לתפקיד וכחלק ממימוש המשימות שלו בתר"ש גדעון, המטה הכללי עוסק הרה בארגון הצבא כדי לתת מענה לאתגרים ולחזק את צה"ל בין היתר גם בממד הסייבר.

במסגרת תהליך ההתארגנות מזה כשנתיים, בהובלת מטה הסייבר הצה"לי, אמר הבוקר בשיחה לכתבים חרדים קצין בכיר במערך הסייבר הצה"לי: "אנחנו עוסקים באפיון האתגר ובהגדרת החלופות והמענה. בדצמבר הרמטכ"ל קיבל את החלטת ההתארגנות שמיד אפרט את עיקריה ובעצם יצאנו מאז ההחלטה לתהליך התארגנות מהותי בכלל גופי צה"ל".

במסגרת ההתארגנות הזאת אגף התקשוב משתנה והופך להיות אגף התקשוב וההגנה בסייבר. מעבר למשימות הנוכחיות שלו שהיו לו עד כה כמקים הרשת והלוחמה המבוססת רשת הצה"לית, במסגרת זאת אגף התקשוב יהיה אחראי על המערכה השלמה של ההגנה, ההגנה הרגילה, האקטיבית, הגנת הרשתות, הגנת התשתיות, אמצעי הלחימה והוא בעצם ינהל את המערכה שצריכה לאפשר את חופש הפעולה הצה"לי בממד הדיגיטלי.

לדברי הקצין הבכיר, הוא יוביל את התכנון האופרטיבי בממד והוא לא רק ממד טכנולוגי אלא הוא גם ממד לחימה בפני עצמו שצריך לעשות בו הגנה והתקפה בדיוק כמו שיש באוויר בים ביבשה ובחלל.

האגף כבר התחיל בתהליך ההשתנות. הוא מקיים תהליכים שעיקרם להפוך מגוף טכנולוגי שתומך בתהליכים מבצעיים לגוף מבצעי שמוביל התרחשות אופרטיבית - הגנה והתקפה לשם הגנה שיהיו לו יכולות טכנולוגיות מהותיות ומובילות בצה"ל ובעולם. "השנה אנחנו עושים מדרגה ראשונית בהשתנות הזאת ובשנה הבאה נעשה את ההשתנות המלאה תוך התפתחות מדורגת, מדודה, אל מול האתגר המאוד מורכב הזה ואל מול המשימה להגן על צה"ל ועל יכולותיו ולסייע להגנה בסייבר ברמה הלאומית. בסופו של דבר הרה ארגון הזה יעצים את החסינות הקיברנטית של צה"ל ודרך זה את החסינות הלאומית זה לא התארגנות שהיא סוף פסוק אלא תהליך התאמה מתמשך לאתגר הייחודי שיש לנו בממד הזה". אמר הקצין הבכיר.
מערך הסייבר צהל יחידת התקשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד