י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון: תיעוד וידאו שחושף תופעה: שוטרים משקרים ומפלילים חרדים

במקרה הבא, שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נחשפת רעה חולה: שוטרים מבצעים מעצרים, מעוותים ומבצעים שיחזור מפוברק, כדי להפליל חרדי • צפו בוידאו שבפעם השניה הציל חרדי חף מפשע מכתב אישום וחשף את התרמית

פרסום ראשון: תיעוד וידאו שחושף תופעה: שוטרים משקרים ומפלילים חרדים





שלושה שבועות לאחר זיכוי מפגין, בעקבות תיעוד וידאו - 'בחדרי חרדים' חושף מקרה שני בו צעיר חרדי, נעצר, עוכב, הוגש נגדו כתב אישום, שכר עורך דין, ניהל תיק משפטי מייגע והוציא סכום כסף, וזאת מבלי שהיה אשם בכלום על דרדור פח אשפה במהלך הפגנה - גם במקרה זה רק בעקבות תיעוד וידאו ובניגוד לעדויות השוטרים.

לפני חצי שנה בינואר 2017 נערכו הפגנות סוערות בירושלים ובבית שמש על רקע מעצרן של מספר חרדיות שלא התייצבו לצה"ל. במהלך הפגנה בכיכר השבת נעצר צעיר חרדי בן 17 והוגש נגדו כתב אישום, לפיו הוא עמד בצומת הרחובות שטראוס וישעיהו, דחף פח אשפה וזה התדרדר לעבר צומת כיכר השבת. עוד הואשם בכך שהתנגד למעצר השוטרים שהזדהו בפניו וניסה להתחמק מאחיזתם - כאשר כתב אישום זה על סעיפיו מסתמך על ארבעה שוטרים שהעידו שכך היו פני הדברים.



במענה לכתב האישום, אמר פרקליטו של הנאשם, עו"ד נדב גדליהו, כי הישיבה בה לומד מרשו נמצאת במרחק של מאות מטרים מהמקום וכי הוא סיים את לימודיו והלך לעבר תחנת האוטובוס הסמוכה לצומת על מנת לנסוע לביתו. "הוא ראה חסידים מושכים פח ירוק על גלגלים לכיוון כיכר השבת".

הפח נעצר על גדר במורד הרחוב - אז הגיע הנאשם לצומת, וכפי שרואים בוידאו שמתפרסם ב'בחדרי' לראשונה וכפי שאמר בחקירתו הראשונה, ראה חסיד מושך את הפח כלפי מטה. "חברו של הנאשם נתן בעיטה לפח כדי שלא יתדרדר למטה אל הצומת, ואז הנאשם אחז בפח ומשך אותו ללמעלה כדי שלא יתדרדר למטה. אך החסיד המשיך למשוך את הפח כלפי מטה והפח התדרדר לכיוון הצומת".

זמן קצר לאחר מכן, הגיעו שני שוטרים סמויים ועצרו את הנאשם. עו"ד נדב גדליהו אמר כי כפי שהעידו השוטרים, הם היו במעלה רחוב ישעיהו במרחק של כ-150 מטרים מזירת ההתרחשות. "לטעמי, לא היה שום סיכוי שהם יתארו את מה שתיארו בהודעות שלהם. אולי אני מקדים את המאוחר, השוטרים ערכו יום-יומיים לאחר מכן שיחזור בעצמם והסריטו בוידאו - שאינו תואם את הוידאו של האירוע". בעניין התנגדות הנאשם למעצר אמר עו"ד גדליהו כי בוידאו נראה המעצר אך לא רואים שום התנגדות. "הוידאו הגיע יומיים או שלושה לאחר הגשת כתב האישום, טוב היה אם מי שכתב את כתב האישום - היה מסתכל בוידאו".

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט המחוזי בירושלים, עו"ד אילנה שילה מפרקליטות מחוז ירושלים הודיעה כי בעקבות הוידאו שהביא פרקליטו של הנאשם - "אנחנו חוזרים מכתב האישום" היות ולא ניתן להוכיח כי הנאשם אכן ביצע את המיוחס לו. בעקבות כך, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן הודיעה "אני מזכה את הנאשם מהעבירות המיוחסות לו בתיק זה".

"מדובר בתיק שפשוט החל ברשלנות רבתית של המשטרה והפרקליטות, והתחושה היא שוב שהאצבע קלה מאוד על הדק המעצר והגשת כתב האישום נגד חרדים באופן כללי, ובהפגנות באופן ספציפי" אומר ל'בחדרי חרדים' עורך הדין נדב גדליהו. לדבריו, "לו היו בודקים את הסרטון של האירוע - היו מגלים מיד שגרסת הנאשם, לפיה לא ניסה לדחוף את הפח כלפי מטה, אלא דווקא לעצור אותו - היא הגרסה הנכונה, ולא גרסת השוטרים לפיה ראו אותו בוודאות מנסה לדחוף את הפח כלפי מטה ולדרדר לצומת".

עו"ד נדב גדליהו

מדובר במקרה שני תוך חודש, בו עו"ד גדליהו מצליח להוציא זיכוי מלא של מפגין. "התחושה היא תחושה קשה, לפיה שוב גרסת השוטרים מתקבלת כתורה מסיני, ואילו טענות הנאשמים החרדים כלל אינן נבדקות. אנו נערכים לתביעת הפיצויים נגד המדינה בגין כל הסבל שעבר הנאשם בשל האשמות השווא נגדו".

בפרקליטות מחוז ירושלים אומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "הפרקליטות הגישה כתב אישום על סמך חומר הראיות לרבות הודעות השוטרים". עוד הוסיפו, כי "בעת ניהול ההליך, איתרה המשטרה סרטון המתעד את האירוע ונערכה חקירה נוספת, בעקבותיה סברה הפרקליטות כי קיים ספק באשר לזהות מבצע העבירה - ולכן הוחלט לחזור מכתב האישום".
כתב אישום זיכוי הפגנות כיכר השבת בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד